kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۲۵۳۰
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۷
مدیرکل توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان:

آمار‌های منتشره درباره نرخ طلاق در فضای مجازی اشتباه است

 
 
 
مدیرکل توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: گزارش‌های ارائه شده از نرخ طلاق در فضای مجازی نادرست و غلط است.
حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما و در واکنش به خبر افزایش نرخ طلاق در فضای مجازی اظهار داشت: این آمارها کاملا اشتباه و غلط هستند و هیچ معیار مشخص و دقیقی برای پایش نرخ طلاق ندارند. برای پایش نرخ طلاق یا ازدواج باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت که مهم‌ترین آن فاصله زمانی و تعداد ازدواج و طلاق در همان سال است چرا که اکثر آمارهای منتشر شده در فضای مجازی از تعداد طلاقی است که تاریخ ثبت ازدواج آنها برای سال‌های قبل است و نباید طلاق آنها با طلاق رخ داده در همان سال به‌صورت یک‌جا محاسبه شود و به‌عنوان آمار ارائه کرد.
متقی‌فر افزود: برای پایش دقیق نرخ طلاق و ازدواج باید یک دوره زمان ده ساله را در نظر گرفت که در آن صورت می‌شود یک پایش دقیق از تعداد طلاق ثبت شده را به دست آورد.
وی ادامه داد: اخیرا در فضای مجازی گزارشی تحت عنوان از هر پنج ازدواج دو ازدواج به طلاق منجر می‌شود منتشر شده که این گزارش هم مانند آمارهای منتشر شده قبلی هیچ‌گونه پایه و شاخص درست آماری ندارد و لازم به ذکر است که انتشار چنین آمارهایی ممکن است جوانان را دچار نگرانی کند و دید آنها را نسبت به ازدواج تغییر
دهد.