kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۲۶۷۹
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۸
پایان سومین روز بازی‌های المپیک 2024 پاریس

رتبه ۲۱ جوان‌ترین تیرانداز در سه راند مقدماتی المپیک تیم روئینگ دو نفره بانوان ایران به فینال نرسید

تیم روئینگ دو نفره سبک وزن بانوان ایران در شانس مجدد قایق دونفره روئینگ المپیک ۲۰۲۴ پاریس در رده چهارم قرار گرفت و از رسیدن به نیمه نهائی بازماند. 
 
 
 
سرویس ورزشی-
 
سومین روز از بازی‌های المپیک 2024 پاریس در حالی دیروز (دوشنبه 8 مرداد) برگزار شد که سه نماینده کشورمان در دو رشته تیراندازی و قایقرانی با حریفان رقابت کردند. محمد بیرانوند در تیراندازی به همراه زینب نوروزی و مهسا جاور در روئینگ، نفراتی بودند که دیروز مسابقه دادند.
در روئینگ دو نفره سبک وزن بانوان و در مرحله شانس مجدد تیم ایران با ترکیب زینب نوروزی و مهسا جاور در گروه اول با تیم‌های آرژانتین، کانادا، ایرلند و چین مسابقه داد و با ثبت زمان 7:35.56 دقیقه به مقام چهارم رسید و ضمن ناکامی در صعود به مرحله نیمه نهائی، به فینال C رفت. تیم‌های ایرلند، کانادا و آرژانتین به عنوان سه تیم برتر این گروه راهی نیمه نهائی شدند و ایران و چین به فینال C صعود کردند. 
در پایان این رقابت زینب نوروزی گفت: واقعا در گروه سختی قرار داشتیم. هم در مقدماتی هم در شانس مجدد؛ می‌شود گفت برای ما قرعه مرگ بود. اما هم من هم مهسا همه تلاشمان را کردیم. به هر صورت هم رقبای سرسختی داشتیم هم تجربه المپیک برای اولین بار کمی متفاوت بود. البته مهسا برای دومین بار در المپیک شرکت می‌کرد و تجربه او خیلی به ما کمک کرد. وی در ادامه افزود: پاروی قایقران چینی در خط شروع گیر کرد در شرایطی که مدعی فینال A بود با این حال خدا را شکر می‌کنیم که نتیجه مناسبی گرفتیم. او در پایان درخصوص رکوردشان هم گفت: با اینکه شرایط آب و هوائی با آسیا متفاوت است و با آنکه جریان آب مخالف بود رکوردمان نسبت به خودمان و حتی نسبت به مسابقه قبلی پایین‌تر بود و از این بابت خوشحالیم. 
سهرابیان:مسابقه سختی بود
علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی هم بعد از اتمام مسابقه تیم دو نفره قایقرانی روئینگ زنان ایران گفت: بچه‌های من می‌دانستند که در این مرحله با چه کسانی مسابقه خواهند داد. کار دشواری پیش رو داشتند. تمام تیم‌های خوب آمده‌اند و تنها سه تیم راهی نیمه نهائی بازی‌ها می‌شد. بچه‌ها بیشترین توان خود را در هزار متر دوم گذاشتند، تلاش کردند تا بهترین باشند. در ابتدای مسیر چین که داعیه کسب مدال و قهرمانی را در المپیک دارد پارویش در رفت و همین باعث شد به هم ریختگی تمرکز ورزشکاران ما شد. به هر حال قایقی که می‌توانست مستقیماً راهی فینال شود این اتفاق برایش افتاده بود. با این حال تلاش کردند و فشار زیادی به آنها آمد.
وی ادامه داد: از تلاش بچه‌ها تشکر می‌کنم به هر حال آخر نشدند و از چین مدعی و داعیه‌دار المپیک رد شدند. زحمت کشیدند و با افتخار تا این‌جا رسیدند.کسانی که این‌جا آمده‌اند همه بهترین‌های قاره خود هستند و مسابقه سختی است.
وی در مورد وضعیت فاطمه مجلل هم گفت: فاطمه گروه سختی دارد. به هر حال همه آمده‌اند بجنگند. گروه آسانی نیست. همه بهترین‌های قاره‌ها این‌جا هستند و آمده‌اند تا از قاره خود دفاع کنند. امیدوارم نتایجی که به‌دست می‌آید خوب باشد و به مجلل هم افتخار می‌کنم. سهرابیان در مورد تیم قایقرانی آب‌های آرام هم بیان داشت: این تیم امروز سه‌شنبه به فرانسه می‌آید. تا مسابقات هم چند روزی تمرین خواهند کرد تا به مصاف قایقرانانی بروند که کوله باری از تجربه و امکانات را دارند.
رتبه ۲۱ بیرانوند در سه راند مقدماتی المپیک
در رشته تیراندازی محمد بیرانوند تیرانداز ۱۵ ساله ایران در سومین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در مرحله مقدماتی ماده تراپ در خط آتش ایستاد.در این روز تیراندازان در سه راند ۷۵ تیر زدند که محمد بیرانوند با ۷۰ امتیاز در رده بیست و یکم قرار گرفت. ادامه مرحله مقدماتی امروز انجام خواهد شد و تکلیف ۶ نفر برتر برای رسیدن به فینال مشخص می‌شود.در این ماده ۳۰ ورزشکار حضور داشتند.
محمد بیرانوند با کسب مدال طلای قهرمانی آسیا برای اولین بار در تاریخ ایران در رشته اهداف پروازی موفق به کسب سهمیه المپیک شد. هدایت بیرانوند را نریمان نیکخو بر عهده ‌دارد. نتایج کامل تیراندازان ایران تا روز سوم بازی‌های المپیک پاریس به این شرح است:
هانیه رستمیان در تپانچه بادی: بیست و دوم
فاطمه امینی در تفنگ بادی: بیست و ششم
شرمینه چهل‌امیرانی در تفنگ بادی: یازدهم
برنامه تیراندازان در چهارمین روز سه‌شنبه ۹ مرداد:
روز دوم مرحله مقدماتی تراپ مردان (محمد بیرانوند) شروع از ساعت ۱۰:۳۰
مرحله فینال تراپ مردان (محمد بیرانوند در صورت صعود) شروع از ساعت ۱۷:۰۰
مسابقات تیراندازی بازی‌های المپیک از ۶ تا ۱۳ مرداد انجام می‌شود. تیراندازی ایران در این مسابقات چهار نماینده (شرمینه چهل‌امیرانی، فاطمه امینی،‌هانیه رستمیان و محمد بیرانوند) دارد که در تفنگ بادی، تپانچه بادی و ۲۵ متر و تراپ رقابت خواهند کرد.
توصیه باخ به جوان‌ترین تیرانداز ایران و المپیک
اما در حاشیه برگزاری رقابت‌های تیراندازی در المپیک پاریس، توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در سالن برگزاری مسابقات حضور یافت. لوچیانو روسی، رئیس فدراسیون جهانی تیراندازی نیز وی را همراهی می‌کرد. در جریان این بازدید روسی، محمد بیرانوند را به عنوان جوان‌ترین تیرانداز حاضر در المپیک پاریس به توماس باخ معرفی کرد. باخ ضمن آرزوی موفقیت برای محمد بیرانوند و گفت‌وگو با نریمان نیکخو، سرمربی تیم ملی تراپ به تیرانداز نوجوان ایرانی توصیه کرد تا سعی کند با حفظ تمرکز به موفقیت برسد.