kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۲۴۹۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۲

کیهان و خوانندگان

 
 
* در ۴۵ سال گذشته بسیاری از دولت‌ها را دیده‌ایم، ولی دولت شهید رئیسی تنها دولتی بود که در سه سال، کار چندین سال را انجام داد. مطمئنم که ‌این برای همیشه به یادگار باقی خواهد ماند. 
رضایی
* ضرورت دارد در شروع دولت جدید متذکر شویم برگزاری جلسه شورای عالی فضائی به ریاست رئیس‌جمهور شهید پس از ۱۱ سال تعطیلی، احیای صنعت فضائی کشور، تقویت توان رزم نیروهای مسلح و رونمایی از سامانه‌های ارتقایافته و محصولات نوین، توان‌افزایی پهپادی در داخل کشور و رونمایی از شهرهای پهپادی از جمله اقدامات برمبنای اصل «ما می‌توانیم» در دولت سیزدهم بود که امیدواریم در دولت چهاردهم این راه متوقف نشود و تداوم داشته باشد. 
حسنی
* بنا به گفته آقای مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری در دولت مردمی شهید رئیسی در طی چند هفته اخیر و پس از انتخاب رئیس‌جمهور جدید، نه تنها تصمیمی که به ضرر دولت بعدی باشد گرفته نشده، بلکه تلاش شده حتماً تصمیمات اتخاذ شده در جهت کمک به رئیس‌جمهور منتخب و دولت آینده باشد. البته از آن دولت در تراز انقلاب اسلامی غیر از این هم انتظار نمی‌رود.
رمضانی
* عضویت ایران در شانگهای و بریکس از نتایج سیاست خارجی هوشمند شهید رئیسی بود آن هم بدون برجام و اف‌‌ای‌تی‌اف. ولی برخی گویا خود را در برابر این دستاوردهای بزرگ به ندیدن و یا تظاهر به معیوب بودن چشم خود زده‌اند!
ملکی
* از مهم‌ترین ارثیه‌های ماندگار و به جا مانده از دولت سیزدهم و شهید رئیسی، توسعه و تقویت جایگاه ترانزیتی کشور و حرکت به سمت قرار گرفتن در جایگاه ‌هاب انرژی منطقه است. با توجه به مسیر بسیار طولانی و نه چندان ایمن دسترسی دریایی چین به منطقه غرب آسیا و اروپا، مسیر ریلی مناسب‌ترین، نزدیک‌ترین، ایمن‌ترین و ارزان‌ترین گزینه برای دسترسی چین با بازارهای مقصد در خاورمیانه و اروپا است. رضوان خدا بر رئیسی مظلوم.
 صادقی
* هیچ‌گاه روزی را که ‏حتی سیم خاردار هم به ما نمی‌دادند فراموش نمی‌کنم ولی امروز در کنار انواع موشک و پهپاد، خدا را شکر جنگنده هم می‌سازیم. غرض این که هر وقت به مهندسان ایرانی اعتماد کردیم شاهد چنین خروجی‌های شاهکار بوده‌ایم.
روشن دل
* ‏ آقای ظریف که در حال حاضر مسئولیت شورای راهبری پیشنهاد کابینه آقای پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب را بر عهده ‌دارد گفته است همسایگان مهم‌ترین فرصت‌های ما هستند. باید نگاه فرصت‌محور به منطقه داشته باشیم. درست است ما در دنیا اختلافاتی داریم اما دنیا برای ما می‌تواند یک فرصت باشد. می‌خواهم عرض بکنم این حرف‌ها به گروه خونی ایشان نمی‌خورد، چرا که اگر به چنین چیزی معتقد بود در دولت روحانی همه کشور را معطل برجام و کار کردن با چند کشور غربی نمی‌کرد.
بخشی
* دولت چهاردهم در حال گزینش و چینش بسترها و ساختارهای کلیدی قوه مجریه است. نگاه و نوع رفتار تبلیغات انتخاباتی که از شخص رئیس‌جمهور محترم و منتخب دیدیم با توجه به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب قابل توجه است. این توجه قطعاً زمانی مهر تأیید و صداقت خواهد خورد که این توصیه رهبر معظم انقلاب در مرحله عمل‌، خود را نشان دهد. توصیه این است کارگزاران خود را از کسانی قرار ندهید که ذره‌ای با انقلاب زاویه دارند.
طالبی
* آقای پزشکیان را به عنوان فردی که خود را به تبعیت از ولی فقیه ملزم می‌داند می‌شناسیم، بنابراین معتقدم رئیس‌جمهور منتخب برخلاف خواست رادیکال‌ها به دنبال دو گانگی در حاکمیت نیست. او خود را اصولگرای اصلاح‌طلب می‌داند. بنابر این با همین رویکرد می‌تواند دولت فراگیر تشکیل بدهد. راهش کنار زدن افراطی‌ها و ماجراجویان از یک طرف و مجال دادن به افراد عاقل و کاردان و متعادل فارغ از همه جناح‌بندی‌ها در دولت از سوی دیگر است.
مقدسی
* اگر افراد خود تحقیر در داخل کشور ناراحت نمی‌شوند می‌خواهم خبر بدهم اتومبیل دنای ایران در ونزوئلا به عنوان یک خودروی با کلاس شناخته شده و حسابی مشتری علاقه‌مند پیدا کرده است.
 زارع‌زاده
*اینکه آخوندی با آن کارنامه‌ مشعشع قبلی فاجعه‌آفرینی برای مسکن مردم در صدر لیست پیشنهادی کمیته انتخاب وزیر راه و شهرسازی برای تصدی این پست در کابینه چهاردهم قرار می‌گیرد صرفا می‌تواند از یک منظر قابل توجیه باشد؛ احتمالا قرار است (افکار عمومی) را به مرگ بگیرند تا به تب راضی شوند!
امراللهی
* اخیرا ‏یک زن در آمریکا بعد از ۴۳ سال به خاطر جرمی که مرتکب نشده بود از زندان آزاد شد. این زن عملا زندگیش نابود شده، حالا بی‌بی‌سی تیتر زده که بی‌گناه شناخته شده است. خدا وکیلی اگر این ماجرا در ایران اتفاق افتاده بود، مدعیان زن زندگی آزادی و رسانه‌های اصلاح‌طلب چگونه برخورد می‌کردند و تیتر می‌زدند؟
کلاه‌گیری
* اخبار و حوادث داخل آمریکا نشان می‌دهد جنگ غزه و ظلم و جنایات متعدد صهیونیست‌ها و حمایت بی‌حد و حصر ایالات متحده از این جنایات سبب شده است تا انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده کاملاً تحت‌الشعاع این جنگ قرار بگیرد. در نتیجه نقشه‌های شوم و شیطانی رژیم صهیونیستی و ایالات متحده برای ادامه جنایات‌شان در سرزمین‌های اشغالی در نهایت به شکست قطعی این رژیم و همچنین زوال حامی بزرگش ایالات متحده منجر خواهد شد. ان‌شاءالله
اکبری
*موفقیت یمن در انجام حمله پهپادی به سمت مرکز تل‌آویو‌، بیان‌کننده شکست شدید سیستم دفاع هوائی اسرائیل بوده و نشان می‌دهد عصر آسمان پاک اسرائیل به پایان رسیده است. اولین موضوعی که باید در بررسی این شکست ارتش اسرائیل مورد توجه قرار دهیم‌، وجود یک شکاف مهم در قدرت اطلاعاتی ارتش صهیونیستی در شناسایی پهپادی است. چرا که این پهپاد توانسته مسافتی حدود 2000 کیلومتر را بدون این که بتوانند آن را رصد کنند بپیماید.
مسگرها
* در پی ادعای شبکه ۱۲ عبری درباره اطلاع ریاض از تجاوز پیشدستانه صهیونیست‌ها به الحدیده، وزارت دفاع عربستان سعودی مشارکت خود در هدف قرار دادن بندر الحدیده در یمن را تکذیب کرد. مقا‌ومت یمن در این چند سال چه بلایی بر سر عربستان آورده که خاندان آل‌سعود بلافاصله خود را در این ماجرا کنار می‌کشد!
 راه‌چمنی
* برخورد خشونت‌آمیز پلیس آلمان با تظاهرکنندگان حامی فلسطین، به زخمی‌شدن ۲ زن و بازداشت شمار دیگری منجر شد.کجایند مدعیان حقوق بشر؟ چرا در برابر اعتراض آرام مردم نسبت به خباثت رژیم جعلی در کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان این‌گونه با زنان هموطن خود برخورد می‌کنند؟ 
نبی‌پور
* مؤسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه(آی ان اس‌ای‌ای ) فهرست محبوب‌ترین نام‌هایی که برای کودکان در کشورهای اروپایی انتخاب شده را اعلام کرد که بر اساس آن نام محمد برای پسران در کشور انگلستان، جایگاه اول را به خود اختصاص داده است. به کوری دشمنان احمق، اسلام هراسی غربی‌ها نتیجه عکس داده و باعث رشد و گرایش بیشتر به اسلام در غرب شده است. 
چاهکی