kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۳۲۲۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۲

محاکمه سران فتنه در ونزوئلا!

 
 
دادستانی ونزوئلا از آغاز تحقیقات علیه «ماریا کورینا ماچادو» رهبر مخالفان غربگرا و «ادموندو گونزالس» نامزد انتخابات ریاست جمهوری به دلیل «تحریک به شورش» با «ادعای پیروزی در انتخابات» اخیر ریاست جمهوری خبر داده است.
با حاکم شدن آرامش نسبی در ونزوئلا، دستگاه قضائی این کشور سراغ نامزد جِرزن انتخابات و یکی دیگر از رهبران مخالفان غربگرا رفت تا به دلیل شورش علیه رای مردم آنها را محاکمه کند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده دادستانی ونزوئلا علیه دو تن از سران مخالف غربگرای این کشور اعلام جرم کرده است. اسپوتنیک در این باره نوشت پس از آنکه «ادموندو گونزالس» نامزد مخالف دولت در بیانیه‌ای، نتایج اعلامی رسمی را نپذیرفت و خود را به عنوان رئیس‌جمهوری منتخب معرفی کرد، «تارک ویلیام ساب» دادستان کل ونزوئلا از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد تحقیقات جنائی علیه «ماریا کورینا ماچادو» رهبر مخالفان و «گونزالس» آغاز شده است. در این گزارش که ایرنا هم آن را منتشرکرده است می‌خوانیم، «ویلیام ساب» از نیروی مسلح ونزوئلا خواست تا به این اقدام بپیوندند. وی گفت: وزارت عمومی جمهوری بولیواری ونزوئلا در پاسخ به بیانیه تحریک‌آمیز منتشر شده توسط ادموندو گونزالس و ماریا ماچادو از آغاز تحقیقات جنائی خبر می‌دهد تا مسئولیت آن‌ها در ارتکاب ادعای جنایت‌های متعدد که صلح ملت ونزوئلا را تهدید می‌کنند، مشخص شود. در بیانیه‌ای که این مقام ونزوئلایی در تشریح جزئیات منتشر کرده، ادعای مخالفان مبنی بر پیروزی در انتخابات بر خلاف نتایج اعلامی از سوی شورای ملی انتخابات، دلیل آغاز تحقیقات عنوان شده است. «ساب» همچنین نمایندگان جناح راست افراطی اپوزیسیون را به تحریک آشکار «مقام‌های پلیس و نظامی به نافرمانی از قوانین» متهم کرده است. دادستان کل ونزوئلا جرائم دیگری مانند غصب وظایف، انتشار اطلاعات نادرست برای ایجاد اضطراب، تحریک به نافرمانی از قوانین، تحریک به شورش، اجتماع برای ارتکاب جرم و تبانی را مورد تاکید قرار داد. این نهاد همچنین اعلام کرد که در برابر هر اقدامی که متضمن ایجاد خشونت یا اضطراب در مردم باشد، هوشیار خواهد بود.
حذف واتس آپ از گوشی مادورو
 خبر دیگر از ونزوئلا این که مادورو رئیس‌جمهور این کشور اعلام کرده است که از این پس دیگر از پیام‌رسان واتس اپ استفاده نمی‌کند. برنا در این باره نوشته است که «نیکلاس رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفت: من دیگر از پیام‌رسان واتس‌اپ استفاده نمی‌کنم، چون واتس‌اپ ابزاری برای تهدید ونزوئلا استفاده می‌شود؛ از این پس واتس‌اپ را برای همیشه از گوشی خود حذف می‌کنم و... واتس‌اپ از ونزوئلا بیرون برو!»