kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۶۵۴
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۴

حمله سگ‌ نگهبان به ۱0 شهروند مشهدی

 
 
رئیس شبکه دامپزشکی مشهد از گزش ۱0 شهروند مشهدی در اثر حمله یک سگ نگهبان خبر داد.
محمد سیاح لائین به ایسنا گفت: روز شنبه در منطقه شاهد مشهد، سگ نگهبان یک پروژه ساختمانی از محل نگهداری خود خارج و ابتدا وارد یک کارواش شده و یکی از کارگران را مورد گزش قرار داده و سپس وارد بلوار شاهد شده و ۱۰ تن از همشهریان را مورد گزش قرار
می‌دهد.
سیاح افزود:  متاسفانه در این حادثه دلخراش، گوش یک تن از افراد حاضر به دلیل گزش از بدن وی جدا شده و منجر به خونریزی شدید شد که پس از آن مردم سگ را کشته و با رجوع کارشناسان دامپزشکی، نمونه‌ای از لاشه حیوان برای تست‌ هاری به آزمایشگاه مرجع در تبریز ارسال شد. 
وی با اشاره به یک مورد گزیدگی دیگر در روزهای اخیر ادامه داد: در چند روز گذشته  یکی از کارشناسان دامپزشکی نیز حین انجام وظیفه در یکی از  گاوداری‌های مشهد مورد گزش قرار گرفته است.
رئیس شبکه دامپزشکی مشهد با بیان اینکه  این گزش در ناحیه ران و بسیار شدید بوده است، اظهار داشت: بلافاصله این کارشناس به یکی از  مراکز بهداشت رجوع کرده و واکسن‌های‌ هاری، کزاز و سایر اقدامات درمانی انجام شد که این نشان از سختی کار دامپزشکان است. این سگ ‌هار نبوده و صرفا به دلیل عدم مهار و ترسیدن حیوان و دیدن افراد غریبه، این سگ نگهبان توانسته به کارشناس دامپزشکی حمله کند.