kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۴۴۹
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۴

اتحادیه اروپا به پزشکیان تبریک گفت

سخنگوی اتحادیه اروپا پیروزی «مسعود پزشکیان» در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت و افزود که این اتحادیه آماده همکاری با دولت جدید ایران است.
 
 
 
نبیلا مسرلی سخنگوی اتحادیه اروپا روز شنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: ما نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران را مورد توجه قرار دادیم و به رئیس‌جمهور منتخب، «مسعود پزشکیان» تبریک می‌گوییم.
وی افزود: ما آماده تعامل با دولت جدید ایران در راستای سیاست مهم تعاملی اتحادیه اروپا هستیم.
مفتی اعظم روسیه 
به پزشکیان تبریک گفت
در پیام مفتی راویل عین‌الدین خطاب به پزشکیان آمده است: اینجانب از طرف امت ۲۵ میلیون نفری مسلمانان روسیه، از طرف علمای مسلمان این کشور و از طرف خودم، انتخاب جنابعالی را به عنوان رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک می‌گویم.
عضو شورای تعامل با انجمن‌های مذهبی تحت ریاست رئیس‌جمهور روسیه در این پیام تصریح کرد:‌ روابط دوستانه و حسن همجواری روسیه و ایران دارای سابقه‌ای طولانی است و همکاری مثمر ثمر و چندجانبه شورای مفتیان و اداره امور دینی مسلمانان فدراسیون روسیه در این راستا، نشان‌دهنده تمایل مشترک ما برای اتحاد امت جهانی است.
مفتی عین‌الدین در ادامه این پیام آمادگی اداره دینی مسلمانان روسیه برای همکاری در راستای تقویت روابط سازنده بین دولت‌های روسیه و ایران به نفع مردم دو کشور دوست و در راستای صلح و ثبات را اعلام کرد.
مفتی اعظم روسیه در پایان این پیام از خداوند منان، توفیق پزشکیان را در تلاش برای تحقق خواسته‌ها و آرمان‌های ملت ایران و تحکیم جایگاه جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی را خواستار شده است.
تبریک رئیس‌جمهور قزاقستان 
به پزشکیان؛ آستانه
 آماده گسترش روابط با تهران است
قاسم ژومارت توکایف، روز یکشنبه با ارسال نامه‌ای، اعلام کرد: من معتقدم که پیروزی دکتر پزشکیان در انتخابات نشان می‌دهد که مردم ایران از برنامه‌های سیاسی او که هدفش توسعه پایه‌های مستحکم و قوی برای سرافرازی کشورش است، حمایت کردند. وی برای رئیس‌جمهوری منتخب ایران موفقیت در ابتکارات و تلاش‌های او در جهت رفاه و آینده کامل ایران را آرزو کرد.
رئیس‌ جمهوری قزاقستان خاطرنشان کرد: ما آماده همکاری با دکتر پزشکیان هستیم تا نه‌تنها همکاری برقرار شده در روح دوستی سنتی و حمایت متقابل بین کشورهایمان را حفظ کنیم، بلکه به آن انگیزه جدیدی ببخشیم.
وی خطاب به پزشکیان افزود: فرصت را مغتنم شمرده، برای جنابعالی توفیقات روزافزون در مسئولیت، سعادت فراوان برای خانواده محترم و رفاه و بهروزی را برای ملت دوست ایران آرزومندم.
تبریک ولید جنبلاط
 به رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران
ولید جنبلاط در پیام خود به دکتر مسعود پزشکیان تأکید کرد: پیروزی شما در انتخابات ریاست جمهوری ایران و اعتماد ملت ایران به دیدگاه‌هایتان درباره آینده را تبریک می‌گویم. 
رئیس سابق حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان افزود: برای شما در این مسئولیت جدید، آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم کشور و ملت ایران همواره از ثبات و پیشرفت بهره‌مند باشند.
عصر شنبه نیز سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در پیامی ضمن تبریک پیروزی «مسعود پزشکیان» در انتخابات ریاست جمهوری ایران، نسبت به تداوم حمایت تهران از محور مقاومت در منطقه ابراز امیدواری کرد.
«سیدحسن نصرالله» خطاب به رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: با جنابعالی راه را تا پیروزی نهائی ادامه خواهیم داد و رکن این پیروزی، ایران اسلامی قوی خواهد بود.
«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان نیز در پیامی به حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران ضمن تبریک برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری، سلامتی و موفقیت ایشان و نیز پیشرفت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را از خداوند متعال مسألت کرد.
نبیه بری همچنین پیام جداگانه‌ای به رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران ارسال و ضمن تبریک پیروزی وی در این انتخابات، موفقیت مسعود پزشکیان در منصب ریاست جمهوری را از خداوند متعال خواستار شد.