kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۳۲۲۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۲
هرج و مرج در سرزمین‌های اشغالی

پایگاه ارتش اسرائیل به تصرف حریدی‌ها درآمد

 
 
 
سرویس خارجی-
منابع خبری دیروز اعلام کردند، حریدی‌ها (ارتودوکس‌های افراطی) پایگاه «تل هشومر» ارتش رژیم صهیونیستی را در اعتراض به تلاش‌هایی که برای اجباری شدن سربازی برای آنها آغاز شده است، به تسخیر خود در آوردند.
صهیونیست‌ها این روزها در فلاکت خاصی زندگی می‌کنند. از یک طرف نگران حملات هماهنگ تمام جبهه‌های مقاومت به‌علاوه ایران -برای گرفتن انتقام «اسماعیل هنیه»- هستند و از آن طرف، درگیر انواع و اقسام مشکلات داخلی‌اند. یکی از بحران‌های داخلی این رژیم، «حریدی‌ها» و «فرا ارتودوکس‌ها» هستند. آنها طیفی به شدت متعصب، عقب مانده هستند و یکی از دلایل مهمی که این رژیم به چنین فلاکتی افتاده، ورود این طیف به قدرت است. بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی یکی از این‌هاست. حریدی‌ها خدمت سربازی نمی‌روند، از دولت حقوق ثابت می‌گیرند و نسبت به سایر صهیونیست‌ها، آسایش رایگانی دارند. همین امر باعث نفرت از این طیف در میان صهیونیست‌ها شده است. حالا که رژیم صهیونیستی درگیر جنگی بی‌سابقه، با خسارات و تلفات بی‌سابقه‌ای شده است، برخی در این سرزمین اشغال شده به این نتیجه رسیده‌اند که، حریدی‌ها هم باید وارد خدمت سربازی شوند تا بدین ترتیب، کمبود نیرو در ارتش جبران شود. همین امر باعث خشم این طیف و تظاهرات و تجمعات آنها شده است. حالا خبر رسیده است که «همزمان با فرمان برخی از رهبران صهیونیست‌های حریدی به منظور حمله به پایگاه‌های نظامی ارتش اسرائیل، پایگاه نظامی تل‌هاشومر هدف حمله این گروه از صهیونیست‌ها قرار گرفت... این حمله در اعتراض به تصمیمات کابینه رژیم صهیونیستی برای خدمت اجباری صهیونیست‌های حریدی در ارتش صورت می‌پذیرد... نیروهای پلیس و نظامیان حاضر در این پایگاه نظامی در تلاش برای متفرق کردن معترضین هستند.»
آتش به خودی!
از دیگر سو خبر رسیده است که، گروهی دیگر از صهیونیست‌ها بر اثر شلیک اشتباهی زخمی شده‌اند. شلیک به خودی در میان صهیونیست‌ها، مسبوق به سابقه است. در همین رابطه روزنامه «اسرائیل هیوم» نوشت که تحقیقات اولیه ارتش رژیم اسرائیل در «نهاریا» نشان می‌‌دهد که زخمی‌های این حادثه در نتیجه انفجار موشک پدافندی بوده است که به اشتباه مسیر خود را تغییر داده است. این اذعان صهیونیست‌ها بار دیگر نشان می‌دهد که سامانه‌های دفاعی آن‌ها نه تنها قادر به رهگیری موشک‌ها و پهپادهای حزب‌الله نیستند بلکه در برخی مواقع، موشک‌های آن بلای جان صهیونیست می‌شود. در حادثه «مجدل الشمس» نیز که منجر به جان باختن ۱۲ دروزی در جولان اشغالی سوریه شد، حزب‌الله، اعلام کرد که موشک‌‌هایش به این منطقه اصابت نکرده و این موشک‌های خود اسرائیلی‌هاست که به مردم غیرنظامی اصابت کرده است.
بازجویی از ایهود باراک 
دیروز «جروزالم پست» نیز نوشت، «نخست‌وزیر سابق اسرائیل به اتهام فتنه تحت بازجویی قرار گرفت» تا فلاکتی صهیونیست‌ها که در آن گرفتار شده‌اند، بیش از پیش عیان شود! طبق این گزارش، مقامات صهیونیستی در حال تحقیق از ایهود باراک، نخست‌وزیر سابق، به اتهام تحریک و فتنه پس از انتقاد از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر در یک گردهمایی هستند. باراک از ناآرامی‌های داخلی برای مخالفت با نتانیاهو بهره جسته و از سوی دیگر با اتهامات مربوط به روابط مالی با جفری اپستین مواجه است. احتمال زندانی شدن این مقام صهیونیست، رد نشده است.