kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۸۲۲
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۹

یادگار ابراهیم در گلستان

 
 
گرگان- خبرنگار کیهان:
قرارداد اجرائی پتروشیمی گلستان به عنوان یادگار دولت شهیدجمهور آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی با حضور استاندار گلستان و مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس منعقد شد.
به گزارش خبرنگار کیهان از گلستان آیین انعقاد قرارداد اجرائی پتروشیمی گلستان به عنوان پروژه‌ای پیشران و تاثیرگذار در توسعه استان که پس از ۱۸ سال بن‌بست دوباره وارد ریل اجرائی شد، منعقد گردید.
بن‌بست ۱۸ساله این پروژه با ۹۰هزار سهام‌دار با دستان شهیدجمهور شکسته شد و در ماراتن ۳۱ماهه به مرحله انعقاد قرارداد اجرائی رسید.
در این مراسم استاندار گلستان گفت: تاکنون اقدامات متعددی از جمله رفع مسائل حقوقی‌، مهندسی و اجرائی و مطالبات قراردادی متعدد در دستورکار قرار گرفت که پیگیری‌های بی‌وقفه برای حل این مشکلات انجام شد و در نهایت با ورود هلدینگ خلیج‌فارس در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ به عنوان سرمایه‌گذار جدید با دستور رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی و افزایش سرمایه پتروشیمی گلستان، پروژه در فاز جدیدی قرار گرفت.
علی عسگری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در جلسه انعقاد قرارداد اجرائی پتروشیمی گلستان گفت: بدون شک این پروژه قله‌ای برای پیشرفت دانش در استان گلستان خواهد شد.
وی ادامه داد: این پروژه پیچیدگی فوق‌العاده‌ای داشت اما از همان ابتدا روحیه نه گفتن نداشتیم بلکه با بیان شروط به سمت جلو پیش رفتیم.
وی اظهار کرد: امروز شرایط کشور به‌گونه‌ای است که اگر می‌خواهیم به توسعه برسیم باید کار جهادی، شبانه‌روزی انجام دهیم و کشور با کارهای عادی به نتیجه نخواهد رسید.