kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۲۵۵۱
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۷

 هکرهای کره شمالی داده‌های محرمانه ناسا را هک کردند


 
 رویترز در گزارشی نوشت آمریکا و متحدانش می‌گویند هکرهای کره شمالی اسرار نظامی ‌آنان را به یغما می‌برند.
خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت که آمریکا، انگلیس و کره جنوبی اعلام کرده‌اند هکرهای کره شمالی یک کمپین جاسوسی سایبری جهانی در تلاش برای سرقت اسرار محرمانه نظامی برای حمایت از برنامه تسلیحات هسته‌ای پیونگ یانگ ترتیب داده‌اند. گمان می‌رود این هکرها که توسط محققان امنیت سایبری، «آنادریل» یا «APT45» نامیده می‌شوند، بخشی از آژانس اطلاعاتی کره شمالی موسوم به «اداره کل شناسایی» باشند که توسط آمریکا در سال 2015 تحریم شده بود.
این سه کشور در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند: «این واحد سایبری سیستم‌های رایانه‌ای را در طیف گسترده‌ای از شرکت‌های دفاعی یا مهندسی، از جمله سازندگان ‌تانک، زیردریایی، کشتی، هواپیماهای جنگنده و سامانه‌های موشکی و راداری هدف قرار داده است یا به آن‌ها نفوذ کرده است.»
 آن‌طور که شفقنا به نقل از رویتر نوشته است، مقامات FBI و وزارت دادگستری آمریکا گفتند که قربانیان آمریکایی این حملات شامل سازمان ملی هوانوردی و فضائی (ناسا)، پایگاه نیروی هوائی راندولف در تگزاس و پایگاه نیروی هوائی رابینز در جورجیا هستند. 
این هکرها بیش از 17 گیگابایت داده طبقه‌بندی نشده ناسا را به سرقت بردند. مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند که هکرها برای تأمین مالی عملیات خود از باج افزار برای هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و شرکت‌های مراقبت‌های بهداشتی آمریکا استفاده می‌کنند.