kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۲۷۰۲
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۰
گزارش خبری تحلیلی کیهان

روزهای سخت رژیم صهیونیستی در المپیک ؛تماشاچیان سرود ملی اسرائیل را «هو» می‌کنند

 
 
 
سرویس خارجی-
رژیم صهیونیستی روزهای سختی را در المپیک سپری می‌کند و روزی نیست که تماشاچیان در بازهای تیم‌های این رژیم سرود به اصطلاح ملی و بازیکنان این رژیم را هو نکنند.
جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، این رژیم را به منفورترین رژیم حال حاضر جهان تبدیل کرده است اما به دلیل نفوذی که صهیونیست‌ها در مراکز ثروت و قدرت دارند، مقامات المپیک حریف این رژیم نشدند و ورزشکاران آن توانستند-برخلاف ورزشکاران روسیه-در بازی‌های المپیک شرکت کنند. به این نکته هم باید توجه داشت که، المپیک امسال به میزبانی فرانسه رسماً به محلی برای ترویج همجنس‌بازی، شیطان‌پرستی، توهین به مقدسات دینی و حمایت از منحرفین جنسی تبدیل شده است، این مسئله در جریان افتتاحیه مسابقات به اوج خود رسید و این در حالی است که که این کشور حتی اجازه واکنش و اعتراض نسبت به حضور کاروان رژیم صهیونیستی را در این دوره از مسابقات نداد و در مقابل اعلام کرد نیروهای امنیتی فرانسه به طور 24 ساعته امنیت کاروان رژیم صهیونیستی را تأمین خواهند کرد! اما این حمایت‌ها نیز نتوانسته شرایط را برای ورزشکاران این رژیم عادی کند.
خلاصه این که، بازی‌های المپیک امسال به‌دلیل جنگ بی‌وقفه‌ و کشتار و نسل‌کشی که رژیم صهیونیستی در نوار غزه به‌راه انداخته است، هدف اعتراضات گسترده قرار دارد و در هر مسابقه‌ای که بازیکنی از رژیم صهیونیستی در آن حضور دارد تماشاگران با حضور در سالن برگزاری مسابقه با بلند کردن پرچم فلسطین ورزشکار اسرائیلی را «هو» می‌کنند. روز دوشنبه نیز تماشاگران در جریان بازی تیم‌های فوتبال پاراگوئه و رژیم اسرائیل بازیکنان این رژیم را «هو» کردند. این مسابقه در شرایطی که تا دقیقه ۹۰ با نتیجه ۲ بر ۲ در جریان بود، با ۲ گلی که پاراگوئه در دقایق ۳+۹۰ و ۶+۹۰ به ثمر رساند چهار بر ۲ به سود این تیم تمام شد. دادستانی پاریس همچنین به دنبال شکایت کمیته برگزاری المپیک و پارالمپیک فرانسه از تماشاگران معترض به حملات رژیم اسرائیل در جریان بازی فوتبال بین اسرائیل و پاراگوئه در مورد آن‌ها تحقیقات قضائی را آغاز کرده است. کمیته سازماندهی المپیک و پارالمپیک فرانسه (COJOP) در مورد این تماشاگران که پرچم‌ فلسطین را هم در دست داشتند با عنوان این که مرتکب «یهودی‌ستیزی»! شده‌اند، شکایت کرده است.
روزهای سخت رژیم صهیونیستی در المپیک تنها به «هو» شدن ورزشکارانش ختم نمی‌شود. تاکنون چندین ورزشکار مسلمان از بازی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی خودداری کرده‌اند. از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی است داده‌های شخصی حساس ورزشکاران صهیونیست حاضر در المپیک پاریس نیز افشا شده است. منابعی در پلیس فرانسه گزارش داده‌اند که پس از افشای این داده‌ها، با اداره مبارزه با جرایم سایبری فرانسه تماس گرفته شد تا این اطلاعات از پلتفرم‌های مربوطه حذف شوند.
بنابر گزارش‌ها، ازجمله نتایج آزمایش خون ورزشکاران صهیونیستی نام کاربری و رمز عبور آنان برای دسترسی به خدمات مختلف، در یک کانال تلگرامی قرار داده شده بود. یک منبع پلیس به خبرگزاری فرانسه گفت که علاوه‌بر داده‌های یادشده، اطلاعاتی در مورد ورزشکاران صهیونیستی که در ارتش خدمت کرده‌اند، فاش شده است. دفتر دادستانی پاریس نیز اعلام کرده است که از روز یکشنبه تحقیقاتی درباره «تهدیدهای جدی به مرگ» علیه ورزشکاران صهیونیست آغاز شده است. دادستانی گفته تحقیقات پس از گزارش «ژرال دارمنن»، وزیر کشور فرانسه آغاز شده است. برخی کارشناسان بر این باورند که رژیم صهیونیستی در این زمینه از تاکتیک مظلوم‌نمایی نیز استفاده می‌کند و تهدید به مرگ ورزشکارانش چندان هم جدی نیست.
دستگیری نوجوان 15 ساله
همزمان پلیس فرانسه در راستای همان «حمایت 24 ساعته از صهیونیست‌ها»! در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک نوجوان ۱۵ ساله فرانسوی را به دلیل تهدید «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی دستگیر کرده است! به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه «لِپاریسین»، در بیانیه پلیس فرانسه آمده است که این نوجوان ۱۵ ساله که با والدینش در حومه جنوبی پاریس زندگی می‌کند به طور ناشناس خواستار حمله به هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی شده بود. یکی از مقام‌های دادستانی پاریس نیز در اظهاراتی با اشاره به سابقه کیفری پاک این نوجوان، اعلام کرد: او به گذراندن یک دوره اجباری شهروندی محکوم خواهد شد. به نوشته لِپاریسین، هرتزوگ چهارشنبه گذشته به همراه «میکی زوهار» وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی برای شرکت در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ به فرانسه سفر کرده است.
تظاهرات بزرگ در پاریس
خبر دیگر از المپیک فرانسه این که مسیحیان در پاریس برای محکومیت توهین به حضرت مسیح‌(ع) در افتتاحیه المپیک تظاهرات گسترده‌ای برگزار کردند. بعد از برگزاری بخش شام آخر در افتتاحیه المپیک پاریس، کلیسای کاتولیک فرانسه با محکومیت آن، اعلام کرد که این صحنه‌ها مسیحیت را به سخره گرفته است. کمیته برگزاری بازی‌های المپیک در این خصوص مجبور به عذرخواهی شد، اما مسیحیان دیروز در پاریس پایتخت فرانسه برای محکومیت توهین به حضرت مسیح(ع) در افتتاحیه المپیک تظاهرات بسیار گسترده‌ای برگزار کردند. تداعی تابلوی «شام آخر» حضرت عیسی مسیح‌(ع) اثر «لئوناردو داوینچی»، با استفاده از مظاهر همجنسگرایانه، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشت. منتقدان ضمن اشاره به تأکید بیش از حد بر مسائل جنسی و ضد کرامت انسانی بودن نمایش یاد شده، به استفاده از کودکان در چنین نمایشی نیز اعتراض کردند؛ آن‌ها اجرای این نمایش را توهین به مسیحیت و مسیحیان نامیده و مخالفت خود را با آن به‌ویژه در فضای مجازی اعلام کردند.