kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۳۲۴۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۲
رئیس جمعیت هلال احمر در مراسم بدرقه کاروان بهداشتی، درمانی:

۶ هزار داوطلب از کادر امداد و درمان برای خدمت به زائران اربعین عازم عراق می‌شوند

 
 
 
مراسم بدرقه کاروان بهداشتی، درمانی و امدادونجات هلال‌احمر به کشور عراق برای خدمت به زائران اربعین حسین با حضور رئیس جمعیت هلال‌احمر برگزار شد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر دیروز در آیین بدرقه تیم‌های بهداشت، درمان و امدادونجات هلال‌احمر به مراسم اربعین حسینی با اشاره به اینکه مسیر و محل استقرار و خدمت‌رسانی تیم‌های امدادی هلال‌احمر در داخل کشور از مرزهای شرقی، شمالی و غربی کشور و در مسیر حرکت زائران پیاده اربعین حسینی به سمت کربلا خواهد بود، گفت: در عراق و در مسیر حرکت زائران اربعینی نیز تیم‌های بهداشتی و درمانی و امدادی هلال‌احمر خدمات‌رسانی خواهند داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، پیرحسین کولیوند افزود: بیش از ۲۰۰ خودروی امدادی و آمبولانس، امروز به سمت مرزهای غربی کشور اعزام می‌شوند تا در مرزها و قرارگاه‌های امدادی و مراکز درمانی هلال‌احمر مستقر شده و پوشش امدادی و درمانی بزرگ‌ترین رویداد مذهبی دنیا را برعهده بگیرند.
کولیوند با اشاره به دیدار روز دوشنبه خود با وزیر کشور عراق، ادامه داد: رایزنی‌ و هماهنگی‌های لازم برای تردد و استقرار خودروهای نجات و صدور مجوز حضور و پرواز بالگردهای هلال‌احمر ایران بر آسمان عراق در این دیدار انجام شد. همچنین هماهنگی‌های لازم با وزارت بهداشت عراق، هلال‌احمر عراق، و دیگر ارگان‌های مسئول در این کشور برای خدمت به زائران حسینی انجام شده است.
وی بیان داشت: چهار بیمارستان در مسیر نجف به کربلا برای ارائه‌ خدمات درمانی در اختیار هلال‌احمر هست، علاوه‌بر آن، در هر ۱۰۰ عمود یک پایگاه تخصصی درمانی مستقر می‌کنیم و پایگاه‌های مردمی درمانی را هم حمایت می‌کنیم. بیمارستان امام علی(ع) هلال‌احمر در نجف اشرف، مقرّ اصلی مراجعه زائران بیمار خواهد بود. نیرو، امکانات، دارو و تجهیزات به میزان لازم برای خدمت به زائران در عراق تهیه و تأمین شده و تا آخر این هفته داروهای موردنیاز از مرز مهران به عراق ارسال می‌شود.
رئیس جمعیت هلال‌احمر اظهار داشت: ایام اربعین امسال بیش از ۶هزار نفر از داوطلبان ارائه خدمات امدادی و کادر درمانی داوطلب همکاری با هلال‌احمر در کشور عراق به زائران خدمت‌رسانی خواهند کرد. تعداد قابل‌توجهی از داوطلبان نیز در قالب طرح «طبیب الدوار» در فاصله بین دو پایگاه درمانی در مسیر پیاده‌روی زائران از نجف تا کربلا به صورت سیار حضور داشته و به زائران نیازمند، خدمات درمانی ارائه می‌کنند.
کولیوند گفت: با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام‌شده، اربعین امسال دو فروند هواپیمای نیروهای مسلح نیز به عنوان بیمارستان هوایی، در اختیار تیم‌های درمانی هلال‌احمر قرار گرفته تا در صورت نیاز برای انتقال و درمان زائران بیمار مورد استفاده قرار گیرند.