kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۲۵۵۹
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۶

سوءبرداشت از یک خبر و توضیح و پوزش کیهان

روز پنجشنبه سوم مردادماه در گزارش تیتر یک روزنامه به موضوع عملکرد کمیته‌های جانبی شورای راهبری انتخاب وزرای دولت چهاردهم و جدی شدن معرفی برخی افراد ناکارآمد همچون اسحاق جهانگیری، عباس آخوندی، عبدالناصر همتی و تعدادی دیگر از مدیران سابق پرداختیم و با مرور سابقه این افراد، در توصیه‌ای از سر دلسوزی به آقای پزشکیان یادآور شدیم با این افراد گرهی از دولت چهاردهم باز نخواهد شد.
 
 
 
 
در این میان به بخشی از عملکرد آقای عباس علی آبادی، وزیر صمت دولت سیزدهم که به عنوان گزینه تصدی وزارت نیرو در دولت چهاردهم مطرح است، نیز پرداخته شد، اما با صحنه‌گردانی رسانه‌های مدعی اصلاحات و ترفند همیشگی آنها، یعنی انتشار گزینشی مطالب که نتیجه آن انحراف افکار عمومی از زمزمه بازگشت پدرخوانده‌های اصلاحات بود، برای برخی از دلسوزان چنین برداشتی پیش آمد که زحمات دولت سیزدهم و خدمات جناب علی‌آبادی نادیده انگاشته 
شده است.
اگرچه کیهان، مستند به آمارها و شواهد انکارناپذیر، بارها اقدامات بی‌نظیر دولت شهید رئیسی در همه حوزه‌ها از جمله وزارت صمت را بررسی و تأیید کرده است، اما با توجه به پیگیری برخی دلسوزان بر خود لازم می‌دانیم نسبت به سوءتفاهم پیش آمده شفاف‌سازی کنیم.
در وزارت صمت دولت سیزدهم، اقداماتی صورت گرفته که قابل توجه است. احیای نزدیک به 9 هزار واحد تولیدی که بخشی از آن در یک سال اخیر انجام شده تنها یکی از این موارد است. همچنین آغاز دوباره روند واردات خودرو که زمینه‌ساز تنظیم بازار در ماه‌های آتی است از دیگر دستاوردها است.
بر اساس آمارهای بانک مرکزی، رشد اقتصادی در دولت سیزدهم حدود 5 درصد بوده و بخش صنعت در این مدت به طور میانگین شش و نیم درصد رشد کرده و در سال 1402 نیز این بخش رشد 4.4 درصدی را تجربه کرده است. این در حالی است که رشد بخش صنعت در فاصله سال‌های 91 تا 99 تنها هفت دهم درصد بوده است.
بر این اساس واضح است که انتقاد به بخشی از عملکرد آقای علی‌آبادی نه به معنای نفی سایر موفقیت‌های ایشان است و نه دستاوردهای دولت سیزدهم را زیر سؤال می‌برد کما اینکه بارها در صفحه اقتصادی روزنامه به بسیاری از این دستاوردها همچون رشد تولید بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی پرداخته‌ایم.
با این توضیح ضروری چنانچه تصور نابجائی از گزارش کیهان شده باشد بابت آن از وزیر محترم صمت پوزش می‌خواهیم.