kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۹۶۱
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۵

جام ملت‌های اروپا-۲۰۲۴

 
 
روایت گوندوگان از خوش‌شانسی آلمان 
کاپیتان تیم ملی فوتبال آلمان به پیروزی این تیم مقابل دانمارک و راهیابی به مرحله یک چهارم نهائی یورو ۲۰۲۴ واکنش نشان داد.
ایلکای گوندوگان در پی برتری 2 بر صفر یکشنبه شب گذشته تیم ملی فوتبال آلمان مقابل دانمارک در مرحله یک هشتم نهائی یورو 2024 و صعود به دور بعد این رقابت‌ها گفت: این یک بازی به یادماندنی بود. راستش به نوعی بازی عجیب و بسیار فشرده‌ای بود و ما کمی خوش‌شانس هم بودیم. دانمارک در تمام طول بازی بسیار خوب دفاع کرد، اما ما شایسته پیروزی بودیم.
هافبک پیشین دورتموند و کاپیتان تیم ملی فوتبال آلمان همچنین با اشاره به جو خوبی که هواداران آلمان در ورزشگاه سیگنال ایدوناپارک وست‌فالن ایجاد کردند، صحبت‌های خود را این‌طور ادامه داد: جو فوق‌العاد‌ه‌ای بود. وقتی سرود ملی‌مان پخش می‌شد، واقعاً می‌شد احساس کرد که جمعیت آماده حمایت از ما هستند. صادقانه بگویم از دورتموند (محل میزبانی این بازی) انتظار کمتری نداشتم. بازگشت به این‌جا همیشه عالی است و اکنون ما دوباره منتظر بازی در شهر اشتوتگارت هستیم.
شاگردان یولیان ناگلسمان جمعه شب، در مرحله یک چهارم نهائی هفدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های اروپا در ورزشگاه مرسدس بنز آره‌نای شهر اشتوتگارت به مصاف برنده دیدار اسپانیا- گرجستان خواهند رفت.
اسپالتی تا جام جهانی روی نیمکت آتزوری
لوچانو اسپالتی با وجود حذف زودهنگام ایتالیا از یورو ۲۰۲۴ به کارش با این تیم ادامه خواهد داد.
در اولین دیدار دور یک‌هشتم نهائی یورو ۲۰۲۴ دو تیم سوئیس و ایتالیا برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با برتری دو بر صفر سوئیس پایان یافت. در حالی که زمزمه‌های برکناری لوچانو اسپالتی به گوش می‌رسید این مربی اعلام کرد می‌خواهد به کارش در تیم ملی ایتالیا ادامه دهد.
حال رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا در نشستی خبری از ادامه کار اسپالتی خبر داد. گابریله گراوینا در این باره گفت: «من خوشبین هستم. حل مسائل بدون تعریف پروژه‌ای بلندمدت یا زیر فشار قراردادن مربیان و بازیکنان، نشدنی است. باید با هم مسئولیت را پذیرا شد. اسپالتی از اعتماد ما برخوردار است و باید هم از اعتماد ما برخوردار باشد. او باید کارش را بکند زیرا ۶۰ روز دیگر لیگ ملت‌ها شروع خواهد شد.» اسپالتی هم در این نشست خبری گفت: «اوضاع آن‌گونه که فکر می‌کردیم پیش نرفت. با این همه الان زمانی نیست که همه چیز را به هم بریزیم. بازی با سوئیس ما را به نقطه صفر برگرداند و ما باید بار دیگر از این نقطه کارمان را شروع کنیم.»
ماموریت بعدی اسپالتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ است؛ جایی که تلاش می‌کند لاجوردی‌پوشان را بعد از دو دوره غیبت به جام جهانی برساند.
 
ادامه برنامه بازی‌های مرحله یک هشتم نهائی
دوشنبه 11 تیر 1403
* فرانسه .................................................................................. بلژیک (ساعت19:30)
* پرتغال................................................................................اسلوونی (ساعت22:30)
سه‌شنبه 12 تیر 1403
* رومانی .................................................................................... هلند (ساعت19:30)
* اتریش ................................................................................... ترکیه (ساعت22:30)