kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۲۶۰۴
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۴
بررسی عملکرد نمایندگان کشورها در روزهای اول و دوم 

صعود تاریخی الفتی به فینال پرش خرک ژیمناستیک 3 شمشیرباز و نیما عالمیان از المپیک حذف شدند

 

سرویس ورزشی-
صعود تاریخی به فینال پرش خرک ژیمناستیک مهم‌ترین اتفاق روزهای اول و دوم المپیک 2024 برای کاروان ورزشی ایران بود. 
در دومین روز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، کاروان ایران در سه رشته نماینده داشت. ورزشکاران در قایقرانی رویینگ، تیراندازی و تنیس روی میز به رقابت پرداختند. در ابتدای روز دوم، فاطمه مجلل ملی‌پوش رویینگ و پرچمدار ایران در مراسم اختتامیه توانست به مرحله یک چهارم نهائی صعود کند. 
شرمینه چهل امیرانی و فاطمه امینی در مرحله مقدماتی تفنگ بادی یازدهم و بیست و ششم شدند و از رسیدن به فینال بازماندند. نیما عالمیان نیز در نخستین بازی خود مقابل بازیکن چین تایپه شکست خورد و حذف شد. قایق دونفره رویینگ ایران نیز نتوانست به طور مستقیم به نیمه نهائی برود و به شانس مجدد رفت. نتایج کاروان ایران در روز دوم به شرح زیر است:
قایقرانی:
فاطمه مجلل در مرحله شانس مجدد رویینگ یک‌نفره سنگین وزن زنان با زمان ۷ دقیقه و ۵۶ ثانیه و ۴۸ صدم ثانیه در گروه خود اول شد و به یک چهارم نهائی صعود کرد. مهسا جاور و زینب نوروزی در مرحله گروهی رویینگ دونفره سبک وزن زنان با زمان ۷ دقیقه و ۳۵ ثانیه و ۹۷ صدم ثانیه در گروه خود چهارم شدند و به مرحله شانس مجدد رفتند. 
تیراندازی:
فاطمه امینی در مرحله مقدماتی تفنگ بادی با رکورد ۶۲۶.۲ در رده بیست و ششم شد و به فینال نرفت. شرمینه چهل‌امیرانی در مرحله مقدماتی تفنگ بادی با رکورد ۶۳۰ در رده یازدهم شد و به فینال نرفت.
تنیس روی میز:
نیما عالمیان در مرحله یک سی و دوم نهائی مقابل کائو از چین تایپه با نتیجه ۴ بر یک شکست خورد و حذف شد.
مجلل: تمام تلاشم را در مرحله یک چهارم خواهم کرد
فاطمه مجلل ملی‌پوش روئینگ ايران كه شنبه با قرار گرفتن در رده چهارم رويينگ سنگین وزن تک نفره به شانس مجدد راه یافته بود، در شانس مجدد بازی‌های المپیک پاریس به آب زد و به یک چهارم صعود کرد. او بعد از مسابقه خود گفت: خدا را شکر توانستم مسابقه خوبی بدهم. با حریفانم خوب رقابت کردم و توانستم نتیجه را کاملا کنترل کنم و مسابقه خوبی بود و خدا را شکر که توانستم به مرحله بعدی صعود کنم. او ادامه داد: مسابقه بعدی من سه‌شنبه است و در مرحله یک چهارم نهائی مسابقه سختی دارم. امیدوارم آنجا هم بتوانم سربلند بیرون بیایم.
مجلل در مورد امیدواری‌اش به صعود گفت: همه رقیب‌ها قهرمان جهان هستند و خیلی سخت است و مسابقات سطحش بالاست. من تمام تلاشم را می‌کنم و امیدوارم موفق باشم.
مهسا جاور هم پس از راهیابی به مسابقات شانس مجدد روئینگ دو نفره سبک وزن المپیک پاریس گفت: خدا را شکر مسابقه خیلی خوبی داشتیم اما در گروه ما آمریکا و رومانی قهرمانان دنیا حضور داشتند. برای حضور در المپیک خیلی وزن کم کردیم و تمام تلاش خود را کردیم تا با بهترین شرایط به این مسابقات برسیم. 
قایقران المپیکی کشورمان درخصوص مسابقات شانس مجدد که امروز برگزار می‌شود، گفت: برای شانس مجدد قطعا با برنامه‌تر هستیم اما در شانس مجدد شانس بسیار اهمیت دارد. با وجود اهمیت شانس ما صد درصد تلاش خود را خواهیم کرد تا به مراحل بالاتر راه پیدا کنیم. این دومین المپیک من است و نیاز داریم برای رکوردهای بهتر به اردوهای جهانی بیشتری اعزام شویم.
 عالمیان: حریفم بهتر از من بود
بزرگ‌ترین حذف شده ورزش ایران در روز دوم، نیما عالمیان بود. نیما عالمیان بعد از شکست مقابل حریف چین تایپه‌ای در مسابقات تنیس روی میز بازی‌های المپیک پاریس اظهار داشت: سعی و تلاش خودم را کردیم. همین که وارد المپیک شدیم کار بسیار سختی بود. من رنک ۲۰ دنیا را برای رسیدن به المپیک شکست دادم. از قبل هم گفته بودم مردم انتظار بالایی برای کسب نتیجه نداشته باشند اما سعی می‌کنیم بازی‌های خوبی به نمایش بگذاریم.
پینگ‌پنگ‌باز المپیکی ایران گفت: حریفم امروز خیلی بهتر از من بازی کرد و غیرقابل انتظار ظاهر شد. سال گذشته او را شکست داده بودم اما با توجه به شرایط سنی که دارد و در سن رشد است نمی‌توان بازی‌اش را پیش‌بینی‌ کرد و سورپرایز شدم. او از من بهتر بود و حقش پیروزی بود. عالمیان با اشاره به مصدومیتش گفت: قبل از المپیک تمرینات به بالاترین سطح خودش می‌رسد که باعث مصدومیتم شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: نمی‌دانم چرا اما انگار طلسم شده‌ایم. اخیراً در بازی‌های آسیایی مدال گرفتیم، در قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک بازی کردیم و نتایج خوبی گرفتیم اما در المپیک نمی‌شود.
صعود تاریخی الفتی
در روز اول رقابت‌های المپیک که روز شنبه برگزار شد اتفاق مهمی در ژیمناستیک رخ داد و مهدی الفتی نماینده ایران توانست به فینال این رقابت‌ها صعود کند. مرحله مقدماتی مسابقات پرش خرک رشته ژیمناستیک هنری سی‌وسومین دوره رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، شنبه در سالن برسی آره‌نا برگزار شد و مهدی الفتی موفق به تاریخ‌سازی شد و برای اولین بار یک ژیمناست ایرانی به فینال رقابت‌های پرش خرک راه یافت. 
الفتی در رقابت‌ با ۱۸ ژیمناست مرحله مقدماتی دو پرش موفق داشت که در پرش نخست ۱۴.۶۶۶ امتیاز کسب کرد و در پرش دوم نیز به امتیاز ۱۴.۵۰۰ امتیاز رسید تا با میانگین امتیاز ١٤.۵۸۳ در پایان مسابقات با شایستگی در جایگاه هشتم قرار بگیرد و مجوز حضور در مرحله فینال را کسب کند. 
در روز نخست علاوه‌بر ژیمناستیک‌، نمایندگان کشورمان در رشته‌های قایقرانی، شمشیربازی و تیراندازی هم به مصاف حریفان رفتند و نتوانستند مدال کسب کنند. در شمشیربازی بخش انفرادی علی پاکدامن که در جدول ۳۲ نفره موفق به شکست «کنتو یوشیدا» از ژاپن شده بود، به مصاف «اوه» از کره جنوبی رفت و با نتیجه ۱۵ به ۱۰ شکست خورد. محمد رهبری و محمد فتوحی دیگر شمشیربازان ایرانی بودند که با شکست برابر حریفان خود حذف شدند. در تنیس روی میز نوشاد عالمیان به مصاف «اولاجید اوموتایو» نیجریه‌ای رفت و موفق به کسب برتری ۴ بر یک شد. عالمیان با کسب این پیروزی به جدول ۳۲ نفره راه یافت. در همین بخش ندا شهسواری پرچمدار کاروان کشورمان که در دور اول با قرعه استراحت مواجه شده بود در مرحله بعد با پریتیکا پاواده از کشور میزبان مسابقه داد و شکست خورد. شهسواری در این دیدار با نتیجه مجموع ۴ بر یک شکست خورد و از حضور در مرحله بعد بازماند.
در تیراندازی و در تپانچه 10 متر ‌هانیه رستمیان در جایگاه ۲۲ جدول مقدماتی ایستاد و از دور مسابقات کنار رفت.