kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۳۲۲۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۲
سید حسن نصرالله:

ایران، حزب الله و یمن قطعا پاسخ می دهند عزم، اراده و توانایی پاسخ وجود دارد

 
 
 
دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت هفتمین روز شهدای حمله رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت تأکید کرد عزم، اراده و توانایی پاسخ وجود دارد و ایران،حزب‌الله و یمن به ترورهای اخیر رژیم صهیونیستی قطعاً پاسخ خواهند داد.
«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر دیروز (سه‌شنبه) در سخنانی به مناسبت هفتمین روز شهدای حمله رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت با اشاره به اقدام از روی هراس و کودکانه صهیونیست‌ها در شکستن دیوار صوتی بر فراز بیروت دقایقی قبل از سخنرانی گفت: دشمن اسرائیلی در اقدامی تحریک‌آمیز به شکستن دیوار صوتی با جنگنده‌هایش در جریان مراسم و هنگام سخنرانی روی آورده است تا حاضران را بترساند و در میان آنها رعب و وحشت ایجاد کند. وی گفت: راز قدرت ما در مقاومت و پایداری است، زیرا از بین بردن فرماندهان ما، به عزم و اراده ما برای تداوم راه آسیب نمی‌زند. شهید سید فؤاد شکر از نسل مؤسسان مقاومت بود، اما افزون بر آن از فرماندهان مؤسسان مقاومت بود. نصرالله ادامه داد: سید محسن به عنوان یک رزمنده راه خود را آغاز کرد، اما خیلی زود استعداد فرماندهی وی پدیدار شد. او همواره در نبردهای اساسی مقاومت حضور داشت. نصرالله گفت: ما به درد و اندوه به هنگام شهادت فرماندهان اذعان می‌کنیم، زیرا ما هم انسانیم، اما هم ناراحتیم و هم غبطه می‌خوریم، زیرا آنان به جایگاه شهادت رسیدند. ما به زیان فراوانی که از شهادت سید محسن دیدیم اذعان می‌کنیم، اما این موضوع به هیچ وجه ما را متزلزل نمی‌کند و ما را متوقف نمی‌نماید. دلیل این سخن، تداوم عملیات، عملیات در شهرک‌های (صهیونیستی) و عمق جدیدی از (سرزمین‌های اشغالی) است.
شهادت هنیه، زیان بزرگی برای مقاومت و ملت فلسطین است
وی افزود: شهادت اسماعیل هنیه زیان بزرگی برای مقاومت و ملت فلسطین است، اما مقاومت فلسطین را ضعیف نکرده است. در برهه اخیر، شرایط به گونه‌ای تغییر کرد که به فهم حقیقت اهداف کابینه تندرو نتانیاهو چون وزیر دارایی اسرائیل بسیار کمک می‌کند. وزیر دارایی اسرائیل گفت کشتار 2 میلیون فلسطینی در غزه در صورت بازنگشتن اسرای صهیونیست عادلانه است. وی افزود: از تحولات مهم آن بوده است که صرف‌نظر از ماهیت اسرائیل، کنست برپایی کشور فلسطین را با اجماع نسبتاً بالایی در اراضی اشغالی رد کرد. این تحولات به تمامی کسانی که در فلسطین یا در جهان عرب و جهان اسلام روی روش مذاکره برای برپایی کشور فلسطین حساب باز کرده‌اند ارتباط دارد و به منزله یک سیلی به گوش تمامی آنان و همه کشورهای عربی‌ است که طرح صلح عربی را پذیرفته‌اند.
شایعه پخش‌کنندگان مفسد‌ فی ‌الارض هستند
سید حسن نصرالله تأکید کرد: برخی از مردم لبنان از جنگ و ایستادگی می‌ترسند. من به آن‌ها می‌گویم اگر بترسید اسرائیل بر ما چیره می‌شود. هر نوع پیروزی مقاومت باعث پیروزی مردم لبنان است. از پیروزی مقاومت نترسید. باید از پیروزی دشمن بترسید. از حجم تهدیدات بترسید. هرکسی که مقاومت را تأیید نکند من به آن‌ها می‌گویم ما می‌جنگیم و مقاومت می‌کنیم. فقط در جنگ روانی علیه لبنان مشارکت نکنید.
 دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به شایعات پیرامون ترورهای اخیر گفت: د‌ر روزهای گذشته بعضی جنگ‌های روانی وجود داشته همانند اینکه حزب‌الله می‌خواهد ضاحیه را تخلیه کند، این یک اقدام تروریستی است. دائم می‌گویند فلانی می‌خواهد ما را از خانه‌هایمان بیرون کند. کسانی که شایعه پخش می‌کنند و از طریق رسانه دل مردم را خالی می‌کنند مفسد فی الارض هستند. در فضای کشورهای عربی شایعاتی است که حزب‌الله می‌خواهد مردم لبنان را تحت فشار بگذارد. برخی شایعات دیگر نیز هست. اسرائیل هنیه را ترور کرده است اما برخی می‌گویند سپاه او را ترور کرده است. به آن‌ها می‌گویم در جنگ روانی کنار مقاومت باشید نه در کنار دشمن.حداقل کمی انسانیت را رعایت کنید و به این جنگ روانی دامن نزنید.
با پنبه سر می‌بریم
دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان این که پاسخ حزب‌الله و ایران به ترورهای اخیر قطعی است گفت: اما این پاسخ با درنگ خواهد بود. وی ادامه داد: ایران به ترور شهید هنیه پاسخ خواهد داد. حزب‌الله هم خود را ملزم می‌داند که پاسخ ترور شهید هنیه را بدهد. پاسخ ایران و حزب‌الله به اسرائیل قطعی است. پاسخ ما با تأنی و درنگ خواهد بود یعنی یواش یواش... انتظار یک هفته‌ای اسرائیل، بخشی از پاسخ و مجازات است.
وی با بیان این که یمن هم آماده است به ترور شهید هنیه پاسخ دهد، تصریح کرد: کابینه، ارتش، شهرک‌نشینان اسرائیل همگی منتظر حمله ما هستند. آنان می‌گویند ما را راحت کنید. ما با ایرانی‌ها شوخی می‌کنیم که ایران با پنبه سر می‌برد، اما می‌گویم که همه ما در محور مقاومت با پنبه سر خواهیم برید.
در عملیات وعده صادق ایران 
چند کشور از تل‌آویو حمایت کردند
وی افزود: اشغالگران از آمریکا و کشورهای غربی برای دفاع از خود کمک می‌گیرند زیرا نمی‌توانند از خودشان دفاع کنند. «اسرائیل» دیگر مانند گذشته قوی نیست. در عملیات وعده صادق ایران، چندین کشور از رژیم دشمن دفاع کردند. نصرالله ادامه داد: «اسرائیل» که در سال‌های ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ با قوی‌ترین ارتش‌های منطقه جنگید، اکنون از واکنش ایران و حزب‌الله می‌ترسد و از کشورهای غربی برای دفاع از خود درخواست کمک می‌کند. وی افزود: رادارهای اسرائیل و ماهواره‌های آمریکا از ترس واکنش در اوج آمادگی هستند، اما امروز پهپادهای ما به شرق شهر عکا رسیدند. نصرالله گفت: ما می‌توانیم در کمتر از نیم ساعت به منابع دشمن در شمال آسیب بزنیم.
مقاومت غزه شکست بخورد اسرائیل به احدی رحم نمی‌کند
نصرالله گفت: اگر مقاومت در غزه شکست بخورد که چنین چیزی هرگز اتفاق نخواهد افتاد، «اسرائیل» هیچ کدام از مقدسات اسلامی و مسیحی و هیچ‌کدام از کشورهای فلسطین، اردن و نظام حاکم آن، سوریه و مصر را باقی نخواهد گذاشت.
وی افزود: با فرو بردن سرها در برف مانند کبک و فرار از طوفان، نمی‌توان با خطر «اسرائیل» رو‌به‌رو شد، زیرا دشمن هیچ خط قرمزی را در جنگ نمی‌شناسد. باید مواجهه کرد، مقابله کرد، تردید نداشت و تسلیم نشد. این یک وظیفه انسانی و شرعی است.
نصرالله ادامه داد: وظیفه تمام اهالی منطقه ممانعت از پیروزی «اسرائیل» در این نبرد و ممانعت از «از بین ‌بردن مقاومت» و مسئله فلسطین را هدف خود قرار بدهند. هر انسان شریفی باید به مقابله بپردازد. هدف این نبرد، ممانعت از پیروزی «اسرائیل» و از بین ‌بردن مسئله فلسطین است. وی افزود: ترور فرماندهان شکر و هنیه برای «اسرائیل» یک دستاورد به‌شمار می‌آید؛ اما ماهیت این نبرد را تغییر نمی‌دهد. این ترورها باعث شد وضعیت دشمن دشوارتر شود، زیرا عملیات‌ها در کرانه باختری افزایش یافتند، آمار مهاجرت معکوس (از سرزمین‌های اشغالی) بالا رفت و علاوه‌بر این (اسرائیل) در تمامی زمینه‌ها با زیان مواجه شد.
نصرالله ادامه داد: «اسرائیل» حتی پس از ترور شهید اسماعیل هنیه و شهید سید فؤاد شکر نه تنها همچنان در وضعیتی دشوار به سر می‌برد، بلکه به اذعان خود آن‌ها دچار وضعیتی دشوارتر شده است. وی افزود: ما در نبردی به سر می‌بریم که چشم‌انداز دارد. ما از جهت مشارکت در تقدیم جان، جهاد، آینده و مردم شریف با مقاومت در غزه و کرانه باختری، از آن‌ها می‌خواهیم که شکیبایی و پایداری بیشتری داشته باشند. از جبهه‌های پشتیبانی در لبنان، عراق و یمن می‌خواهیم که با وجود جانبازی‌ها، به حمایت از غزه ادامه بدهند. نصرالله ادامه داد: ما از کشورهای عربی می‌خواهیم که در برابر خطری که منطقه را تهدید می‌کند، از خواب غفلت بیدار شوند. ما مجدداً از کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهیم که در رفتار خود در برابر خطرهایی که منطقه را تهدید می‌کند تجدیدنظر کنند.  وی افزود: ایران پس از تعرض به کنسولگری خود در دمشق ملزم به واکنش شد، اکنون نیز پس از ترور شهید هنیه در تهران ملزم به واکنش شد، اما ایران و سوریه نباید وارد جنگ شوند. وی افزود: حزب‌الله، ایران و یمن ملزم به واکنش هستند و دشمن در انتظار این واکنش است. دشمن گمان می‌کند هر صدای بلندی، واکنش بوده است. ما با شجاعت و تأنی رفتار می‌کنیم و انتظار یک ‌هفته‌ای «اسرائیل» برای واکنش بخشی از مجازات است. نصرالله گفت: در گذشته دشمن در مرزهای لبنان با نگرانی حضور داشت، اما اکنون تهدید حزب‌الله و ایران باعث شده تمامی «اسرائیل» در نگرانی به سر ببرد.