kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۳۰۴۹
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۷
پیش‌بینی مقامات و رسانه‌های غربی 

این‌بار انتقام ایران از اسرائیل پیچیده‌تر و سخت‌تر خواهد بود

رسانه‌های غربی و آمریکایی در روزهای گذشته تیتر یک خود را به ترور شهید هنیه و همچنین واکنش و انتقام احتمالی ایران از اسرائیل اختصاص دادند. مخرج مشترک گزارش‌ها و تحلیل‌های رسانه‌های مطرح بین‌المللی، سنگین‌تر بودن، ویرانگر بودن و پیچیده‌تر بودن پاسخ ایران نسبت به عملیات وعده صادق است.
 
 
 
سرویس سیاسی-
 
رسانه‌های مطرح جریان رسانه‌ای غرب و آمریکا، ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس فقید دفتر سیاسی جنبش حماس و همچنین خشم و انتقام احتمالی ایران از این اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را در صدر اخبار، گزارش‌های و تحلیل‌های خود در روزهای اخیر قرار داده‌اند.
این رسانه‌ها به خصوص با اذعان صریح و همچنین اذعان ضمنی به قدرت ایران در حمله ویرانگر و سنگین‌تر از بار قبل به سرزمین‌های اشغالی، با مانور بر روی نیروهای آمریکایی در منطقه و همچنین حمایت آمریکا از اسرائیل، به شکل ناخواسته به ضعف رژیم مفلوک و کودک‌کش صهیونیستی در برابر ایران اعتراف کردند. آنان همچنین بر این نکته صحه گذاشتند که انتقام، پاسخ و حمله احتمالی ایران این بار بسیار سهمگین‌تر و منجر به ضربه اساسی‌تر به رژیم صهیونیستی خواهد شد.
اسرائیل در ساعات و روزهای آینده باید منتظر انتقامی خونین باشد، انتقامی که در جواب خون به ناحق ریخته شده شهید هنیه و به دلیل هتک حرمت میزبانی ایران، خون صهیونیست‌ها را تاوان قرار داده است.
سی ان ان: حمله ایران احتمالاً بزرگ‌تر و پیچیده‌تر از وعده صادق است
شبکه آمریکایی «سی ان ان» به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش کرد که پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه احتمالاً بزرگ‌تر و پیچیده‌تر از وعده صادق خواهد بود.
در پی اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن رهبر ارشد حماس اسماعیل هنیه، مقام‌های آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه «سی ان ان» پیش‌بینی کردند که حمله انتقام‌جویانه ایران ظرف روزهای آینده انجام می‌گیرد.
طبق این گزارش، مقام‌های آمریکایی برآورد کرده‌اند که احتمالاً حمله جمهوری اسلامی ایران مشابه حملات موشک‌های بالستیک و پهپادی ایران در ماه ‌آوریل که در پاسخ به حمله ساختمان کنسولی ایران در دمشق صورت گرفته باشد اما احتمالاً از آن بزرگ‌تر و پیچیده‌تر باشد و در هماهنگی با نیروهای مقاومت منطقه صورت بگیرد.
وال استریت ژورنال به نقل از دیپلمات ایرانی: هیچ فایده‌ای ندارد، اسرائیل 
از همه خطوط قرمز عبور کرد
وال استریت ژورنال روز جمعه گزارش داد که رژیم صهیونیستی و ایالات متحده برای «حمله تلافی‌جویانه غیرقابل پیش‌بینی ایران به اسرائیل در اسرع وقت در آخر هفته» آماده می‌شوند.
وال استریت ژورنال به نقل از یک دیپلمات ایرانی نوشت: پاسخ ما سریع و سنگین خواهد بود. هیچ فایده‌ای ندارد. اسرائیل از همه خطوط قرمز عبور کرد.
به نوشته این روزنامه، این دیپلمات که از سوی دولتش مطلع شده بود، گفت که تلاش‌های کشورهای مختلف برای متقاعد کردن تهران به عدم تشدید تنش، با توجه به حملات اخیر اسرائیل بی‌ثمر بوده و خواهد بود.
روزنامه وال استریت ژورنال حمله ایران به اسرائیل را این بار گسترده‌تر و پیچیده‌تر از حمله قبلی این کشور در ماه‌آوریل (عملیات وعده صادق) دانست.
وال استریت ژورنال معتقد است: در آن زمان جمهوری اسلامی با ۳۳۰ موشک و پهپاد به اسرائیل حمله کرده بود اما قصد خود را از پیش اعلام کرده بود. این رسانه آمریکایی می‌افزاید: این بار اما اسرائیل و متحدانش «در یک خلأ اطلاعاتی» قرار گرفته‌اند و فقدان اطلاعات و بنابراین عدم پیش‌بینی، کل منطقه خاورمیانه را به یکی از خطرناک‌ترین لحظات از زمان شروع جنگ غزه در اکتبر رسانده است.
بولتون: پاسخ انتقام‌جویانه ایران بسیار قوی و با خسارت زیاد برای اسرائیل خواهد بود
جان بولتون مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا در گفت وگو با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» در پاسخ به سؤالی درباره واکنش ایران به ترور شهیدان «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و ترور 
«فواد شکر» از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان، به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد که ایران اقدام مؤثر و بسیار مهمی انجام خواهد داد. فکر می‌کنم این، حادثه‌ای بسیار مهم است. پاسخ ایران این بار متفاوت از پاسخ ماه‌آوریل گذشته (عملیات وعده صادق) خواهد بود. پاسخ انتقامجویانه ایران مؤثر و بسیار قوی خواهد بود.
وی افزود: فکر نمی‌کنم که ایران این بار کرامت خود را نادیده بگیرد و به احتمال زیاد، در این مرحله ایران در قالب پاسخ خود، اهدافی را در اسرائیل هدف قرار خواهد داد که باعث کشته شدن شماری از افراد و خسارت‌های زیادی خواهد شد.
بولتون گفت: فکر می‌کنم که دولت آمریکا خواهان یک درگیری گسترده‌تر نیست اما از نظر اسرائیل ارزیابی اوضاع- با توجه به حملات (حزب‌الله) به شمال (فلسطین اشغالی) و حملات (یمن) در دریای سرخ و حملات از عراق و سوریه با حمایت ایران- نشان می‌دهد که عملا وارد یک جنگ گسترده‌تر شده است. با وجود تمایل آمریکا برای جلوگیری از جنگ گسترده‌تر، من فکر می‌کنم که وضعیت از ارزیابی آمریکا گذر کرده و اسرائیل خود را از همه جبهه‌ها تحت محاصره می‌بیند و فکر نمی‌کنم که از این مرحله عقب‌نشینی کند.
وی گفت که ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس باعث تعویق زیاد مذاکرات غیرمستقیم بین جنبش حماس و رژیم صهیونیستی برای دستیابی به آتش‌بس و تبادل اسیران خواهد شد و دو طرف (حماس و رژیم اسرائیل) همچنان از دستیابی به یک توافق بسیار دور هستند.