kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۳۵۳
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۶

تداوم سینماسازی در شهرهای کم‌برخوردار توسط دولت (اخبار ادبی و هنری)

 
 
در ادامه رویکرد حمایتی سازمان سینمایی شهرهای نیک‌شهر و راسک در استان سیستان و بلوچستان، شهر بوانات در استان فارس، شهرهای میناب و حاجی‌آباد در استان هرمزگان و شهر تربت‌جام از خراسان رضوی صاحب سینما می‌شوند.
سینمای راسک، تنها سالن نمایش با ظرفیت 270 صندلی در استان سیستان و بلوچستان است که به همت سینماشهر به سیستم نمایش، سیستم صوت دیجیتال، ویدیو پروژکتور لیزری 4K و سرور سینمایی مجهز شد. این اقدام در راستای هدف‌گذاری سازمان سینمایی به منظور ارتقای ظرفیت‌های نمایش فیلم و توسعه زیرساخت سینمایی در شهرهای فاقد سینما و در جهت خدمت‌رسانی به مردم محروم صورت گرفته و به زودی افتتاح خواهد شد. این سینما در مرحله اخذ مجوز سمفا برای اضافه شدن به ناوگان سینمایی کشور قرار دارد و درحال حاضر مالکیت آن در اختیار بهره‌بردار خصوصی است.
ضمن اینکه در ادامه اقدامات حمایتی سازمان سینمایی کشور از طریق مؤسسه سینماشهر سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی شهرستان نیک‌شهر واقع در استان سیستان و بلوچستان نیز، تجهیز و به‌روز شد. 
تنها سینمای شهر 50 هزار نفری «بوانات» استان فارس نیز، طی سه ماهه اخیر توسط مؤسسه سینماشهر به سیستم صوت و تصویر و پرده نمایش مجهز شد. سالن سینمای «پرنیان» شهرستان بوانات استان فارس به زودی افتتاح می‌شود. همچنین سینمای شهرهای میناب و حاجی‌آباد استان هرمزگان تجهیز شد و به زودی بازگشایی می‌شوند.
سالن سینما و آمفی‌تئاتر شهر تربت‌جام خراسان رضوی نیز توسط مؤسسه سینماشهر تجهیز و به‌روز شد و به زودی افتتاح می‌شود.