kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۴۷۶
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷

اخبار کوتاه از فوتبال

 
 
اعلام زمان قرعه‌کشی لیگ برتر فوتبال
دبیر کارگروه استانداردسازی ورزشگاه‌های لیگ برتر زمان قرعه‌کشی بیست‌ وچهارمین دوره لیگ برتر را اعلام کرد.
داود رفعتی، دبیر کارگروه استانداردسازی ورزشگاه‌های لیگ برتر دیروز اعلام کرد قرعه‌کشی بیست‌وچهارمین دوره لیگ برتر فوتبال سه‌شنبه
2 مردادماه برگزار می‌شود. البته هنوز صحبتی درباره تاریخ شروع مسابقات لیگ بیست و چهارم نشده است و تاریخ آن مشخص نیست. این در حالی است که ورزشگاه‌هایی مثل شهید نصیری یزد (ورزشگاه خانگی چادرملو) و ورزشگاه آزادی به هفته‌های ابتدائی لیگ نمی‌رسند. بدین ترتیب چادرملوی اردکان باید در رفسنجان به مصاف رقبای خود برود. ضمن اینکه تمام بازی‌های دو تیم استقلال و پرسپولیس به جز دیدارهای مهم در ورزشگاه تختی برگزار خواهد شد.
ورزشگاه‌های دیگر نیز دارای ایرادهایی هستند که باید تا زمان آغاز لیگ برطرف شوند در غیر این صورت مسابقات بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.
بازگشت به عقب از نوع جواد نکونام
فصل نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران آغاز شده است و تیم‌ها در حال مذاکره و عقد قرارداد با بازیکنان مدنظر خود هستند.
باشگاه استقلال با نظر سرمربی خود جواد نکونام، میلاد زکی‌پور، مدافع چپ 29 ساله فصل گذشته سپاهان را به خدمت گرفت. این انتقال درحالی رخ داد که فصل گذشته نکونام خواهان جذب حسین گودرزی، 23 ساله در همان پست بود. فرشید باقری و فرشید اسماعیلی، بازیکنانی بودند که نکونام در نیم فصل خواهان جذب آن‌ها بود اما این انتقال صورت نگرفت. باقری اکنون بازیکن آزاد است و بعید نیست که به تیم سابق خود بازگردد و شاگرد نکونام شود. داریوش شجاعیان، استقلالی سابق دیگری است که زمزمه‌های بازگشتش به گوش می‌رسد. آرمین سهرابیان، نیز فصل گذشته با نظر نکونام به استقلال بازگشت.
تمام این اخبار در حالی منتشر می‌شود که فصل گذشته جواد نکونام، در مصاحبه‌های خود از مدیریت جذب بازیکنان بزرگ را خواستار بود، او حتی با جذب اوستون اورونوف مخالفت کرد تا این بازیکن به پرسپولیس بپیوندد. به نظر می‌رسد استقلال پس از خصوصی‌سازی مشکل مالی قبل را نداشته باشد چرا که با وجود حسین حسینی و محمدرضا خالدآبادی، به سراغ جذب یک دروازه بان خارجی رفته است.
وینچیچ داور دیدار اسپانیا- فرانسه شد
قضاوت دیدار تیم‌های ملی فوتبال اسپانیا و فرانسه در مرحله نیمه نهائی یورو ۲۰۲۴ به یک داور اسلوونیایی سپرده شد.
تیم‌های ملی فوتبال اسپانیا و فرانسه از ساعت 22:30 امشب به وقت تهران در ورزشگاه آلیانتس آره‌نای شهر مونیخ به مصاف هم می‌روند تا چهره اولین فینالیست هفدهمین دوره جام ملت‌های اروپا (یورو 2024) مشخص شود. اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) دیروز اسلاوکو وینچیچ از اسلوونی را به‌عنوان داور این دیدار انتخاب کرد. همچنین نیس کایتازوویچ از اسلوونی به‌عنوان داور VAR (کمک داور ویدیویی) در دیدار اسپانیا- فرانسه ایفای نقش خواهد کرد. اسپانیا با حذف آلمان و فرانسه با غلبه بر پرتغال به مرحله نیمه نهائی یورو 2024 رسیده‌اند و برنده این دیدار در فینال این رقابت‌ها به مصاف برنده بازی انگلیس- هلند خواهد رفت.