kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۱۷۹
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۶

#  پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 
 
مسئولیت‌پذیری در انتخابات
  آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری: «ما در انتخاب کاندیدا مشورت می‌گیریم، ولی سرانجام، مسئولیت آن رأی، بر دوش خود ماست. «وَقِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسْئُولُونَ»؛ یک جایی در روز قیامت ما را متوقّف می‌کنند و از اعمال ما سؤال می‌کنند. یکی از مهم‌ترین سؤالات، این نوع انتخاب‌های ماست.»
اخلاق را فراموش نکنیم
 امیر دبیری مهر: «اخلاقا می‌توانیم هزار ‌دلیل به نفع نامزد محبوب خویش اقامه کنیم تا مردم به او رای دهند و‌ با صراحت ده هزار دلیل علیه نامزد رقیب بیان کنیم تا مردم به او‌ رای ندهند، اما حق حتی یک تهمت و ‌دروغ علیه آنها نداریم. فراموش نکنید شنبه یکی از این دو نفر رئیس قوه مجریه خواهد بود.‎»
اصل مهم احترام به زیرمجموعه
 حجت‌الاسلام راجی پس از دومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نوشت: «اصل اول مدیریت احترام به زیرمجموعه است؛ جلیلی تمام زیرمجموعه‌اش را بارها تکریم کرد، اما پزشکیان حتی یک نفر را گردن نگرفت؛ حیف از جوانانی که در آن ستاد کار می‌کنند.»
اهانت به آذربایجان ممنوع
 میثم مطیعی: «به مردم تبریز و آذربایجان‌شرقی و استان‌های ترک‌زبان اهانت نکنید! من باور نمی‌کنم آنها به صرف قومیّت رأی دهند. آنها پای صندوق رأی، سنگینی نگاه هزاران شهیدی که تقدیم کرده‌اند -خصوصاً شهید آل‌هاشم و شهید مالک رحمتی- را احساس می‌کنند. به تشخیص و انتخاب خودشان رأی می‌دهند نه به قومیت!»
انتخابات از نگاه خبرنگاری
 سعید ساداتی: «از نگاه خبرنگاری، جلیلی مانند سردبیری است که تسلط اولیه و نسبی به همه سرویس‌ها دارد که خبرنگاران و دبیران نمی‌توانند دورش بزنند اما پزشکیان همان خبرنگار حوزه‌ای است که یک‌شبه قرار است بر صندلی سردبیری بنشیند؛ او فقط در حوزه پزشکی متخصص است و مابقی حوزه‌ها را به بقیه اجاره می‌دهد!»
خلاصه 30 سال تفکر اصلاحات
 سلمان معمار: «پزشکیان صریح گفت: «ما چی کار کردیم که دنیا با ما اینجوریه؟!» این خلاصه ۳۰ سال تفکر اصلاحاته. یعنی تحریم ‌تقصیر ماست نه تحریم‌کننده. یعنی هسته‌ای رو بدیم بره، موشکی رو بدیم بره، منطقه رو بدیم بره،... چون تقصیر ماست نه دنیا (دنیای اینها آمریکاست).»
ایران «قفس» نیست
 احمد قصری با انتشار این تصویر نوشت: «ماهواره هدهد و کوثر به زودی قراره به منظومه ماهواره‌های ایرانی اضافه بشه! ماموریت اول: اینترنت اشیاء است، ماموریت دوم: مطالعات فضائی برای نوآوری؛ فقط یه خودتحقیر فکر میکنه ایران قفسه! فقط یه خودتحقیر فکر میکنه ایرانی‌ها فقط در آبگوشت بزباش و قرمه‌سبزی تخصص دارند!»
خطر بلاتکلیف گذاشتن اقتصاد ایران
 سیدامیر سیاح: «حرف آقای پزشکیان درباره سردارسلیمانی انصافا سهو لسان بود و نگران‌کننده نیست، اما اینکه می‌فرمایند برنامه‌شان، همان برنامه هفتم است، بعد می‌گویند برنامه هفتم را نمی‌شود اجرا کرد، واقعا نگران‌کننده است، چون این همان روش روحانی است: بلاتکلیف گذاشتن اقتصاد ایران».
کینه تاریخی غرب نسبت به ایران
 حسن عابدینی: «غرب نسبت به ایران خصومتی دیرینه دارد که ریشه ذهنی آن در برتر دانستن تمدن یونانی بر ایران باستان است. تحقیر ایرانیان با دریافت حق توحش در زمان پهلوی، کاپیتولاسیون، جنگ تمدن‌ها و ساخت فیلم‌های ۳٠٠، آرگو، پرسپولیس و... استمرار همان کینه تاریخی است.»