kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۲۵۴۶
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۷

اجلاسیه نهایی کنگره شهدای شهرستان‌های تهران برگزار شد

 
 
اجلاسیه نهایی کنگره شهدای شهرستان‌های استان تهران با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران برگزار شد.
اجلاسیه نهایی کنگره شهدای شهرستان‌های استان تهران در حرم مطهر امام خمینی(ره) با حضور سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، فرمانده سپاه استان تهران و جمعی از مسئولان و فرماندهان و بسیجیان و خانواده شهدا و عموم مردم برگزار شد.
سردار ولی‌زاده: 12 هزار شهید
افتخار شهرستان‌های استان تهران
در آغاز این مراسم سردار محمدقربان ولی‌زاده، فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) استان تهران ضمن عرض خیر مقدم به حاضران گفت: شهرستان‌های استان تهران با مردم مؤمن، متدین، باوقار و تاریخ‌ساز،
۱۲ هزار شهید از بهترین جوانان خود را با نام شهدای عاشورایی از جمله شهید موحد، کلهر، ستاری و غیره را تقدیم نظام کرده‌اند.
در ادامه و در طول این همایش گروهی هنری به روایت برش‌هایی حساس از تاریخ جهان اسلام از غدیرخم گرفته تا هشت سال دفاع مقدس، مبارزه مسلمانان و درس‌ها و عبرت‌هایی تاریخی را به نمایش گذاشتند.
در ادامه چند تن از مداحان و شاعران به ‌نام کشور به اجرای برخی آثار خود پرداختند و حاضران در غم شهادت سالار شهیدان و شهدای دشت کربلا و پیروان آنان در طول تاریخ با چشمانی پر زِ اشک، سینه‌زنی کردند.
سردار سلامی: ایران مشهد شهیدانی
الهام‌گرفته از عاشورا است
در ادامه این مراسم حاضران پای صحبت‌های سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشستند؛ سرلشکر سلامی حضور در این مراسم را افتخاری برای خود دانست و سخنان خود را این‌گونه آغاز کرد: امروز در این‌جا برای پاسداشت شرافت، غیرت دینی، جهاد و شهادت‌طلبی مردانی گرد هم آمده‌ایم که تاریخ اسلام را به شکلی حماسی تغییر دادند.
وی گفت: سرزمین ما مشهد شهیدانی است که قافله‌سالاران آنان اسطوره تاریخ کشور ما هستند؛ مشهد شهیدان و انسان‌هایی که از عاشورا الهام گرفتند؛ تاریخ نشان داده سرنوشت مسلمانان از مسیر جهاد و شهادت می‌گذرد و تا مسلمان با شمشیر دشمن را ملاقات نکنند، نمی‌توانند آرامش، فرهنگ، امنیت و آسایش را برای امت اسلام ببیند و تاریخ عبرت‌های سخت و دردناکی از عمل ‌نکردن بموقع امت دارد.
فرمانده کل سپاه گفت: دشمنان در طول تاریخ همه توان خود را به کار گرفتند تا نور اسلام خاموش شود و اسلام به قدرت نرسد و مسلمانان در طول تاریخ به این حقایق آشنا شدند که اگر در طول تاریخ، امام خود را تنها بگذارند دشمنان بر آن‌ها مسلط می‌شوند و ائمه را در محراب و در جنگ شهید می‌کنند و بر سرنوشت مسلمانان مسلط می‌شوند.
در انتهای این مراسم از چند عنوان کتاب تالیف‌شده ذیل کنگره شهدا و تمبر کنگره رونمایی شد و حاضران در مراسم بالاخص جوانان با فرمانده کل سپاه پاسداران عکس یادگاری گرفتند.