kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۳۱۲۵
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۱
سی‌ان‌ان: 

صهیونیست‌ها با وحشت در انتظار پاسخ ایران هستند

 
 
 
سرویس سیاسی-
شبکه آمریکایی در گزارشی تاکید کرد: صهیونیست‌ها با وحشت در انتظار پاسخ ایران هستند.
با نزدیک شدن به موعد پاسخ و انتقام ایران از رژیم صهیونیستی در برابر ترور شهید هنیه، رسانه‌های غربی و عبری به ترس صهیونیست‌ها و ابعاد گسترده حمله احتمالی ایران پرداخته‌اند.
شبکه خبری آمریکایی «سی‌ان‌ان» در تحلیلی نوشت، در زمانی که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی «دستاوردهای» هفته اخیرش علیه حماس و حزب‌الله را جشن می‌گیرد، حال و هوای جشن او با فضای حاکم بر صهیونیست‌ها در تضاد است و مردم در سرزمین‌های اشغالی از پاسخ احتمالی به ترورهای اخیر در ایران و لبنان به هراس افتاده‌اند.
به گزارش ایسنا، این شبکه خبری گزارش کرد، تل‌آویو که معمولا تعطیلات آخر هفته شلوغ می‌شد، ساکت‌تر از حد معمول است و این «حال و هوای آرام» ناشی از ترس از حمله ایران در پاسخ به ترورهایی است که در روزهای اخیر علیه رهبران حماس و حزب‌الله لبنان انجام شده است.
سی‌ان‌ان گزارش کرد، موضوع فراتر از اعلام آماده‌باش حداکثری ارتش رژیم صهیونیستی است و صهیونیست‌ها در حال خرید کالاهای اساسی در فروشگاه‌های بزرگ و ذخیره‌سازی آنها هستند.
این شبکه گزارش کرد، در حالی که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، آنچه را که «حملات کوبنده علیه حماس، حزب‌الله و متحدانش» نامیده، جشن می‌گیرد، فضای جشن او با فضای حاکم بر جامعه صهیونیستی از جمله با حال و هوای خانواده‌های اسرای صهیونیستی که همچنان اعضای خانواده‌شان در غزه اسیر هستند، کاملا متفاوت است.
شبکه خبری آمریکایی نوشت، نظرسنجی‌ها بارها و بارها نشان می‌دهند که اکثر صهیونیست‌ها آزادی اسرای صهیونیستی را بر ادامه جنگ غزه ترجیح می‌دهند.
سی‌ان‌ان نوشت، در حالی که جامعه صهیونیستی نگران اسرای خود غزه است، برای حمله احتمالی ایران هم آماده می‌شود. حمله‌ای که ممکن است منطقه را وارد جنگی گسترده کند و بازیگران منطقه‌ای دیگر و احتمالا ایالات متحده را هم شامل شود.
این شبکه خبری با صهیونیست‌ها مصاحبه کرده است و یکی از آنها به نام «ایتای عووید» گفته است: ما منتظر حمله هستیم و این احساس اکنون عمومیت یافته است. در حالی که اسرائیلی‌ها به حملات عادت کرده‌اند، بسیاری هم از آن خسته‌اند.
وی افزود: بیایید این کار را تمام کنیم. ما خسته‌ایم، همه خسته هستند.
«الونا للچوک»، صهیونیست دیگر می‌گوید: این جنگ متفاوت است، عمدتاً به این دلیل که هنوز گروگان‌ها در اسارت هستند. ما نمی‌توانیم خیلی مغرور باشیم و نمی‌توانیم جشن بگیریم. ما باید در وضعیت آماده‌باش باشیم و نمی‌توانیم جشن بگیریم.
در حالی که جامعه صهیونیستی، نتانیاهو را به بی‌توجهی به یکی از اهداف جنگ یعنی آزادی اسرای صهیونیستی متهم می‌کنند، سی‌ان‌ان‌ گزارش کرد بدون وجود توافق آتش‌بس، بعید است اسرا آزاد شوند.
«غفعات زیلر» که همچنان چهار نفر از اعضای خانواده‌اش در غزه اسیر هستند، می‌گوید نگران است که با ادامه جنگ و افزایش تعداد قربانیان در نوار غزه، اسرا در سطح جهانی نادیده گرفته شوند مخصوصا که رژیم صهیونیستی به شکل روزافزون حمایت بین‌المللی از جنگ خود در نوار غزه را از دست می‌دهد.
الجزیره به نقل از منبع ایرانی: پاسخ ایران به اسرائیل 
سخت و دردناک است
شبکه الجزیره نیز به نقل از یک مقام مسئول ایرانی اظهار داشت: ایران ۲ پیام به ایمن الصفدی (وزیر امورخارجه اردن) تحویل خواهد داد که یکی برای پادشاه این کشور و دیگری برای آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
الجزیره همچنین عنوان داشت: به هیچ وجه موافقت ایران با عدم پاسخ به جنایت ترور «اسماعیل هنیه» و یا پاسخ نمادین به آن مطرح نیست و پاسخ سخت و دردناک خواهد بود.
هاآرتص: بهای ترورهای نتانیاهو را اسرائیلی‌ها می‌پردازند
روزنامه صهیونیستی ‌هاآرتص عنوان داشت: رژیم صهیونیستی در جنگ‌های طولانی و تمام‌عیار بسیار ضعیف است. در ۱۰ ماه گذشته ارتش صهیونیستی در خیابان‌های غزه سرگردان شده و در برابر حملات حزب‌الله لبنان نیز ناتوان ظاهر شده‌اند.
این روزنامه خاطرنشان کرد: نتانیاهو عامل اصلی عدم حصول توافق با حماس است و این می‌تواند یک نقطه عطف باشد.
هاآرتص افزود: اسرائیل در هر دو جبهه غزه و لبنان دچار یک درگیری فرسایشی شده است. وقتی گردوخاکی که نتانیاهو با ترورهای اخیر به پا کرده بخوابد، خواهیم دید که اسرائیل هنوز درگیر همان مشکلات سابق است.
این رسانه صهیونیستی همچنین اظهار داشت: هدف اصلی «بنیامین نتانیاهو» از ترور مقامات حماس و حزب‌الله شعله‌ور کردن آتش مناقشات منطقه بوده تا جایگاه متزلزل خود را حفظ کند، اما هزینه این اقدامات را ساکنان اراضی اشغالی پرداخت خواهند کرد.
یدیعوت آحارونوت: 
پاسخ ایران و حزب‌الله
 این بار بسیار شدیدتر خواهد بود
منابع عبری زبان تاکید کردند که این بار پاسخ ایران و حزب‌الله به ترورها و جنایات اخیر دشمن صهیونیستی بسیار شدیدتر و محکم‌تر از دفعه قبلی خواهد بود.
روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به نقل از مسئولان امنیتی اسرائیلی بیان کرد که حزب‌الله همچنان به دنبال فرصتی برای انجام یک حمله وسیع و گسترده علیه «اسرائیل» می‌گردد و این حمله صرفا محدود به اهداف نظامی نخواهد بود و برآوردها حاکی از آن است که ایرانی‌ها هنوز محاسبات خود را کامل نکرده و در حال مشخص کردن دامنه پاسخ خود هستند.
این روزنامه اشاره کرد که پاسخ ایران این بار بسیار شدیدتر، دقیق‌تر و ویرانگرتر خواهد بود.
یدیعوت آحارونوت به نقل از یک مسئول بلندپایه اسرائیلی آورده است که اگر حمله از چند جبهه و به شیوه‌ای گسترده انجام گیرد، مقابله با آن برای «اسرائیل» و آمریکا دشوار خواهد بود و باید برای وقوع تلفات آمادگی داشت اما در چنین شرایطی، «اسرائیل» می‌تواند با قدرت بیشتری پاسخ داده و حمایت جهان را هم به‌دست آورد. وی گفت: ایران و حزب‌الله طی دهه‌ها یک نیروی نظامی قدرتمند را ایجاد کردند تا روزی از آن استفاده کنند.
روزنامه مذکور خطاب به صهیونیست‌ها آورده است: از سواحل و رستوران‌های مملو از جمعیت در «اسرائیل» سرگشته نشوید، چرا که ما در روزهای مرگباری قرار داریم که هر لحظه ممکن است جنگ در آن اتفاق بیفتد.
یدیعوت آحارونوت همچنین در گزارشی دیگر به نقل از یک مقام ارشد اسرائیلی عنوان داشت: اگر حمله از چند عرصه و با سرعتی شگفت‌انگیز انجام شود، مقابله با آن برای اسرائیل و آمریکا دشوار خواهد بود و باید برای تلفات بالا آماده باشیم، اگر در چنین شرایطی می‌توانستیم با قدرت بیشتری پاسخ دهیم می‌توانستیم حمایت جهان را به دست‌آوریم. ایران و حزب‌الله در طول دهه‌ها نیروی نظامی قدرتمندی ساخته‌اند که روزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. و این روز استفاده از آن نیرو‌ها است.
همچنین اینتل تایمز عبری در مورد برآورد نهاد‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی از پاسخ ایران و لبنان نوشت: چیزی به نام پاسخ 
چند مرحله‌ای توسط حزب‌الله وجود ندارد، یک پاسخ درجه‌بندی شده وجود دارد و احتمالاً این پاسخی است که به شدت غافلگیرکننده خواهد بود. این رسانه صهیونیستی در ادامه نوشت: احتمالا قبل از حمله از سوی ایران به چندین موضع، که زمان هشدار دارد. هدف، به چالش کشیدن دفاع هوائی اسرائیل توسط حزب‌الله است. حزب‌الله به پاسخی کمتر از یک ضربه به قلب اسرائیل راضی نخواهد شد.