kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۱۰۹۷
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۲

اخبار کوتاه از فوتبال

 
 
احضار برخی اعضای هیئت‌مدیره استقلال 
به فرابورس بابت تخلفات
کمیته تحقیق فرابورس برخی اعضای هیئت‌مدیره باشگاه استقلال را برای پاسخگویی به ابهامات موجود فراخوانده است.
به گزارش تسنیم، برخی اعضای هیئت‌مدیره فعلی و پیشین استقلال به شرکت فرابورس احضار شده‌اند. این نفرات باید روز 30 تیرماه سال جاری در جلسه رسیدگی شرکت کرده و درباره تخلفات رخ داده توضیحاتی ارائه کنند.
به نظر می‌رسد مسائل مربوط به ارائه و بارگذاری مدارک و مستندات باشگاه استقلال و هر آنچه در این زمینه مربوط به این فرآیند می‌شود، دلیل این موضوع بوده و اعضا باید در جلسه کمیته تحقیق فرابورس پاسخگوی این موارد باشند.
مجوز گاریدو صادر می‌شود؟
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اعلام کرد احتمالاً تا امروز مجوز شورای برون‌مرزی برای حضور خوان کارلوس گاریدو در ایران صادر خواهد شد.
رضا درویش درباره عدم صدور مجوز حضور خوان کارلوس گاریدو اسپانیایی در ایران اظهار داشت: عجیب است! این خبرها از کجا می‌آید؟! شورای برون‌مرزی (وزارت ورزش) مجوز گاریدو را صادر کرده، ولی گفتند یک‌سری از مدارکش کامل نبوده است. شورای برون‌مرزی البته ما را ملزم به این کرد که مدارک گاریدو به‌صورت کامل ارائه شود. باشگاه هم مدارک را از او گرفت و ارسال کرد. احتمالاً تا فردا(امروز) مجوز گاریدو صادر می‌شود.
وی در پاسخ به این پرسش که گاریدو چه زمانی به ایران خواهد آمد، گفت: اگر امروز مجوز صادر شود شاید تا آخر هفته او هم به ایران بیاید.
دو عضو جدید کمیته داوران حکم گرفتند
کمیته داوران فدراسیون فوتبال در دوره پساپرونده فساد وارد فاز جدیدی شده و دانیال مرادی از ورود دو عضو جدید که چند هفته‌ای می‌شود کارشان را آغاز کرده‌اند، صحبت کرده است.
بعد از استعفای خداداد افشاریان و حکم سرپرستی دانیال مرادی پس از گذشت چند هفته و اتمام مسابقات در سه رده لیگ برتر، لیگ دسته اول و لیگ دسته دوم فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته که سرپرستی کمیته داوران همچنان در اختیار دانیال مرادی باشد. 
پیش‌تر کمیته داوران با خداداد افشاریان، علی خسروی، اسماعیل سفیری و حسین زرگر به کارش ادامه می‌داد، اما این روزها علی جوادی و حسین نیرویار هم به این جمع اضافه شده‌‌اند؛ این موضوعی بود که دانیال مرادی پس از جلسه‌ای که در مرکز ملی فوتبال با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون برگزار شد، خبر آن را به صورت رسمی در شرایطی اعلام کرد که چند هفته‌ای می‌شود علی جوادی و حسین نیرویار کارشان را به عنوان دو عضو جدید آغاز کرده‌اند.
حسین نیرویار دبیر هیئت فوتبال ارومیه است و از داوران قدیمی و ملی به شمار می‌رود. علی جوادی هم عضو تازه‌وارد و ناشناخته کمیته داوران است که طی سال‌های اخیر در سمت مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران فعالیت کرده است. 
اما حالا مهم‌ترین وظیفه کمیته داوران طی روزهای آینده انتخاب نفرات برتر برای لیگ برتر و لیگ دسته اول و همچنین معرفی لیست داوران بین‌المللی به فیفا است که باید تصمیمات سرنوشت‌سازی در این زمینه گرفته شود. همچنین آموزش داوران برای گرفتن لایسنس وی‌ای‌آر دیگر چالش بزرگ کمیته داوران در روزهای پیش رو به‌شمار می‌رود.
پیشکسوت فوتبال مازندران درگذشت
محمود سورتیچی یکی از مربیان نام‌آشنا و قدیمی فوتبال مازندران که از او به عنوان شناسنامه فوتبال این استان نیز یاد می‌شد، به دیدار باقی شتافت.
 سورتیچی روز سه‌شنبه ۱۲ تیرماه پس از ماه‌ها تحمل بیماری در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری در سن ۸۵ سالگی درگذشت.
این پیشکسوت فوتبال مازندران، چندی پیش به دلیل نارسایی قلبی عمل جراحی قلب باز انجام داده بود و طی ماه‌های اخیر نیز دچار نارسایی کلیوی شده بود که بر اثر پیامدهای نارسایی کلیوی دعوت حق را لبیک گفت. استاد محمود سورتیچی‌ را به‌واسطه جایگاه فرهنگی‌اش، دبیر می‌نامند و حق بزرگی بر گردن غالب فوتبالیست‌های مطرح مازندرانی و بخصوص دست‌پرورده‌هایش در تیم‌های مختلف این استان دارد.
سرویس ورزشی روزنامه کیهان درگذشت سورتیچی را به خانواده ایشان تسلیت گفته و برای آن مرحوم از خداوند متعال علو درجات و برای بازماندگان صبر جمیل خواستار است.
آخرین اخبار نقل و انتقالات فوتبال باشگاهی ایران
* میلاد زکی‌پور مدافع سپاهان برای ادامه همکاری با اصفهانی‌ها به توافق نرسید و از این تیم جدا شد. زکی‌پور طی روزهای گذشته صحبت‌هایی را با مسئولان استقلال انجام داد و طبق پیگیری‌های به عمل آمده ظاهرا با این تیم برای عقد قرارداد ۲ ساله به توافق رسیده است. مدافع سابق استقلال به زودی قرارداد خود را با این تیم به امضا خواهد رساند. همچنین آرمین سهرابیان پس از جلسه با فرشید سمیعی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال، قرارداد خود را به مدت دو فصل دیگر با استقلال تمدید کرد.
* باشگاه گل‌گهر سیرجان از تمدید قرارداد احمد زنده‌روح ‌هافبک باتجربه تیمش خبر داد. زنده‌روح در فصل گذشته یکی از بازیکنان ثابت خط میانی تیم فوتبال گل‌گهر بود و هفت گل برای این تیم به ثمر رساند. تمدید قرارداد زنده‌روح در حالی صورت گرفت که شایعاتی مبنی بر حضور او در پرسپولیس مطرح شده بود.
* باشگاه فولاد برای ساخت تیم مدنظرش در فصل بیست و چهارم لیگ برتر با چالشی بزرگ مواجه است. آنها اما برای لیگ بیست و چهارم با چالشی بزرگ مواجه هستند چرا که لیست این تیم پُر است. این موضوع کار مدیران باشگاه فولاد را سخت کرده و به نوعی مأموریت غیرممکن برای آنها محسوب می‌شود. آنها با توجه به انتخاب یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی باید لیست مدنظر این مربی را جذب کنند اما پیش از این باید با برخی نفرات فعلی برای جدایی به توافق برسند. از بین این نفرات 7 بازیکن خارجی هستند. ابراهیم هیسار، کریستوفر کنت، لوسیانو پریرا، موسی کولیبالی، جفرسون باهیا، لوکاس کاندیدو و گادوین منشا 7 بازیکن خارجی فولاد را تشکیل می‌دهند. با توجه به قانون سقف بودجه، حداکثر سهمیه بازیکنان خارجی 5 نفر است مشروط به اینکه یکی از آنها بازیکن آسیایی باشد. در چنین شرایطی عملاً باشگاه خوزستانی 2 بازیکن خارجی اضافی دارد. جالب اینجاست که لوسیانو پریرا مهاجم 41 ساله با قراردادی دوساله به جمع خوزستانی‌ها پیوسته است. نکته دیگر در مورد فولاد این است که 11 بازیکن این تیم تحت قرارداد یک مدیربرنامه هستند و طبیعتاً خروج هر کدام از این بازیکنان چالش‌های خاص خودش را دارد.
برنامه دیدار تیم ملی فوتسال با قزاقستان مشخص شد
زمان دو بازی تیم ملی فوتسال کشورمان با قزاقستان تعیین شد.
تیم ملی فوتسال ایران در مرحله گروهی جام جهانی 2024 ازبکستان با تیم‌های ملی فرانسه، گواتمالا و ونزوئلا هم‌گروه شده است. کمیته فوتسال پیش‌تر برای آماده‌سازی ملی‌پوشان، دیدار با کرواسی را در روزهای سوم و پنجم شهریور در نظر گرفته بود. همچنین با توجه به مذاکرات انجام شده، دیدار با قزاقستان هم در تقویم تیم ملی دیده شد که دوشنبه شب کارهای نهائی در همین راستا انجام شد. بر این اساس و مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، تیم ملی ایران روزهای 9 و 11 شهریور مقابل قزاقستان صف‌آرایی می‌کند.