kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۲۵۲۵
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۷
ژاپن

کاهش جمعیت برای پانزدهمین سال متوالی

 
 
 
جمعیت ژاپن برای پانزدهمین سال متوالی کاهش یافته است، در حالی که تعداد ساکنان خارجی در این کشور به رکورد بالایی رسیده است.
به گزارش ایسنا، وزارت امور داخلی ژاپن می‌گوید جمعیت کشور تا اول ژانویه امسال کمی بیش از ۱۲۴ میلیون و ۸۸۵ هزار نفر بود که نسبت به سال گذشته حدود ۵۳۱ هزار و ۷۰۰ نفر یا ۰.۴۲ درصد کاهش داشته است.
جمعیت توکیو، اوکیناوا و چیبا افزایش سال به سال داشته، در حالی که در ۴۴ استان دیگر کاهش یافته است. تعداد ساکنان ژاپنی کمی بیش از ۱۲۱ میلیون و ۵۶۱ نفر بود که در مقایسه با سال گذشته حدود ۸۶۱ هزار و ۲۰۰ نفر یا ۰.۷ درصد کاهش داشت. ثبت نرخ جمعیت ژاپن از سال ۱۹۶۸ آغاز شد و نرخ کاهش در حال حاضر به بیشترین میزان خود رسیده است.
جمعیت ژاپن که در سال ۲۰۰۹ به ۱۲۷ میلیون نفر رسید، برای ۱۵ سال متوالی در حال کاهش بوده است. تعداد نوزادان ژاپنی در سال گذشته حدود
۷۲۹ هزار و ۳۰۰ نفر بود که کمترین میزان از زمان آغاز ثبت آمار در سال ۱۹۷۹ است، در حالی که تعداد مرگ و میرها با بیش از یک میلیون و ۵۷۹ هزار نفر بالاترین رقم بود. به گزارش ان اچ کی، در نتیجه کاهش طبیعی جمعیت در سال گذشته به رکورد بالای ۸۵۰ هزار و ۳۶۰ نفر رسید. تعداد خارجی‌های ساکن ژاپن بیش از ۳ میلیون و ۳۲۳ هزار نفر بود که نسبت به سال قبل ۳۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر یا ۱۱.۰۱ درصد افزایش داشت. در مجموع شمار خارجیان ساکن ژاپن برای اولین بار از ۳ میلیون نفر فراتر رفت.