kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۶۵۹
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱

#  پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 
 
  چرا غدیر عید الله الاکبر است؟
 سید محمدمهدی میرباقری: «این‌که غدیر عِیدُ اللَّهِ الْأَکْبَر می‌شود به این خاطر است که مائده ولایت در آن نازل شده است. اگر نزول یک مائده آسمانی برای تمام امت حضرت عیسی مبدأِ عید می‌شود، باید نزول این مائده آسمانی، یعنی حقیقت ولایت، برای تمام انبیاء عید باشد. پس چنین مائده‌ای که حقیقتِ ولایت است، «تَکُونُ لَنَا عِیدًا لّأِوَّلِنَا وَ ءَاخِرِنَا» می‌شود.»
 ایستادگی در برابر جریان آویزان به آمریکا
 سیدپویان حسین‌پور: «جریان آویزون به آمریکا، همه چیز کشور را متوقف خواهند کرد به امید گوشه چشمی از سوی ارباب آمریکا. این جریان درکی از ظرفیت‌های داخل کشور ندارد و تنها راه را التماس و تعظیم به آمریکا می‌داند. باید در برابر این جریان ایستاد و نگذاشت که دوباره روی کار بیاید. جریان آویزون به آمریکا، همه چیز کشور را متوقف خواهند کرد به امید گوشه چشمی از سوی ارباب آمریکا. این جریان درکی از ظرفیت‌های داخل کشور ندارد و تنها راه را التماس و تعظیم به آمریکا می‌داند.»
 دهه 90 خسارت بار
 سید نظام‌الدین موسوی: «چندماه قبل از امضای برجام، ۴۷سناتور آمریکایی صراحتاً نوشتند که توافق با ایران فقط تا پایان دوره اوباما دوام دارد. روحانی و ظریف بدون توجه به این هشدار، صنعت هسته‌ای ما را تعطیل کردند و منتقدین را مورد تهدید و تمسخر قرار دادند تا اوباما رفت و ترامپ آمد و شد آنچه پیش‌بینی می‌شد!»
 شهید رئیسی؛ مرد میدان
 محمد جمشیدی: «شهید رئیسی در سیاست خارجی، فعال و زیرک بود. رئیسی عزیز با ۲۸ سفر خارجی، ۳۵۶ ملاقات با مقامات خارجی، ۱۳۵ مکالمه تلفنی و ۴۵ سخنرانی در خارج، منافع ملت ایران را تأمین کرد. او می‌گفت تنبلی، تکبر و پشت میزنشینی، مکمل پروژه غرب برای انزوای ایران است. آری دیپلماسی هم مرد میدان می‌خواهد.»
 در انتخاب خود دقت کنیم
 صابری: «دست حسن روحانی درد نکنه، زیاد کلنگ می‌زد و وقتی شهید رئیسی اومد، یه کشور پر از طرح‌های نیمه تمام تحویل گرفت و تمام همتشو گذاشت روی اتمام اونا، تا هم سرمایه‌های کشور هدر نره، هم مردمی که منتظر اون طرح‌ها بودند، به آرزوشون برسند. برای آسایش خود و بچه‌هامون، تو انتخابمون دقت کنیم.»
 خیانتِ وارد نکردن واکسن
 حجت‌الله عبدالملکی، وزیر سابق کار در دولت سیزدهم نوشت: «با دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت در دولت کنار هم می‌نشستیم. ایشان را فردی بسیار با تقوا می‌دانم. بعد از سرازیر شدن واکسن کرونا به کشور (فقط چند هفته بعد از شروع دولت سیزدهم) از ایشان سؤال کردم علت عدم واردات واکسن در دوره قبل چه بود؟ گفتند: در یک کلمه بگویم، «خیانت!».»