kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۲۳۲۹
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۳
گزارش خبری تحلیلی کیهان

مجلس و رئیس‌جمهور منتخب مراقب «زاویه‌دارها» و «محکومان امنیتی» باشند

با توجه به تصریح رئیس‌جمهور منتخب بر اجرای سیاست‌های کلی نظام و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، انتظار است ایشان شورای راهبری و کارگروه‌های انتخاب کابینه را از وجود افراد زاویه‌دار با انقلاب، محکومان امنیتی و اصحاب فتنه و متهمان فساد اقتصادی پاکسازی کند و مشاوران و کابینه خود را بر اساس ملاک‌هایی که مقتدای انقلاب مطرح کردند، انتخاب کند.
 
 
 
سرویس سیاسی ـ
 
در شورای راهبری انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم به ریاست ظریف، 8 ـ 9 نفر به دلیل سوابق آلوده خود، حلقه‌ای از فتنه و فساد را تشکیل می‌دهند که شایسته است آقای پزشکیان از طریق مراجع ذی‌صلاح، از شرح جرائم امنیتی، بازداشت، محاکمه و محکومیت آنها به‌طور کامل مطلع شود و تجدید‌نظر و اقدام را در اولویت قرار دهد.
شمار این‌گونه افراد در کارگروه‌های انتخاب وزرا بیشتر است. سؤال اینجاست که کدام افراد عامل این چیدمان ضدامنیتی و فاسد بوده‌اند و این جمع‌ها و حلقه‌های آلوده چگونه می‌خواهند به رئیس‌جمهور منتخب مشورت درست و سالم بدهند؟
  انتخاب آخوندی توسط کارگروه معرفی وزیر راه و شهرسازی؛ شمشیر کشیدن افراطیون مدعی اصلاحات علیه مسکن 
اشتغال و معیشت مردم
بر اساس اخبار کانال‌های اصلاح‌طلب، کارگروه معرفی «وزیر راه و شهرسازی» عباس آخوندی را نامزد وزارت راه و شهرسازی کرده و او با ۲۷ رای، نفر اول شده است! درباره آخوندی باید یادآور شد که وی وزیر اشرافی، بی‌کفایت و مستعفی دولت روحانی که هنرش بی‌تدبیری و حمله کردن به مسکن مهر بود و بازار را به امان دلالان و سوداگران رها کرد تا قیمت مسکن بیش از 7 برابر افزایش پیدا کند. وی تولید مسکن را به‌شدت کاهش داد و بیشترین فشار را به اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه از محل اجاره‌بها وارد کرد. این در حالی است که رونق این بخش می‌توانست در تیراژ میلیونی شغل ایجاد کند و تورم را کاهش دهد. متاسفانه دو دوره مجلس وقت به مدت پنج سال با وی مدارا کردند و در هر نوبت استیضاح، اکثریت مجلس به او رأی بالاتر دادند. موضوع فقط آخوندی نیست، رکوردهای تورمی و کاهش ارزش پول ملی در برابر ارز خارجی در دولت برجام، نتیجه عملکرد طیف اشرافی غربگرا در دولت مدعیان اصلاحات یعنی امثال آخوندی بود که به ‌جای حمایت از تولید ملی، به ظرفیت‌های داخلی دهن‌کجی و برجام را به کشور تحمیل کردند. انتخاب آخوندی توسط کارگروه معرفی وزیر راه و شهرسازی؛ نشان‌دهنده شمشیر کشیدن افراطیون مدعی اصلاحات علیه مسکن، اشتغال و معیشت مردم است. آقای پزشکیان بررسی کند چه کسانی در کارگروه‌های انتخاب کابینه می‌خواهند دولت وی را همانند دولت روحانی دچار خمودی، رخوت و نابود کردن معیشت مردم کنند؟
چطور ظریف ادعا می‌کند «از شخصیت‌های ملی مثل آقای خاتمی، آقای روحانی، آقای حدادعادل، آقای قالیباف، آقای جلیلی و احزاب و انجمن‌های مختلف، از جبهه اصلاحات گرفته تا حزب مؤتلفه درخواست کردیم گزینه‌های پیشنهادی‌شان برای عضویت در شورای راهبری دولت جدید را معرفی کنند.» و از سوی دیگر می‌گوید پزشکیان نامزد جبهه اصلاحات بوده و بنابراین وزیران هم باید از سوی آنها انتخاب شوند؟! این موضوع نشان می‌دهد افراطیون حاضر در اطراف پزشکیان مانند گذشته عملکرد باندی و فرقه‌ای دارند. هشدارهای متعددی در این زمینه داده‌ایم و با توجه به برائت نجستن پزشکیان از برخی اعضای شورای راهبری که مجرم امنیتی و متهم فساد اقتصادی هستند و ادامه حضور آنها در این شورا باز هم نسبت به این مسئله هشدار می‌دهیم. با جمع تندروهای جبهه اصلاحات و برخی محکومان پرونده‌های امنیتی و اقتصادی نمی‌توان دولت وحدت ملی تشکیل داد.
آش سهم‌خواهی و غنیمت‌طلبی مدعیان اصلاحات - اعتدال از پزشکیان نیز آن‌قدر شور شده که صدای تمام طیف اصلاح‌طلب درآمده است. آنها که با شعار «برای ایران» رأی گرفتند، امروز برای سهم‌خواهی، همدیگر را مورد حمله قرار می‌دهند و به جان هم افتاده‌اند تا جایی که بهزاد نبوی نوشت: «به نظر می‌رسد شعار «برای ایران» قبل از انتخابات، به شعار «برای وزارت» تبدیل شده. از همه اعضای کمیته‌ها عاجزانه استدعا دارم، به خاطر ایران و به خاطر دکتر پزشکیان بینوا، دست از سهم‌خواهی از این گوشت قربانی بردارند.» عناصر اصلاح‌طلب دیگر نیز نسبت به تبدیل شورای راهبری انتخاب کابینه و کارگروه‌ها به مجمع غنیمت‌طلبان و باج‌خواهان هشدار
 می‌دهند.
  رئیس‌جمهور منتخب نباید در احاطه اصحاب فتنه 
و افراد زاویه‌دار با انقلاب اسلامی قرار گیرد
رئیس‌جمهور منتخب نباید در احاطه اصحاب فتنه و افراد زاویه‌دار با انقلاب اسلامی قرار گیرد. این اوباش سیاسی، پادوهای آمریکا، انگلیس و اسرائیل در فتنه 88، حامیان تحریم انتخابات، مسببان و عاملان ناراضی‌تراشی و ناکارآمدی عمدی در دولت اشرافی روحانی، متهمان فساد اقتصادی، متهم پرونده فروش اطلاعات به بیگانگان، شریک نزدیک شهرام جزایری (مفسد اقتصادی دوره موسوم به اصلاحات)، متهمان پرونده فساد کرسنت، متهمان اجرای سند ضد فرهنگی و ضد اسلامی 2030 و... را شامل می‌شوند. این افراد فاقد صلاحیت چطور می‌خواهند صلاحیت وزرا را بررسی کنند؟ بی‌وفایی و بی‌صداقتی افراطیون مدعی اصلاحات در نسبت با نیروهای سیاسی بارها ثابت شده است. اگر منافع‌‌شان اقتضا کند، از نردبان‌شان بالا می‌روند و تملق‌شان را می‌گویند و آنگاه که منفعت‌شان تأمین نشود، آنها را مورد اهانت قرار می‌دهند. چطور می‎‌توان از آنها انتظار داشت که با رئیس‌جمهور منتخب رفتاری از روی صدق داشته باشند؟
  12 ملاک انتخاب کابینه؛ 
رئیس‌جمهور منتخب توجه کند
رهبر حکیم انقلاب، در دیدار روز یکشنبه با نمایندگان مجلس درباره ملاک‌های تعیین کابینه فرمودند: «آن کسی را باید میداندار کرد که امین باشد، صادق باشد، متدین باشد، از بُن دندان به جمهوری اسلامی معتقد باشد. امید به آینده و نگاه مثبت به افق. آنهائی که افق به نظرشان تاریک است، [می‌گویند] کاری نمی‌‌شود کرد، نمی‌شود به اینها مسئولیت‌‌های اساسی و کلیدی داد. متشرّع بودن یکی از معیارهای مهم است. اشتهار به پاکدستی، به صداقت، یک معیار است... نگرش ملی داشته باشند. یعنی غرق در مسائل جناحی و سیاسی نشوند... این معیارها باید رعایت بشود. هم رئیس‌جمهور محترم اینها را رعایت کنند، هم مجلس رعایت کند.»
پزشکیان بعد از این دیدار در پیامی نوشت: «‏از لطف حضرت آقا صمیمانه سپاسگزارم. اکنون اعتماد مردم و حمایت شما از ‎دولت، بزرگ‌ترین سرمایه همه ما برای رسیدن به موفقیت‌های پیش‌روست و از دل و جان برای موفقیت ایران تلاش خواهیم کرد.»
رهبر انقلاب پنجم تیرماه مصادف با عید غدیر نیز خطاب به نامزدهای انتخابات فرمودند: «من به نامزدهای محترم انتخابات عرض می‌کنم با خداوند خودتان عهد کنید که اگر موفق شدید و توانستید مسئولیتی به دست بیاورید:
۱- کسان و کارگزاران خود را از کسانی قرار ندهید که ذره‌ای با انقلاب زاویه دارند. آن کسی که با انقلاب، با امام راحل، با نظام اسلامی ذره‌ای زاویه داشته باشد به درد شما نمی‌خورد و همکار خوبی برای شما نخواهد بود.
۲- آن کسی که دلبسته‌ آمریکا باشد و تصور کند که بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت در کشور، برای شما همکار خوبی نخواهد بود. او از ظرفیت‌های کشور استفاده نخواهد کرد و خوب مدیریت نخواهد کرد.
۳- آن کسی که راهبرد دین و شریعت را مورد بی‌اعتنایی قرار دهد او با شما همکار خوبی نخواهد بود. 
کسی را انتخاب کنید که اهل دین، اهل شریعت، اهل انقلاب، اهل اعتقاد کامل به نظام باشد. اگر شما نامزدهای محترم یک چنین عهدی با خدای خودتان ببندید بدانید که کارهایی که برای انتخابات می‌کنید همه‌اش حسنه خواهد بود.»
  پزشکیان اجازه ندهد افراد غیرمتعهد و ناصالح 
مانند دوره دولت روحانی، کشور را مبتلا به عقبگرد سازند
با توجه به تصریح رئیس‌جمهور منتخب بر اجرای سیاست‌های کلی نظام و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، انتظار است ایشان شورای راهبری و کارگروه‌های انتخاب کابینه را از وجود افراد زاویه‌دار با انقلاب، محکومان امنیتی و اصحاب فتنه و متهمان فساد اقتصادی پاکسازی کند و مشاوران و کابینه خود را بر اساس ملاک‌هایی که مقتدای انقلاب مطرح کردند، انتخاب کند. لازم به تأکید است، مجلس و رئیس‌جمهور منتخب با حساسیت بیشتری صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی کنند و مراقب «زاویه‌دارها» و «محکومان امنیتی» باشند. همچنین، شایسته است رئیس‌جمهور منتخب معرکه سهم‌خواهی و امتیازطلبی پدرخوانده‌ها و افراطیون مدعی اصلاحات - اعتدال را کنار بزند. آفات جمع شده در اطرافش را که در پوشش قانونی در سودای خباثت علیه نظام اسلامی هستند، زائل کند و اجازه ندهد افراد غیرمتعهد و ناصالح مانند دوره دولت روحانی، فرصت‌های پیشرفت را نادیده بگیرند، دولت جدید را دچار رکود، بی‌عملی و بی‌تدبیری و کشور را مبتلا به عقبگرد سازند.