کد خبر: ۲۹۲۴۵۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۸

درخشش دانش‌آموزان ایرانی در المپیاد جهانی اختراعات با کسب ۲ مدال طلا

 
 
سرپرست تیم‌های علمی دانش‌آموزان ایران در المپیاد جهانی اختراعات و نوآوری‌های کره جنوبی ۲۰۲۴ گفت: دانش‌آموزان مخترع کشورمان در این المپیاد موفق به کسب ۲ مدال طلا و یک‌ جایزه ویژه شدند.
به گزارش ایرنا، مهدی رشیدی جهان با اشاره به برگزاری المپیاد جهانی اختراعات و نوآوری‌های کره جنوبی ۲۰۲۴ در تاریخ ۲۳ و ۲۴ جولای
(۲ و ۳ مرداد) اظهار داشت: در المپیاد جهانی ۶۳۴ تیم از ۲۵ کشور جهان شرکت کردند. رشیدی جهان با اشاره به کسب دو مدال طلا و یک جایزه ویژه توسط دانش‌آموزان ایرانی از این مسابقات افزود: این المپیاد در ۱۱ رشته برگزار شد که ۱۵۶ تیم به صورت حضوری و مابقی به صورت غیر حضوری در سیزدهمین المپیاد اختراعات و نوآوری‌های کره جنوبی ۲۰۲۴ به رقابت پرداختند. وی بیان داشت: صبح روز چهارشنبه، تیم ایران شامل امیر محمد کاظمیان و آرمین توحید اصل در رشته مکاترونیک صاحب مدال طلا و تیم متشکل از آرین عسکری و آرشان حاج مالی در رشته مهندسی پزشکی موفق به کسب مدال طلا و جایزه ویژه این مسابقات شدند.