kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۲۴۱۴
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۹

یکی دیگه بزنی هیچی! (گفت و شنود)

 
 
گفت: آقای ظریف و دوستانش می‌گویند اگر برجام برای ایران فاجعه و به سود آمریکا بود چرا ترامپ از آن خارج شد؟!
گفتم: آقایان از پله دوم حرکت می‌کنند! خانم موگرینی، نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای فاش کرد که ابتدا آقای روحانی تضمین داد اگر آمریکا از برجام خارج شود، ایران خارج نخواهد شد و ترامپ بعد از گرفتن این تضمین و اطمینان از این که ایران در برجام باقی می‌ماند، از آن خارج شد.
گفت: خب، ترامپ چه نیازی داشت که از برجام خارج بشود؟
گفتم: جواب این سؤال را خود ترامپ داده است و اعلام کرده بود که صنایع موشکی ایران و مسائل مربوط به حضور ایران در منطقه هم باید در برجام گنجانده شود و بعد از خروج، چندین بار اعلام کرد که منتظر درخواست ایران برای مذاکره است تا محدودیت صنایع موشکی هم به برجام اضافه شود و با تضمینی که از روحانی گرفته بود مطمئن بود که ایران برای مذاکره مراجعه می‌کند!
گفت: پس چرا ایران مراجعه نکرد؟!
گفتم: آفرین! این دقیقاً همان نکته‌ای است که آقایان جرأت بیان آن را ندارند. فقط می‌گویند مصوبه راهبردی مجلس مانع شد ولی نمی‌گویند مفاد مصوبه چه بود. در مصوبه آمده بود که دادن امتیاز نقد در مقابل وعده‌های نسیه ممنوع است.
گفت: پس بگو چرا دو روز قبل آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفته بود «‌خروج از برجام یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات آمریکا بود‌». یعنی اعتراف می‌کند که مصوبه راهبردی مجلس توطئه آنها را خنثی کرده است.
گفتم: یارو دوتا گونی پر از شیشه بار شتر کرده بود و می‌خواست از دروازه وارد شهر شود. مامور گمرک با چماق روی یکی از کیسه‌ها زد و پرسید بارت چیست؟ یارو گفت؛ یکی دیگه بزنی هیچی!