مقام نخست ایران در ارائه مقاله به کنفرانس برق استکهلم
جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس بینالمللی برق استکهلم مقام نخست در ارائه مقاله را کسب کرد.
جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس بینالمللی برق استکهلم مقام نخست در ارائه مقاله را کسب کرد.
هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق دیروز در دومین کنفرانس منطقهای سیرد (توزیع برق) که در تهران برگزار شد با اعلام این خبر گفت: ایران در کنفرانس بینالمللی 2013 استکهلم موفق به کسب مقام نخست تعداد مقالههای پذیرفته شده در بخش توزیع برق گردید.
وی با اشاره به اینکه جهان امروز با شتاب فزاینده در عرصه فناوری در حال پیشرفت است، گفت: تحولات سبب شده نقش انسان به عنوان نیروی کار، کمرنگ و سامانههای هوشمند جایگزین انسان شود.
معاون وزیر نیرو اظهار داشت: صنعت برق ایران به عنوان صنعتی پیشرو و زیربنایی باید همگام با این تحولات و پیشرفتها در عرصههای جهانی در مسیر بهرهمندی از فناوریهای نوین و استفاده از سامانههای هوشمند گامهای جدی بردارد.
معاون وزیر نیرو در ادامه با بیان آنکه در زمان پیک برق، تابستان سال جاری را با رقمی 47 هزار مگاوات بدون خاموشی سپری کردیم، گفت: برای تابستان سال آینده باید 5 هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور افزوده شود.
وی افزود: با توجه به رشد حدود 8 درصدی مصرف در سال آینده واحدهای جدید نیز برای تابستان وارد شبکه خواهند شد و بخشی از نیاز انرژی برق را تامین خواهند کرد.
وی درباره هزینههای انشعاب برق نیز گفت: هزینه تمام شده هر انشعاب برای وزارت نیرو 25 میلیون ریال است که در قیمتگذاری جدید هزینه انشعاب در روستاها سه میلیون و 170 هزار ریال، در شهرهای کوچک هشت میلیون و 600 هزار ریال و در کلانشهرها نیز 11 میلیون و 700 هزار ریال برآورده شده است.
فلاحتیان افزود: با شفافسازی صورت گرفته تلاش شده تا به سلامت اداری افزوده شود و مردم دیگر نیاز نباشد تا تاسیسات سیم، تیر و تابلو خریداری کنند.
بنابراین گزارش: دبیر کمیته رابط سیرد نیز گفت: ایران با 96 مقاله پذیرفته شده در کنفرانس 2013 استکهلم به عنوان مقام نخست در این خصوص دست یافت و با توجه به توانمندیها و مقالههایی که ایران در چند دوره گذشته کنفرانس سیرد ارائه کرده، مسئولان این کنفرانس بینالمللی برای برگزاری منطقهای آن در ایران رغبت داشتند.
مهندس پرویز غیاثالدین با بیان این که دبیرخانه سیرد بینالملل تنها به سه کشور ایران، چین و مالزی مجوز برگزاری منطقهای سیرد را داده است، درخصوص اهمیت این کنفرانس تصریح کرد: حضور موفق ایران در کنگره بینالمللی سیرد و کارگاههای آموزشی آن طی سالهای اخیر، همچنین استقبال گسترده شرکتهای توزیع برای استفاده از نتایج مقالات و کارگاههای آموزشی ارائه شده در سیرد بینالملل، کمیته رابط سیرد ایران مستقر در انجمن صنفی کارفرمایی شرکتهای توزیع برق را بر آن داشت تا دومین کنفرانس منطقهای سیرد را در تهران برگزار کند.