kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۶۳۶
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۴

اخبار کوتاه از فوتبال

 
 
حضور نهادهای نظارتی در هیئت خوزستان
نهادهای نظارتی در هیئت فوتبال استان خوزستان حاضر شدند و این در حالی است که عبدالکاظم طالقانی می‌گوید موظف به همکاری با آنها هستند.
روز سه‌شنبه نهادهای نظارتی به دنبال برخی گزارش‌های واصل شده، در هیئت فوتبال استان خوزستان حضور یافتند. این افراد پس از چند ساعت حضور در هیئت فوتبال برخی اسناد و مدارک را ضبط کردند. یک منبع آگاه به تسنیم گفت که برخی ابهامات باعث باز شدن پای نهادهای نظارتی به هیئت فوتبال خوزستان شده است.
عبدالکاظم طالقانی، رئیس هیئت استان خوزستان در این خصوص گفت: دستگاه‌های نظارتی هر زمانی می‌توانند طبق قانون حضور داشته باشند و کارشان را انجام دهند. شاید سؤال یا موردی را پیگیری می‌کردند. اطلاعی از حضور نهادهای امنیتی ندارم و در تهران هستم.
وی در مورد بحث مفقود شدن خودروی سانتافه در هیئت فوتبال و برخی مسائل مالی تصریح کرد: شخصی به نام عباس راکی (داور فوتبال) چنین موضوعاتی را از قبل مطرح کرده بود و سپس در مصاحبه‌ای گفت اشتباه کرده است. این پرونده به دادگاه ارجاع داده شده بود ولی مشخص شد چنین چیزی نبوده و سندی برای مفقودی خودرو وجود ندارد. هیئت فوتبال بخش خصوصی است و باید شاکی خصوصی داشته باشد. راکی چون سمتی ندارد و جزو کسانی نیست که بخواهد شکایت خصوصی از هیئت فوتبال کند.
رئیس هیئت فوتبال استان خوزستان و عضو هیئت‌رئیسه سازمان لیگ درخصوص اینکه شایعه شده بود قصد داشتند او را بازداشت کنند، گفت: اینها اراجیفی است که می‌گویند. بنده در حال حاضر در تهران هستم و هر کسی بخواهد بازداشت یا احضار شود، هر جایی می‌توانند این کار را کنند.
طالقانی در پاسخ به این سؤال که دلیل حضور نهادهای نظارتی در هیئت فوتبال چه چیزی بوده است، گفت: من اطلاعی ندارم ولی باز هم می‌گویم اگر ورود کنند موظف به همکاری هستیم.
آرژانتین نخستین فینالیست کوپا آمه‌ریکا شد
تیم ملی فوتبال آرژانتین در نیمه نهائی کوپا آمه‌ریکا توانست با دو گل کانادا را شکست دهد تا راهی فینال شود.
تکلیف نخستین فینالیست رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا مشخص شد. در نخستین بازی نیمه نهائی تیم ملی فوتبال آرژانتین که مدافع عنوان قهرمانی به شمار می‌آید به مصاف کانادا شگفتی‌ساز رفت. آرژانتین در این بازی توانست با دو گل به پیروزی دست پیدا کند تا راهی فینال شود.
خولیان آلوارز گل نخست آرژانتین را در دقیقه ۲۲ به ثمر رساند و لیونل مسی هم سرانجام پایش به گلزنی در این رقابت‌ها باز شد و توانست در دقیقه ۵۱ روی پاس گل انزو فرناندز گل دوم را به ثمر رساند تا آرژانتین به روند خوب خود با اسکالونی ادامه دهد.
در دیگر بازی نیمه نهائی تیم‌های اروگوئه و کلمبیا به مصاف هم خواهند رفت.
مسی از رکورد علی دایی گذشت
لیونل مسی با گلی که در دیدار برابر کانادا به ثمر رساند از رکورد گل‌های ملی علی دایی گذشت.
مسی با گلی که در این بازی به ثمر رساند از رکورد گلزنی علی دایی در بازی‌های ملی گذشت و به دومین گلزن تاریخ فوتبال جهان در بازی‌های ملی تبدیل شد.
رکورددار گل‌های ملی در تاریخ فوتبال جهان کریستیانو رونالدو است که ۱۳۰ گل به ثمر رسانده است. مسی با ۱۰۹ و علی دایی اسطوره فوتبال جهان با ۱۰۸ گل در رده‌های دوم و سوم هستند با این تفاوت که دایی مدت‌ها است که بازنشسته شده است. این درحالی است که کریستیانو رونالدو لیونل مسی هم‌چنان اصرار به بازی کردن دارند و به احتمال خیلی زیاد در جام جهانی ۲۰۲۶ هم حضور داشته باشند.
مسی بعد از پیروزی برابر کانادا و فینالیست شدن دوباره در کوپا آمه‌ریکا گفت: کارهایی که این نسل و گروه از بازیکنان برای آرژانتین انجام داده‌اند دیوانه‌کننده است. بعدها اهمیت این موفقیت‌ها مشخص می‌شود. این یک رقابت بسیار سخت است. گرمای هوا بالاست و بازی کردن در چنین شرایطی سخت است. ما بار دیگر توانستیم راهی فینال شویم و این بسیار مهم است.
او ادامه داد: بار دیگر تکرار می‌کنم که صعود به فینال اصلا آسان نیست. ما مدافع عنوان قهرمانی هستیم و تکرار این قهرمانی آسان نیست. این نبردهای پایانی من با تیم ملی است و باید به بهترین شکل ممکن از بازی کردن با این پیراهن لذت ببرم. این آخرین کوپا آمه‌ریکا برای من است و می‌خواهم از بازی کردن در آن لذت ببرم. من ۳۷ ساله شده‌ام و دیگر بازی کردن سخت است.
مسی در پایان درباره خداحافظی دی ماریا بعد از فینال گفت: به بازیکنان گفتم که باید جام قهرمانی را به دی ماریا هدیه دهیم تا به بهترین شکل از تیم ملی خداحافظی کند.
درخواست جدایی مطهری از تراکتور
حمید مطهری درخواست کرد از تراکتور جدا شود.
حمید مطهری سرمربی فصل گذشته تیم تراکتور درخصوص آخرین وضعیت خود گفت: همواره متعهدانه و با وسواس کار می‌کنم. از تیم ملی جدا شدم و از امیر قلعه‌نویی که به من لطف و اعتقاد داشتند تشکر می‌کنم.
او ادامه داد: تراکتور به من پیشنهاد داد و راهی این تیم شدم. از ۶ بازی، ۴ برد و ۲ مساوی کسب کردیم با ۱۰ گل زده و تنها یک گل خورده. ۲ بازی هم در جام حذفی انجام دادیم که حاصل آن یک برد و یک باخت برابر تیم خوب مس رفسنجان بود. در شرایط سختی به تراکتور اضافه شدم. آمار گواه همه چیز است اما چیزی نمی‌گویم.
مطهری درباره حضور «دراگان اسکوچیچ» روی نیمکت تراکتور و اینکه آیا از این تیم جدا می‌شود یا خیر؟ گفت: من یک سال دیگر با تراکتور قرارداد دارم. با این حال یکی دو جلسه با باشگاه برگزار کرده‌ام که در صورت امکان از تراکتور جدا شوم. باید دید خدا چه می‌خواهد. شرایط را گفته‌ام و امیدوارم کمک کنند که از تراکتور جدا شوم چرا که سرمربی‌شان را انتخاب کردند.
تمجید استراماچونی از مهدی طارمی
سرمربی سابق تیم استقلال با اشاره به حضور مهدی طارمی در اینتر از فصل جدید گفت: طارمی یک متخصص خط حمله‌های دونفره است. او خیلی خوب با سایر نفرات تیم همکاری می‌کند و همیشه این کار را کرده است. طارمی با مارگا و اوانیلسون در پورتو و با آزمون در تیم ملی ایران همکاری می‌کند. در اینتر فصل شلوغ و مهمی را در پیش داریم و بازی‌ها زیاد است و او باید بداند که چگونه با هر بازیکنی حتی در دویدن همکاری کند. بعد از بازگشت لائوتارو و تورام به اینتر، اینزاگی می‌تواند طارمی را در پیش‌فصل امتحان کند. 
استراماچونی در پاسخ به این سؤال که آیا طارمی می‌تواند سطح اینتر را در لیگ قهرمانان بالا ببرد یا خیر افزود: او متخصص گلزنی است و گل‌های زیادی می‌زند. طارمی در خط حمله حضور مؤثری دارد و می‌داند که چگونه در ترکیب با هم‌تیمی‌اش هماهنگ شود. او در بازی هوائی مهارت دارد و از قدرت بدنی خوبی نیز برخوردار است. او در پایان در پاسخ به این سؤال که ممکن است مهاجم ایرانی به ترکیب اصلی اینتر نیز برسد یا خیر افزود: طارمی جایگزین خوبی برای لائوتارو و تورام خواهد بود که به‌تازگی درخشش خوبی در لیگ داشتند و باید منتظر تصمیم اینزاگی ماند. گفته شده است قرارداد طارمی با اینتر تا ژوئن ۲۰۲۶ اعتبار دارد و عملا قرارداد طارمی با افعی‌ها دوساله است اما این قرارداد شامل گزینه‌ای برای تمدید آن برای یک سال دیگر نیز است.
اسکوچیچ شنبه در تبریز
سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور زمان حضور سرمربی جدید این تیم در تبریز را اعلام کرد.
سعید مظفری‌زاده، در رابطه با زمان حضور «دراگان اسکوچیچ» در تبریز اظهار کرد: احتمالاً روز شنبه هفته آینده اسکوچیچ در تبریز خواهد بود. قرارداد را تنظیم کردیم و امضا شده است و اسکوچیچ روز شنبه به تبریز می‌آید. این اتفاقات ضرب‌الاجلی نبود و چندین روز است که گزینه‌های سرمربیگری تراکتور برنامه‌هایشان را ارائه کرده‌اند. با بررسی همه جوانب این انتخاب را انجام دادیم و در راستای برنامه‌هایی که سرمربی تیم ارائه داد به جذب نفرات اقدام کرده‌ایم.
او درباره عدد و رقم قرارداد اسکوچیچ با تراکتور گفت: عدد و رقم قرارداد محرمانه است. اما حدود ۳۰ الی ۳۵ درصد کمتر از پیشنهاد یکی دو باشگاه ایرانی به اسکوچیچ بود. یک‌سری موارد مدنظر اسکوچیچ باعث این اتفاق شد و از این بابت از او تشکر می‌کنم که با خواسته‌های ما همراه بود. اختلاف نظرمان برطرف شد و به جمع‌بندی نهائی رسیدیم و قرارداد را نهائی کردیم.
سرپرست مدیرعاملی تراکتور درباره فعالیت‌های نقل‌وانتقالاتی این تیم گفت: صفا‌ هادی، گستاوو واگنین، سید محمد حسینی، ارسلان مطهری و میلوش دلتیچ از تراکتور جدا شده‌اند. همچنین تاکنون قرارداد مهدی‌ هاشم‌نژاد و محمد نادری را تمدید کرده‌ایم.