kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۳۶۷
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۰

اخبار کوتاه از فوتبال

 
 
آزادی یکی از متهمان پرونده فساد در فوتبال 
رئیس کل دادگستری استان کرمان از آزادی یکی از متهمان پرونده فساد در فوتبال خبر داد.
ابراهیم حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان دیروز در مورد آخرین وضعیت پرونده باشگاه مس رفسنجان از آزادی یکی از متهمان پس از تامین قرار وثیقه خبر داد. 
وی عنوان کرد: تاکنون 7 نفر در رابطه با پرونده به دادگاه احضار و تفهیم اتهام شده و برای آنها پرونده تشکیل شده است. اقدامات قانونی در راستای رسیدگی به این پرونده در دست انجام است و تمامی افراد ممنوع‌الخروج هستند. کارهای کارشناسی پرونده در حوزه قضائی رفسنجان نیز در دست انجام است. 
رئیس کل دادگستری کرمان عنوان کرد: اگر در تحقیقات به اشخاص دیگری برسیم، آنها را نیز احضار می‌کنیم و تحقیقات جامع و کامل در این زمینه انجام می‌شود. در نهایت حکم قطعی و لازم‌الاجرا صادر می‌شود و محکومان و میزان محکومیت‌ها از طریق روابط عمومی دادگستری استان به اطلاع مردم خواهد رسید.
به نظر می‌رسد سهیل مهدی، رئیس سابق کمیته مسابقات سازمان لیگ با قرار وثیقه از زندان آزاد شده است.
پایان کار نکونام با استقلال؟
به نظر می‌رسد که باشگاه استقلال در فصل جدید باید به دنبال سرمربی باشد.
تیم فوتبال استقلال در فصل بیست و سوم لیگ برتر فوتبال با ۶۷ امتیاز به عنوان نایب قهرمانی رسید. جواد نکونام، سرمربی آبی‌پوشان در ابتدای فصل گذشته با قراردادی سه ساله هدایت تیم را برعهده گرفت اما استقلال در حالی که تا سه هفته مانده به پایان لیگ، صدرنشین بود نتوانست به جام قهرمانی دست پیدا کند.
بر این اساس در آغاز فصل نقل و انتقالات حرف و حدیث زیادی درباره ادامه کار نکونام با استقلال یا جدایی این مربی از جمع آبی‌ها مطرح شد تا جایی که حتی گفته شد هیئت ‌رئیسه هلدینگ خلیج ‌فارس به عنوان مالکان جدید باشگاه استقلال با چند مربی خارجی از جمله استراماچونی و ساپینتو برای حضور در تیم مذاکره کرده‌اند.
با توجه به اتفاقات فصل قبل و حاشیه‌هایی که پیرامون تیم فوتبال استقلال و کادر فنی این تیم رخ داد، شنیده می‌شود که جواد نکونام مورد تایید مراجع نظارتی قرار نگرفته و آبی‌ها در فصل بیست و چهارم لیگ برتر یک مربی دیگر را روی نیمکت خود خواهند دید.
قرار است که ظرف روزهای آینده جلسه‌ای با حضور اعضای هلدینگ خلیج‌فارس برگزار شود تا ترکیب هیئت رئیس جدید باشگاه استقلال مشخص شود. باید صبر کرد و دید در نهایت چه تصمیمی برای نیمکت یکی از نمایندگان فوتبال ایران در لیگ نخبگان آسیا گرفته خواهد شد.
تأکید هیئت‌مدیره پرسپولیس
 بر پیگیری حقوقی اقدام بیرانوند
هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس، دیروز در غیاب مدیرعامل که به جهت محرومیت در نشست، حضور نداشت تشکیل جلسه داد و در ارتباط با علیرضا بیرانوند، اختیاراتی به مدیرعامل اعطا کرد.
در این جلسه ابتدا درباره مسائل مالی و اقتصادی باشگاه گفت‌وگو و تصمیم‌گیری شد. در ادامه، حسین بادامکی، معاون ورزشی باشگاه، در ارتباط با روند مذاکرات برای جذب سرمربی و همچنین تمدید قرارداد با بازیکنان، گزارشی را ارائه کرد و اعضای هیئت‌مدیره نقطه نظرات خود را اعلام کردند.
در ارتباط با اقدام علیرضا بیرانوند در فسخ یکطرفه و غیر موجه قرارداد، هیئت‌مدیره بر منافع باشگاه پرسپولیس تأکید ‌و به مدیرعامل اعلام کرد ضمن بررسی گزارش امور مالی و حقوقی، در صورتی که بازیکن فسخ غیر موجه داشته است، نسبت به پیگیری حقوقی اقدام کند و همچنین نسبت به استخدام نفر جایگزین تدابیر لازم به کار گرفته شود.
حسین شهریاری رئیس هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس هم دیروز درباره علیرضا بیرانوند که قراردادش با این باشگاه را به‌صورت یکطرفه فسخ کرده است، اظهار داشت: او یکطرفه قراردادش را فسخ کرده است، در حالی که مطالبات فصلش را کامل دریافت کرده بود. هیئت‌مدیره به مدیرعامل ابلاغ کرده است که کارهای حقوقی‌اش را انجام دهند و طبق مقررات با او برخورد کنند. وی در مورد اینکه چطور بند فسخ در قرارداد بیرانوند اضافه شده است، گفت: من این را دقیق نمی‌دانم، ولی اصل قضیه این است که او مطالباتش را گرفته و بخش حقوقی باشگاه باید این موضوع را بررسی کند. ما به باشگاه اعلام کردیم که هم بحث حقوقی را دنبال کند و هم دنبال یک دروازه‌بان دیگر باشد.
«آیا قرار است روند سال گذشته درباره بازگشت بیرانوند تکرار شود؟»، شهریاری در پاسخ به این پرسش تأکید کرد: باید طبق مقررات و براساس قرارداد قبلی جلو برویم، وگرنه باشگاه براساس قانون برخورد می‌کند. حتماً باید دروازه‌بان جدید بگیریم. وی راجع به انتخاب سرمربی جدید نیز بیان کرد: دو، سه مربی نهائی شده و کمیته فنی در حال انجام دادن کارهاست. هر کدام از آنها قطعی شد به هیئت‌مدیره معرفی و مصوب می‌شود.
انتخاب مدیرعاملان جدید 
برای تراکتور و فولاد خوزستان
باشگاه تراکتور در اقدامی سریع، سعید مظفری‌زاده را به عنوان سرپرست مدیرعاملی منصوب کرد.
سعید مظفری‌زاده که پیش از این به عنوان سرپرست تیم تراکتور فعالیت داشت، بعد از کناره‌گیری هوشنگ نصیرزاده به عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور انتخاب شد.
مظفری‌زاده که سال‌ها به عنوان داور بین‌المللی در سطح اول فوتبال ایران و آسیا حضور داشته، با توجه به حضور طولانی در فوتبال ایران این جایگاه را به دست آورده اما این اولین تجربه مدیریت باشگاهی او خواهد بود.
این در حالی است که مظفری زاده فصل گذشته به عنوان سرپرست تیم تراکتور فعالیت کرد و به عنوان سخنگوی غیررسمی باشگاه نیز فعالیت داشت اما بی‌تردید جایگاه جدید، شغلی کاملاً ویژه برای مظفری زاده خواهد بود.
البته باتوجه به تصمیم زنوزی برای واگذاری، او شغل مظفری‌زاده را این‌طور توصیف کرده است: «براساس حکم ابلاغی هیئت مدیره باشگاه تراکتور، سعید مظفری‌زاده مسئولیت پیگیری مصوبه مجمع سهامداران باشگاه برای واگذاری و انتقال سهام و انجام امورات مربوطه را برعهده خواهد داشت.»
این در حالی است که هوشنگ نصیرزاده رکورددار ثبات مدیریتی در دوره مالکیت زنوزی در تراکتور دیروز رسماً از این مجموعه جدا و عهده‌دار مسئولیت مدیرعاملی باشگاه فولاد خوزستان شد.