kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۲۵۷۷
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۶

کیهان و خوانندگان

 
 
33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
* نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی! انتظار می‌رود در رأی به وزرا ضمن در نظر گرفتن رضای خداوند ملاک‌هایی که رهبرحکیم انقلاب در دیدارتان با آن حضرت بیان فرمودند را مد‌نظر قرار دهید از جمله: تشرّع و متشرّع بودن. یکی از معیارهای مهم است، اشتهار به پاکدستی، به صداقت یک معیار است. سابقه سوء نداشته باشند، این یک معیار است، نگرش ملی داشته باشند، یعنی غرق در مسائل جناحی و سیاسی و این‌ها نشوند، نگاه ملی به کشور داشته باشند. آن کسی را باید میدان‌دار کرد که امین باشد، صادق باشد، متدین باشد، از بُن دندان به جمهوری اسلامی به نظام اسلامی معتقد باشد.
مردی‌ها‌
* رئیس‌جمهور منتخب مردم را به وحدت دعوت می‌کنند، ولی با سمبل اختلاف و نفاق در کشور یعنی محمدجواد ظریف که در اولین حضورش در رسانه ملی طبل آن را به صدا درآورد نمی‌توان کشور را به وحدت رساند.
مختاری
*با توجه به شرایط انتخاب وزرا که مقام معظم رهبری با صراحت بیان داشتند، برخی از اعضای شورای راهبری با سابقه بعضا محکومیت در اطراف رئیس‌جمهور محترم مذموم و مشکوک‌ است و هیچ سنخیتی با وی ندارد. لازم است تا دیر نشده برای پالایش آن‌ها اقدام جدی به عمل آید.
گیوه‌ای
* هر ایرانی که دلش برای کشور می‌سوزد دوست دارد دکتر پزشکیان رئیس‌جمهوری موفق باشد و بتواند به ملت خدمت کند. بنابراین هر نوع سنگ‌اندازی در مسیر خدمت دولت پزشکیان قابل پذیرش نیست. اما مشکل‌، بعضی اطرافیان رئیس‌جمهور منتخب مثل ظریف با آن سابقه ویرانگرش در وزارت امور خارجه هستند که هم اکنون ریاست شورای راهبری را برعهده‌ دارد و می‌خواهد برای او کابینه بچیند.
 صفدری
* قانون اقدام راهبردی، بهترین فرصت را برای کشور ایجادکرد تا بتواند در مقابل زیاده‌خواهی دشمنان، قدرتمندانه عمل و کشور و سازمان انرژی اتمی را مستحکم کند و با این زیاده‌خواهی مقابله بکند.
شکیب
* جناب آقای پزشکیان! کنار هم قرار گرفتن افراد متناقض برای تعیین ترکیب کابینه پیشنهادی در حالی است که کابینه قبل از هر چیز به انسجام نیاز دارد و متأسفانه از این شورای راهبری با افراد متناقض چه انتظاری برای وحدت ملی دارید؟
روشن
* کارگروه‌های معرفی وزرا برخلاف شعار و وعده‌ها، تماما از جریانات اصلاح‌طلب، لیبرال و بعضا ضدانقلاب با کارنامه مردود تشکیل شده است و اسامی مناسبی برای کرسی وزارت به گوش نمی‌رسد. از اسامی موجود بوی گران شدن بنزین، جهش قیمت ارز، سقوط بورس، رکود و بیکاری و تنگناهای اقتصادی استشمام می‌شود. با مطالبه مستمر و هوشیاری، مراقب باشیم کلاه سر آینده خودمان و کشورمان نرود.
عظیمی
* امام خمینی پس از پذیرش قطعنامه 598 در بخشی از پیام خود چنین فرمودند که امید است همیشه آویزه گوش مسئولین باشد: «من در میان شما باشم و یا نباشم به همۀ شما وصیت و سفارش می‌‏کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد. نگذارید پیشکسوتانِ شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمرۀ خود به فراموشی سپرده شوند.»
عباسی
*کلینتون‌ها (رئیس‌جمهور و وزیرخارجه) در پیامی از بایدن تشکر کردند، و مهم‌ترین دستاورد فوق‌العاده او را عبور آمریکا از بحران کرونا دانستند! درحالی که رئیسی عزیز ماه‌ها قبل از آمریکا، ایران را به‌طور کامل از بحران کرونا که با بیش از 700 کشته روزانه از دولت قبل تحویل گرفت، عبور داد ولی هیچ‌کس حاضر نشد کلمه‌ای از این دستاورد بزرگ حرفی بزند! امان از بی‌انصافی غربگراهای وطنی!
بیگی
* ‏ترامپ و دستیارش ونس اعلام کرده‌اند که در صورت ورود به کاخ سفید از جنگ اوکراین خارج خواهند شد و جنگ را با مذاکره تمام خواهند کرد. آمریکا چرا می‌خواهد اوکراین را تنها بگذارد؟ گویا هزینه‌هایی که برای پیروزی اوکراین کرد هیچ دستاوردی برای آمریکا در پی نداشته است و حتی بر مشکلات اقتصادی آن‌ها افزوده است و آن‌ها را به نوعی به غلط کردن انداخته است.
بهرامی
* از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی که در شب تاسوعا و عاشورای حسینی چند تیم تروریستی را منهدم و آن‌ها را از رسیدن به خواسته‌های شوم خود و اربابانشان بازداشتند تقدیر و تشکر می‌کنیم. خداوند خیرشان دهد که با تلاش شبانه‌روزی خود امنیت و آرامش را در کشور برقرار می‌نمایند. 
رحیمی‌
* آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات گفته اصلاح‌طلبان برنامه‌ای برای معرفی اعضای کابینه دولت آینده ندارند! درحالی که اکثر اعضای کمیته‌های انتخاب وزرای دولت پزشکیان از جبهه اصلاحات هستند و تقریبا هیچ غیر اصلاح‌طلبی را به این کمیته‌ها راه نداده‌اند!
‌عارف
* ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با آغاز حملات خود به نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته تاکنون بیش از ۴۰۰ مدرسه، دانشگاه و ساختمان آموزشی را بمباران کرده است ولی هیچ صدای مخالفت جدی از مدعیان فرهنگ و علم از غرب علیه این رژیم سفاک بلند نمی‌شود.چرا؟
طبیب
 * وقتی در این سه سال دیدم غربگرایان شهید رئیسی را با ۱۸ میلیون رای رئیس‌جمهور اقلیت خواندند اما امروز کسی به پزشکیان با ۱۶ میلیون رای رئیس‌جمهور اقلیت نمی‌گوید. دلم واقعا برای شهید جمهور سوخت.
‎ مؤمنی
* متأسفانه بر عملکرد وکلا (چه کانون وکلا و چه مرکز وکلا ) نظارت دقیق و جدی نیست. از مسئولان امر درخواست نظارت مستمر را خواستاریم. بسیاری از حق‌الوکاله‌های آن‌ها پشت درهای بسته نوشته می‌شود و مبلغ اصلی حق‌الوکاله در دادگاه و مراجع صالحه قضائی ارائه نمی‌شود. به همین خاطر حقوق مردم پایمال می‌شود. حق‌الناس را دریابید.
زمانی
* اکثر رستوران‌های منطقه فشم تهران، روزانه آب زیادی اسراف می‌کنند. این در حالی است که تهران نیز همانند سایر مناطق کشور، با کمبود آب مواجه است. از مسئولان مربوطه درخواست می‌شود به این موضوع رسیدگی نمایند. 
‌سیدعلیان- فشم