kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۲۹۳۸
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲
سید حسن نصرالله خطاب به صهیونیست‌ها:

امروز می‌خندید اما به زودی‌گریه خواهید کرد نمی‌دانید از چه خط قرمزی عبور کرده‌اید

«سید حسن نصرالله» با بیان اینکه پاسخ مقاومت به ترور «فؤاد شکر» قطعی است، تأکید کرد که ایران در قبال ترور شهید اسماعیل هنیه ساکت نمی‌ماند... خطاب به صهیونیست‌ها می‌گویم کم بخندید و زیاد ‌گریه کنید... چون نمی‌دانید از چه خط قرمزی عبور کردید ‌گریه خواهید کرد. 
 
 
 
سرویس خارجی-
 
سخنرانی «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در جریان مراسم بدرقه پیکر شهید «فؤاد شکر» روز پنجشنبه (11 مرداد) برگزار شد. دبیرکل محبوب مقاومت لبنان با این جملات شروع کرد که «در ابتدا به برادران خود در جنبش حماس و گردان‌های قسام شهادت برادر اسماعیل هنیه را تبریک و تسلیت می‌گویم. رهبران جنبش‌های مقاومت مانند رزمندگان این جنبش‌ها به شهادت می‌رسند. ما در زمینه مقاومت و شهادت خود را شریک جنبش حماس می‌دانیم و به پیروزی قطعی دست پیدا خواهیم کرد.»
«سید حسن نصرالله» در ادامه افزود: «هدف قرار دادن ساختمان مسکونی مملو از انسان در محله حاره حریک واقع در ضاحیه جنوبی بیروت باعث شهادت ۷ تن شد... در میان شهدای این حمله، فؤاد شکر و یک شهید ایرانی در کنار ده‌ها زخمی دیگر از جمله زنان و کودکان حضور داشتند. آنچه که در ضاحیه جنوبی بیروت رخ داد نه فقط یک عملیات ترور بلکه یک تجاوز بود. در این تجاوز ساختمان مسکونی و نه نظامی هدف قرار گرفتند. دشمن صهیونیستی از چند روز قبل از این تجاوز این‌طور جلوه می‌داد که این یک واکنش است؛ ما به هیچ عنوان این گزاره را قبول نداریم.»
خنثی شدن فتنه صهیونیست
نصرالله در ادامه افزود: «آنچه اتفاق افتاد بخشی از جنگ صهیونیستی-آمریکایی علیه منطقه ما است. رژیم صهیونیستی با متهم کردن شهید ما مبنی بر این که او قاتل کودکان مجدل شمس است بزرگ‌ترین دروغ را مطرح می‌کند... این یک واکنش در برابر اتفاقات مجدل شمس نیست. ما پیش‌تر مسئولیت رخداد منطقه مجدل شمس را رد کردیم و آن‌قدر جرأت و شجاعت داریم که اگر این واقعه بر اثر اشتباه ما رخ داده بود اعلام کنیم. تحقیقات داخلی ما نشان می‌دهد هیچ ارتباطی میان ما و تحولات این منطقه وجود ندارد و دشمن صهیونیستی خود را مدعی العموم، قاضی و جلاد می‌داند. مطرح کردن این اتهام علیه ما یک حرکت ظالمانه با هدف تبرئه کردن ارتش رژیم صهیونیستی در این خصوص به شمار می‌رود. هدف از متهم کردن مقاومت درباره تحولات مجدل شمس، برانگیختن فتنه طایفه‌ای میان دروزی‌ها و شیعیان ساکن جولان اشغالی است... با کمک هوشیاری رهبران دروزی‌ها این فتنه در نطفه خفه شد. من از آن‌ها قدردانی می‌کنم و به خانواده‌های شهدای مجدل شمس تسلیت می‌گویم.»
به حمایت از فلسطین ادامه می‌دهیم
دبیرکل حزب‌الله لبنان این را هم گفت که «تجاوز به ضاحیه جنوبی بیروت در واکنش به تحولات مجدل شمس نبود بلکه در چارچوب نبرد در جبهه شمالی صورت گرفت. ما هزینه حمایت‌هایمان را از غزه و آرمان فلسطین می‌پردازیم و این چیز جدیدی نیست. ما این مسئله را پذیرفته‌ایم و هزینه آن را می‌پردازیم. ما بر اساس مبانی اخلاقی و ایمانی و بر حق بودن این نبرد وارد آن شده‌ایم. ما هیچ‌گاه به خاطر هزینه‌هایی که در این نبرد می‌پردازیم غافلگیر نشده و نخواهیم شد. در برابر نبرد بزرگی قرار داریم که مسئله جبهه‌های پشتیبانی در این نبرد فراتر رفته است. در یک نبرد گسترده در تمام جبهه‌ها هستیم که وارد مرحله جدیدی شده است.»
ایران ساکت نمی‌ماند/ کم بخندید
سید حسن نصرالله خطاب به صهیونیست‌ها تصریح کرد: «آیا فکر می‌کنید اسماعیل هنیه را در تهران ترور می‌کنید و ایران ساکت می‌ماند؟ ایران در ترور هنیه، خدشه‌دار شدن امنیت ملی و حاکمیت خود و مهم‌تر از همه شرفش را می‌بیند. شما بسیار‌ گریه خواهید کرد چرا که نمی‌دانید چه خطوط قرمزی را رد کرده‌اید. ما در تمام جبهه‌های پشتیبانی وارد مرحله جدیدی شده‌ایم و متشنج شدن اوضاع به واکنش‌های دشمن بستگی دارد. دشمن باید منتظر دیدن خشم آزادگان این امت و خون خواهی آن‌ها باشد. ترور رهبران تأثیر بر روی مقاومت نمی‌گذارد بلکه تجربه نشان داده است مقاومت بزرگ‌تر و قدرتمندتر می‌شود.»
دبیرکل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: ترور شهید فؤاد شکر باعث تقویت عزم و اراده ما شده و باعث می‌شود بیش از گذشته به راه درست خود ادامه دهیم. نزدیکان نتانیاهو به او گفته‌اند که این ترورها باعث تضعیف مقاومت نمی‌شود. به همگان در محور مقاومت اطمینان می‌دهم که ما فوراً جای خالی هر فرمانده شهید را پر می‌کنیم چرا که نسلی از فرماندهان برجسته داریم. خطاب به صهیونیست‌ها می‌گویم کم بخندید و زیاد ‌گریه کنید. چون نمی‌دانید از چه خط قرمزی عبور کردید‌ گریه خواهید کرد. لحن بیانات مقام معظم رهبری بعد از ترور هنیه شدیدتر از بیانات ایشان بعد از هدف قرار گرفتن کنسولگری ایران در دمشق بود.
پاسخ ما حساب شده خواهد بود
سید مقاومت لبنان در ادامه بیان کرد: شهید فؤاد شکر بر تقویت توانمندی‌های مقاومت نظارت داشت. وی فرمانده گروهی بود که به بوسنی برای یاری رساندن به مسلمانان در اوایل دهه ۱۹ قرن گذشته رفت. باید بر رژیم صهیونیستی برای توقف حملات خود علیه غزه فشار وارد شود. هیچ راه ‌حلی جز توقف تجاوز به غزه وجود ندارد. از فردا صبح فعالیت‌ها در چارچوب پشتیبانی از جبهه نوار غزه به صورت طبیعی ادامه پیدا می‌کند و این مسئله ربطی به واکنش ما به ترور فؤاد شکر ندارد. پاسخ مقاومت به تجاوز علیه ضاحیه جنوبی بیروت و ترور فؤاد شکر قطعی است. دشمن و حامیان آن بدانند واکنش ما بدون هیچ حرف و بحثی قطعی است. وی همچنین تأکید کرد: محور مقاومت طی سال‌های طولانی گذشته با خشم ولی با حکمت و منطق مبارزه می‌کند. دشمن نمی‌داند از کدام سمت واکنش ما را خواهد دید. از سمت شمال فلسطین یا جنوب آن؟ ما به دنبال یک پاسخ واقعی و کاملاً حساب شده و نه صوری هستیم. این پاسخ را میدان نبرد و شرایط مشخص می‌کنند.
محمد ضیف حفظه الله
سیدحسن نصرالله در بخشی از سخنان پنجشنبه خود به «محمد ضیف»، فرمانده کل گردان‌های شهید عزالدین قسام، اشاره کرد و گفت که رژیم صهیونیستی به ترور «فرمانده محمد ضیف حفظه الله» دل بسته است. به‌کار بردن کلمه «حفظه الله» از جانب دبیرکل حزب‌الله مورد توجه کاربران عرب قرار گرفته و برخی نوشتند که سیدحسن نصرالله با استفاده از این اصطلاح به شکل 
غیر مستقیم شهادت فرمانده کل قسام را تکذیب کرده است. این اقدام در حالی است که رژیم صهیونیستی مدعی شد که فرمانده محمد ضیف در حمله ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه المواصی در خان یونس غزه ترور شده است.
بازتاب بی‌سابقه
آن‌طور که مهر نوشته است، شبکه المیادین گزارش داد که صهیونیست‌ها به صورت بی‌سابقه‌ای سخنرانی نصرالله را در شبکه‌های اجتماعی صهیونیستی انعکاس داده و پیگیری کردند. رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند که در سایه افزایش نگرانی‌ها در اراضی اشغالی نسبت به حملات حزب‌الله لبنان، شهرداری حیفای اشغالی تصمیم گرفته فعالیت‌هایی که قرار بود در این منطقه برگزار شود لغو کند. لازم به ذکر است مقامات رژیم صهیونیستی بعد از جنایات اخیرشان در ترور اسماعیل هنیه و فؤاد شکر سطح هشدار در اراضی اشغالی را بالا برده و در نگرانی گسترده‌ای به سر می‌برند. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به سخنرانی سید حسن نصرالله درباره تحولات منطقه و تجاوزات این رژیم پرداخت. در گزارش این شبکه آمده است: مهم‌ترین جمله نصرالله این است؛ ما وارد مرحله جدیدی از نبرد شده‌ایم.
گفتنی است، گروه‌های مختلف مقاومت فلسطین نیز در واکنش به شهادت فؤاد شکر، فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان معروف به حاج محسن (فرمانده‎ای در حد عماد مغنیه) اعلام کردند که «او شهید راه قدس شد و نقش مهمی را در راه مقاومت و حمایت از آن در فلسطین ایفا کرد.» نخست‌وزیر موقت لبنان نیز تأکید کرد این کشور در دفاع از سرزمین و حاکمیت خود تردید نخواهد کرد.
حملات سنگین حزب‌الله
 حزب‌الله لبنان پنجشنبه شب اعلام کرد که با ده‌ها موشک شهرک صهیونیستی واقع در شمال فلسطین اشغالی را هدف قرار داده است. مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که با ده‌ها موشک کاتیوشا شهرک صهیونیست‌نشین متسوفا را در پاسخ به حمله اسرائیل به شهرک شمع و شهادت شماری غیرنظامی هدف قرار دادیم. در همین رابطه، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که دست کم ۶۰ موشک از جنوب لبنان به سمت منطقه الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است که سامانه‌های دفاعی ۱۵ موشک را رهگیری کردند. خروج‌ گسترده موشک‌های پدافندی رژیم اسرائیل از لانچرها نشان می‌‌دهد شمار زیادی موشک از لبنان به سمت اراضی اشغالی شلیک شده است. احتمال دارد حزب‌الله در پاسخ به ترور فرمانده شهیدش در بیروت، دست به تلافی زده باشد که تا این لحظه تأیید نشده است.
بزرگ‌ترین چالش اسرائیل از نگاه فارن پالیسی
مجله آمریکایی نوشت ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، در تهران و ترور فؤاد شکر توسط رژیم صهیونیستی، احتمال دارد تشدید درگیری‌ها میان اسرائیل و لبنان را به همراه داشته باشد و در صورتی که دامنه درگیری‌ها گسترده شود، زرادخانه بزرگ موشکی حزب‌الله و نیروهای نظامی کارآمد آن تهدید بزرگی برای اسرائیل ایجاد خواهند کرد و احتمالاً این چالش بسیار بزرگ‌تر از تجربه چند دهه اخیر این رژیم و حتی تجربه آن در حمله هفتم اکتبر گذشته (15 مهر)خواهد بود. فارن پالسی با بیان این مطلب نوشت: با وجود اینکه چنین جنگ بزرگی ویرانگر خواهد بود و احتمال دارد به سوریه و عراق نیز کشیده شده و حوثی‌ها (انصارالله یمن) نیز برای حمایت از حزب‌الله لبنان وارد عمل شوند، اما به هر حال ممکن است این جنگ رخ دهد و تخمین ابعاد خشونت در آن دشوار است و ممکن است حملات تلافی‌جویانه چرخه خطرناکی از درگیری‌ها را ایجاد کند.
این مجله آمریکایی در ادامه تحلیل خود آورد که «حزب‌الله یکی از مسلح‌ترین گروه‌های غیردولتی جهان بوده و تهدید هوائی بزرگ‌تری از حماس را برای اسرائیل ایجاد می‌کند، این جنبش زرادخانه بسیار بزرگی با حدود ۱۲۰ تا ۲۰۰ هزار موشک در اختیار دارد و همین‌طور موشک‌های بالستیک کوتاه برد و میانبرد مرگبارتر و خطرناک‌تری را در اختیار دارد و علاوه‌بر این، زرادخانه موشکی و خمپاره‌ای، حزب‌الله ماهرترین و حرفه‌ای‌ترین نیروها در منطقه را در اختیار دارد.»
رهبر انصار‌الله: 
اسرائیل خود را به نابودی نزدیک‌تر می‌کند
رهبر انصار‌الله یمن نیز در سخنرانی روز پنجشنبه خود با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در تهران و بیروت اعلام کرد این رژیم با تشدید حملات و افزایش جنایاتش، خود را به نابودی بر اساس وعده الهی نزدیک‌تر می‌کند. به گزارش ایسنا، «سید عبدالملک الحوثی»، رهبر انصارالله همچنین شهادت فرمانده ارشد حزب‌الله لبنان و شهادت شماری از نیروهای الحشد‌الشعبی در تجاوز هوائی اخیر آمریکا به استان بابل عراق را تسلیت گفت و تصریح کرد: جنایت‌های اسرائیل و آمریکا هر اندازه‌ای که باشد، از عزم و اراده رزمندگان و ملت‌های مبارز نخواهد کاست، بلکه این جنایات موجب تقویت عملکرد و جبهه‌های جهاد و مبارزه درطرف مقابل مقاومت خواهد شد. سید عبدالملک الحوثی افزود: جنایت ترور شهید امت و شهید فلسطین و شهید مسجدالاقصی اسماعیل هنیه در راستای تشدید تحولات و اوضاع، بعد از بازگشت نتانیاهو از آمریکا صورت گرفت. ساکنان چند استان یمن نیز روز جمعه تظاهرات بسیار گسترده‌ای را با عنوان وفاداری به خون شهدا و حمایت از غزه تا زمان پیروزی برگزار کردند.