kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۳۲۳۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۲
 رسانه‌های غربی و عبری گزارش دادند

حال و روز صهیونیست‌ها انتظاری مرگبارتر از انتقام 

 
 
 
سرویس سیاسی ـ
رسانه‌های غربی و عبری می‌گویند؛ احساس ترس و شکست سراسر اسرائیل را فراگرفته است و موشک‌های بالستیک و محور مقاومت از سلاح‌های قدرتمند ایران است که می‌توانند اسرائیل را هدف قرار دهند. بازارهای بورس در آمریکا و اروپا سقوط کرده و این در حالی است که هنوز موشکی شلیک نشده است. اسرائیل در برابر اراده ایران و جبهه مقاومت مستأصل است و تصویر نابودی را پیش‌روی خود دارد.
انتقام ایران از اسرائیل، به مهم‌ترین مسئله عالم تبدیل شده است. جنایت ترور اسماعیل هنیه در تهران، در حال رقم زدن پیامدهای تلخی برای اسرائیل است و رژیم صهیونیستی، یکی از کانون‌های اصلی تروریسم در تیررس جمهوری اسلامی ایران است. دنیا نیز در انتظار ریشه‌کن شدن اسرائیل است. بازارهای بورس در آمریکا و اروپا سقوط کرده و این در حالی است که هنوز موشکی شلیک نشده است. اسرائیل در برابر اراده ایران و جبهه مقاومت مستأصل است. امواج شادی و اتحاد در میان امت اسلام به حرکت درآمده است. امت اسلام و آزادگان عالم با شور و شوق، منتظر انتقام ایران از رژیم طغیانگر صهیونیستی هستند و نابودی در انتظار اسرائیل است. آژانس امنیتی شین‌بت پناهگاه‌های زیرزمینی را برای فرماندهان و مقامات ارشد باز کرده است. رسانه‌های غربی و عبری می‌گویند احساس ترس و شکست سراسر اسرائیل را فراگرفته است و موشک‌های بالستیک و محور مقاومت از سلاح‌های قدرتمند ایران است که می‌توانند اسرائیل را هدف قرار دهند. گزارش‌ها حاکی است، حال و روز صهیونیست‌ها، انتظاری مرگبارتر از انتقام است.
  فاکس نیوز: خبر حمله ایران و حزب‌الله تنش‌ها در منطقه را به اوج رسانده است
کارشناس فاکس نیوز گفته است: خبر حمله موشکی و پهپادی ایران و حزب‌الله به اسرائیل تنش‌ها در منطقه را به اوج رسانده است.
  وحشت 9 میلیون اسرائیلی از حمله ایران
شهردار کریات شمونه نیز می‌گوید: 9 میلیون شهروند اسرائیلی به خاطر حمله ایران در ترس و وحشت زندگی می‌کنند.
  آژانس امنیتی شین‌بت پناهگاه‌های زیرزمینی را 
برای فرماندهان و مقامات ارشد باز کرده است
در همین شرایط، خبرنگار فاکس نیوز در حیفا هم گفته است: اینجا همه در انتظار حمله ایران هستند، در سندی که به شهرداران شهرهای شمالی ارسال شده است، از مقامات اینجا خواسته‌اند تا خود را برای قطعی آب، برق و حتی عملیات نجات آماده کنند و آژانس امنیتی شین‌بت پناهگاه‌های زیرزمینی را برای فرماندهان و مقامات ارشد باز کرده است.
 سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا: ادعای رهگیری
 ۹۰ درصدی موشک‌های ایرانی چرند محض بود
علاوه‌بر اینها، مک گرگور، سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا می‌‌گوید: ادعای رهگیری ۹۰ درصدی موشک‌های ایرانی چرند محض بود. 
وی تأکید کرده است: ایرانی‌ها می‌توانند خیلی سریع موشک‌های پدافندی ما و اسرائیل را به پایان برسانند.
  رئیس مؤسسه تحقیقات سیاست خارجی آمریکا: موشک‌های بالستیک و محور مقاومت از سلاح‌های قدرتمند ایران است 
که می‌توانند با اسرائیل مقابله به مثل کنند
همچنین، «آرون استاین»، رئیس مؤسسه تحقیقات سیاست خارجی آمریکا در مصاحبه با بی‌بی سی به قدرت نظامی ایران و محور مقاومت اذعان کرد و گفت: موشک‌های بالستیک ایران می‌توانند اسرائیل را مورد هدف قرار دهند؛ نیروهای مقاومتِ بسیار زیادی که در منطقه هستند، همراه با موشک‌های بسیار زیادشان از نقاط قوت ایران به حساب می‌آیند.
 شاباک در حال آماده‌سازی یک مخفیگاه زیرزمینی
 در بیت‌المقدس برای نتانیاهو و فرماندهان امنیتی است
افزون بر این و در ادامه وحشت و نگرانی صهیونیست‌ها از واکنش قاطع‌ محور مقاومت به ترور شهیدان «اسماعیل هنیه» و «فؤاد شکر» یک رسانه عبری‌زبان از آماده‌سازی پناهگاهی برای در امان نگه ‌داشتن سران این رژیم از بیم حمله ایران خبر داد. 
سایت خبری والا عنوان کرده که شاباک در بحبوحه نگرانی‌ها از حمله ایران، در حال آماده‌سازی یک مخفیگاه زیرزمینی در بیت‌المقدس برای نتانیاهو و فرماندهان امنیتی است.
 اسرائیل هیوم: موشک‌های بالستیک پیشرفته ایران می‌توانند از سد پدافند ما عبور کنند
روزنامه «اسرائیل هیوم» نیز گزارش داد برآوردها حاکی از آن است که ایران دارای موشک‌های بالستیک بسیار پیشرفته‌ای از جمله «شهاب ۳» و «خیبرشکن» است که ممکن است با آن به اسرائیل حمله کند. این روزنامه عبری‌زبان افزود: برخی از موشک‌های بالستیک پیشرفته ایران به سختی قابل رصد و رهگیری هستند و می‌توانند از سد سامانه‎های پدافندی عبور کنند.
  سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریکا: حزب‌الله
 یک زرادخانه موشکی بالستیک بسیار پیشرفته دارد
به همین قرار، «مورگان اورتَگِس» سخنگوی سابق وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفته است: حزب‌الله یک زرادخانه موشکی بالستیک بسیار پیشرفته دارد، تمام سخت‌افزارهای نظامی آنها توسط ایران تامین می‌شود و می‌دانیم که ایران پهپادهای خود را به کیفیتی عالی رسانده‌ است؛ ایران و حزب‌الله این توانایی را دارند که گنبد آهنین و ارتش اسرائیل را شکست دهند.
 هزینه میلیاردها دلاری اسرائیل پیش از حمله ایران
گزارش‌ها حاکی است، تل‌آویو پیش از حملات احتمالی ایران به اسرائيل، شروع به پرداخت هزینه‌های مالی سنگینی کرده، به‌گونه‌ای که یک روزنامه اسرائیلی میزان این هزینه‌ها را میلیاردها دلار تخمین زده است. اسرائیل این هزینه‌ها را بیشتر در سامانه‌های دفاع موشکی خود متمرکز کرده است.
روزنامه اقتصادی اسرائیلی «گلوبز» هزینه‌های مربوط به دفع حمله احتمالی ایران به اسرائیل را میلیاردها دلار تخمین زده که این رقم نزدیک به هزینه‌های دفع حمله تهران به این کشور در ماه‌ آوریل گذشته است.
  رسانه‌های عبری: مصر به اسرائیل اطلاع داد
 که بیطرف است و مداخله نخواهد کرد
خبر دیگر اینکه، رسانه‌های عبری اعلام کردند: مصر به اسرائیل اطلاع داد که بیطرف است و در مقابله با هرگونه پهپاد یا موشکی که ممکن است از یمن به سمت ایلات و جنوب اسرائیل پرتاب شود مداخله نخواهد کرد.
  ایران هنوز یک موشک شلیک نکرده است
اما جهان در حال فروپاشی است
«جکسون هینکل» تحلیلگر سیاسی در رسانه‌های اجتماعی، در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ایران هنوز یک موشک شلیک نکرده است، اما جهان در حال فروپاشی است.»