kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۷۹۸
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۶

اخبار کوتاه از فوتبال

 
 
اینتر رسماً از طارمی رونمایی کرد 
باشگاه اینتر دیروز (شنبه) به طور رسمی اعلام کرد با قراردادی سه ساله مهدی طارمی را به‌عنوان بازیکن آزاد به خدمت گرفته است. مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان روز سه‌شنبه وارد شهر میلان شده بود و پس از انجام تشریفات اداری و پشت سر گذاشتن بخش پایانی تست‌های پزشکی در کمیته ملی المپیک ایتالیا، امروز با امضای قرارداد به صورت رسمی بازیکن جدید اینتر لقب گرفت. قرار است امروز اولین تمرین نراتروزی در پیش‌فصل زیرنظر سیمونه اینزاگی جهت آماده‌سازی برای فصل 25-2024 برگزار شود. مهدی طارمی پس از چهار فصل حضور موفق در پورتو به حضورش در این تیم پایان داد. او در این مدت در 182 بازی توانست آمار 91 گل زده و 56 پاس گل را از خود بر جای بگذارد و به‌عنوان سومین گلزن تاریخ این باشگاه پرتغالی از جمع آبی‌پوشان بندر پورتو جدا شد. مهاجم تیم ملی کشورمان با پورتو یک بار قهرمان لیگ برتر پرتغال، سه بار قهرمان جام حذفی، یک بار قهرمان جام اتحادیه و دو بار قهرمان سوپرجام این کشور شد. طارمی پس از امضای قرارداد با اینتر به خبرنگاران گفت: خیلی خوشحالم که امروز این‌جا هستم. این برایم یک رؤیا است. احساس خوبی دارم و بسیار خوشحالم. باید بگویم که این شادترین لحظه زندگی من است. من در تیم بزرگ اینتر هستم و این خوشحال‌کننده است. ما باید روی قهرمانی در لیگ تمرکز کنیم و تمام تلاشمان رسیدن به آن باشد. قهرمانی چیزی است که با کمک همه به دست می‌آید. کارکنان، کادر فنی، بازیکنان و کل باشگاه قدم به قدم تا رسیدن به هدف نهائی.
دقیقی سرمربی ملوان شد
سعید دقیقی سرمربی فصل گذشته تیم فوتبال شمس‌آذر قزوین پس از توافق با نادر عزت‌اللهی، عضو هیئت مدیره باشگاه، سرمربی ملوان شد و فصل جدید روی نیمکت قوهای سپید خواهد نشست. دقیقی فصل قبل در رقابت‌های لیگ برتر با شمس‌آذر توانست جایگاه هشتم را کسب کند.
پرسپولیس به گولسیانی پیشنهاد تمدید می‌دهد
گئورگی گولسیانی از آن دسته بازیکنانی است که با پایان فصل بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال ایران قراردادش با باشگاه پرسپولیس به پایان رسید و حالا با درخشش این بازیکن در تیم ملی گرجستان مورد توجه سرخ‌ها قرار گرفته تا قراردادش را تمدید کنند. از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد که مسئولان این باشگاه مطالبات این بازیکن را پرداخت می‌کنند و قصد دارند بعد از تسویه حساب با این بازیکن، باب مذاکره برای تمدید قرارداد را باز کنند.
بیرانوند به پرسپولیس برمی‌گردد؟
فسخ قرارداد دوباره بیرانوند با پرسپولیس این بار با شکایت این باشگاه به کمیته وضعیت همراه شد. در همین راستا باشگاه پرسپولیس با توجه به اسناد و مدارکی که در اختیار داشته و شانس بالای پیروزی در این پرونده، در کمیته وضعیت درخواست غرامت ۲۰ میلیارد تومانی از بیرانوند کرده است. پیگیری‌ها نشان می‌دهد که با وجود درگیری رسانه‌ای دو طرف و شکایت باشگاه پرسپولیس از بیرانوند در کمیته وضعیت، پشت پرده اتفاقاتی دیگری در حال رخ دادن است؛ جایی که دو طرف در حال مذاکره و پیدا کردن راهی برای حل دوستانه مشکل هستند. در چنین شرایطی هر اتفاقی ممکن است بیفتد و در صورت مثبت بودن مذاکرات، احتمال بازگشت بیرانوند به پرسپولیس با قراردادی جدید وجود دارد. البته بازگشت بیرانوند با مصوبه هیئت مدیره پرسپولیس مبنی بر عدم موافقت با بازگشت بیرانوند مغایرت دارد اما مدیران باشگاه در حال پیگیری ماجرا هستند تا در صورت توافق با بیرانوند، رضایت هیئت مدیره را هم بگیرند.
  اولین خرید فولاد از پرسپولیس آمد 
به دنبال درخواست یحیی گل‌محمدی و پس از جلسه مشترک با هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه قرارداد، علی نعمتی که طی فصول اخیر به عنوان مدافع میانی و دفاع چپ برای سرخ‌های پایتخت به کار گرفته شده است، به مدت دو فصل با فولاد قرارداد همکاری امضا کرد. نعمتی اولین خرید فولاد برای لیگ بیست و چهارم است.
تکلیف ملی‌پوشان سرباز فوتبال هفته آینده مشخص می‌شود 
پس از پایان لیگ برتر در فصل بیست و سوم برخی از بازیکنان شاغل در لیگ برتر فوتبال با مشمول شدن مواجه شدند و مطابق قانون باید فصل آینده در تیم‌های نظامی فوتبال خود را ادامه دهند. ابوالفضل جلالی و امید نورافکن دو بازیکن تیم‌های فوتبال استقلال تهران و سپاهان از مطرح‌ترین بازیکنانی هستند که مشمول خدمت مقدس سربازی شده‌اند. مهدی محمدنبی نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال در رابطه با مشمول شدن برخی از بازیکنان تیم ملی گفت: جلسه‌ای را اول مرداد ماه با امیر فولادی رئیس سازمان ورزش نیروهای مسلح خواهیم داشت. در این جلسه علاوه‌بر فدراسیون فوتبال، فدراسیون بسکتبال و والیبال نیز حضور خواهند داشت. باید این جلسه برگزار شود تا ببینیم آیا می‌شود برای بازیکنان سرباز ملی‌پوش چاره‌ای اندیشید یا خیر.
بررسی چالش‌های برگزاری مسابقات بین‌المللی 
در ورزشگاه آزادی 
بررسی چالش‌های برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و مقدماتی جام جهانی در ورزشگاه آزادی با حضور مهدی محمدنبی، علی تارقلی‌زاده، مهدی خراطی، مصطفی فراهانی، محمد قاسمی، علی دهقانی، سعید ابوالفتحی، معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه و تجهیز و مهدی، نصیبی سرپرست مجموعه ورزشگاه آزادی در فدراسیون فوتبال برگزار شد. در این جلسه نکات مرتبط با جایگاه خبرنگاران، پاویون، جایگاه vip‌، مسائل مربوط به کمک داور ویدیویی، اسکوربرد، سیستم صوت و نور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین دغدغه‌های تیم ملی در مسائل مرتبط با میزبانی مسابقات و حساسیت موجود درباره میزبانی باشگاه‌های ایرانی در لیگ نخبگان آسیا با مدیران شرکت تجهیز و آزادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.در این نشست مدیران ورزشگاه آزادی و شرکت توسعه و تجهیز گزارشی از نحوه بازسازی و چالش‌های پیش‌رو در زمینه بازسازی ورزشگاه ارائه کردند. مقرر شد تا روز یکشنبه ۲۴ تیرماه جلسه‌ای با حضور مدیران فدراسیون، شرکت تجهیز و توسعه، ورزشگاه آزادی و پیمانکار فعال در ورزشگاه آزادی تشکیل شود و وضعیت میزبانی این ورزشگاه با حضور تمامی افراد بررسی نهائی شود.
مربی استقلال مجوز مربیگری ندارد 
بهزاد غلامپور، مربی استقلال به دلیل نداشتن مدرک مربیگری نمی‌تواند روی نیمکت آبی‌پوشان حضور داشته باشد. طبق قانون فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تنها مربیانی می‌توانند روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری حضور داشته باشند که مدرک A مربیگری داشته باشند اما مربی استقلال این مدرک را ندارد. البته غلامپور از ۲۷ تیرماه در کلاس مربیگری ثبت‌نام کرده است و در لیگ ایران حتی اگر مربیان در کلاس‌ها ثبت‌نام کنند و تاریخ کلاس‌ها نرسیده باشد مشکلی برای نشستن روی نیمکت نخواهند داشت.