kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۲۸۸
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۷

#  پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 
 
 
نشانه‌های بلوغ فرهنگ سیاسی
 سیدعباس صالحی: «‏با مشخص شدن نتایج انتخابات، مشخص می‌‌شود که چقدر فرهنگ سیاسی‌مان به بلوغ رسیده است، با نشانه‌های: ۱. پذیرش نتیجه و تبریک به رقیب پیروز ۲. جلوگیری از ادامه فضای انتخاباتی در طرفداران و دعوت به همدلی ۳. استفاده حداکثری از عقلای رقیب در مدیران و کارشناسان دولت جدید.»
50 روز تلاش مخلصانه
 صابری با انتشار تصویری از محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و علی باقری، سرپرست وزارت خارجه کشورمان، نوشت: «قدردان ۵۰ روز تلاش شبانه‌روزی و مخلصانه شما هستیم.»
نتیجه انتخاب «ما»
 حسین طاهری: «امروز هر اسمی که از صندوق‌ها بیرون بیاید نتیجه‌‌ انتخاب همه مردم عزیز ایران است و از همان ‌لحظه رئیس‌جمهور ما خواهد بود و تا وقتی که ‌احترام شهدا، مقام‌معظم‌رهبری و مردم‌عزیزمان ‌را با هر سلیقه‌ای حفظ نماید برای ‌ما و دیگر مردم ‌شریف ‌ایران محترم‌ است.»
گران‌قیمت‌ترین دارایی ملت
 وحید یامین‌پور: «میزان آراء به‌هم بسیار نزدیک است. گران‌قیمت‌ترین دارایی ما همدلی و انسجام ملّی است. هزینه آن برای هرچیزی، سفاهت است. «مردم» فارغ از اینکه به چه و که رای داده‌اند، همه آنهائی هستند که در انتخابات شرکت می‌کنند (و هم‌آنها که نمی‌کنند). مردم نه طالبان‌اند، نه دیوانه، نه حجتیه، نه بی‌دین...»
غیرت اگر تصویر بود
 دانیال معمار با انتشار این تصاویر و با اشاره به فیلمی از یک هموطن خارج‌نشین که با هتک حرمت عناصر ضدانقلاب به پرچم کشورمان مقابله کرد، نوشت: «نام و نشانت را نمی‌دانم آقای عزیز. اما به هم‌وطن بودن با شما افتخار می‌کنم که با چنگ و دندان،‌ پرچم کشورمان را از زیر پای براندازها بیرون کشیدی. غیرت اگر عکس بود حتما تصویر امروز شما بود.»
پیام توهین به رای دهندگان خارج کشور
 محمدرضا کردلو: «یک روی ماجرای توهین تروریست‌های بی‌وطنِ خارجی به رای دهندگان خارج کشور، تحسین استقامت و بزرگی روح شرکت‌کنندگان در انتخابات است. روی دیگرش آوار غصه‌ بی‌انتهای زندگی در غربت و در میان رجاله‌ها، برای وطن‌دوستان است. جانم فدای ایران عزیز. خاکی که هنوز در مرام و مدارا، پیش است و بیش.»
همه ما یک ملتیم
 حسام‌الدین آشنا: «فردا هم تمام می‌شود. شنبه همه می‌روند سر کارشان. می‌ماند حسرت‌ها و پشیمانی‌ها! چندان تخریب نکنیم که جایی برای ترمیم نماند. این‌قدر دشمنی نکنیم که جایی برای دوستی نماند. هر کس که رئیس‌جمهور شود، بازهم ما یک ملتیم.»