kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۲۵۰۳
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۷

اقدام حاشیه‌ساز مربی شمشیربازی برای ورود به دهکده المپیک

 
 
در حالی که کمیته ملی المپیک اعلام کرده بود تنها دو نفر همراه تیم شمشیربازی هستند، برادر یکی از ورزشکاران عکسی با آیدی‌کارت نامشخص در دهکده ورزشکاران منتشر کرده است. 
کمیته ملی المپیک با انتشار لیست نفرات اعزامی به المپیک پاریس اعلام کرده بود تنها پیمان فخری سرمربی و علیرضا پورسلمان رئیس فدراسیون در کنار تیم ملی شمشیربازی ایران هستند اما قبل از افتتاحیه بازی‌ها، برادر یکی از شمشیربازان عکسی از خود در دهکده بازی‌ها منتشر کرد. 
مسعود فتوحی پیش از این نامش در لیست مربیان بود اما خط خورد و سپس خبر آمد به فرانسه رفته است. او دیروز عکسی از خود در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد که در دهکده ورزشکاران همراه فرزاد باهر و محمد رهبری دو ملی‌پوش المپیکی است و آیدی کارت با تصویر نامشخص بر گردن دارد. 
نکته قابل توجه این است تنها کسانی که آیدی‌کارت مخصوص (ورزشکار، کادرفنی، سرپرست) داشته و ثبت‌نام شده و جزو سهمیه کشورها باشند، می‌توانند در دهکده ورزشکاران تردد کنند. حال پرسش این است که چگونه وقتی نام او در لیست اعلام شده از سوی کمیته ملی المپیک نبوده توانسته در دهکده ورزشکاران حضور داشته باشد؟ 
در عکس منتشر شده، تصویر پشت آیدی کارت است و تصویر جلوی آن مشخص نیست. این مسئله این سؤال را به وجود می‌آورد که آیدی کارت متعلق به خودش است یا خیر؟ این مسائل را فدراسیون شمشیربازی و کمیته ملی المپیک باید شفاف‌سازی کنند زیرا اگر آیدی‌کارت متعلق به او نباشد و کمیته برگزاری بازی‌ها متوجه این موضوع شود، برای کاروان ایران یک اتفاق ناخوشایند محسوب می‌شود. از طرفی او لباس سبز رنگ کاروان را هم بر تن دارد. کمیته ملی المپیک باید شفاف‌سازی کند که اگر این فرد در لیست اعزامی‌ها نبوده چگونه لباس کاروان را بر تن کرده و در دهکده حضور داشته است؟
آن‌طور که شنیده می‌شود مسعود فتوحی که با حمایت پورسلمان به فرانسه اعزام شده با آیدی برادرش(محمد) وارد دهکده بازی‌ها شده و دست به این اقدام زده است.