kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۳۱۳
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۱

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323
*یکی از جلوه‌های تداوم راه شهید رئیسی عزیز، تکمیل حماسه‌ تشییع و بدرقه این شهیدان با حماسه‌ای از جنس حضور پرشور و انتخابی مطلوب است که به عنایت خداوند و بصیرت مردم قدرشناس و در مسیر ناامید ساختنِ دشمنان از گسست مردم و نظام و خنثی‌سازی فتنه‌های آنان رقم خواهد خورد. ان‌شاءالله
شیخانی
*امیدوارم در این دوره انتخابات ریاست‌جمهوری شاهد بداخلاقی‌های انتخاباتی نباشیم. بدیهی است در بداخلاقی‌های انتخاباتی به جای نقد گفتمان فرد، خود شخص و عیوب فردی او مورد هجمه قرار می‌گیرد و به جای مرزبندی با دشمن، مرزهای با دشمن کمرنگ می‌شود. از همه مهم‌تر در فضای تخریب قدرت تفکر و تصمیم‌گیری از مردم سلب می‌شود.
آل کثیر
*از آنجا که تهمت و تخریب درفضای انتخابات موجب شکسته شدن چارچوب و قاعده نظام شده و انتقادات از استدلال‌محوری خارج و هوچی‌گری و هیاهو غلبه پیدا می‌کند‌، باید مُهر ننگین بداخلاقی را به‌‌گونه‌ای بر پیشانی بداخلاقان کوبید تا کسی جرات بهره‌گیری از آن و نیت ورود به این بازی‌های کثیف را نکند. 
پور امیر
*یادمان نمی‌رود سال ۱۳۹۶، حدود ۱۶۳ اقتصاددان نامه نوشتند و گفتند اگر روحانی رأی نیاورد اقتصاد ایران نابود می‌شود‌، ولی
بعد از فجایع‌آفرینی‌های دولت روحانی اصلا به روی خودشان نیاوردند که طرفدار روحانی بوده‌اند. همین جماعت پیش‌بینی کرده بود که تا سال 1403 در دولت رئیسی دلار به 300 هزار تومان افزایش پیدا می‌کند ولی دیدیم با تدبیر دولت شهید جمهور این طور نشد و آنها سنگ روی یخ شدند.
خلج
*بهترین معیار در تشخیص اصلح در انتخابات ریاست جمهوری رجوع به رهنمودها و توصیه‌هایی است که بزرگان مورد اعتماد جامعه در اختیار ملت و توده‌ها قرار داده‌اند که در رأس آنان رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دارد.
نخعی
* با اعلام اسامی کاندیداهای تأیید صلاحیت شده از سوی شورای محترم نگهبان هر طیف و دسته‌ای بدون اینکه کوچک‌ترین بهانه‌ای داشته باشند، به خوبی و به روشنی نماینده خود را در این انتخابات دارند. بنابراین می‌توانیم یکی از شاداب‌ترین انتخاب‌های تاریخ انقلاب را داشته باشیم و مشارکت هم به بیشترین حد برسد.
داورزنی
* هر چند به وجود آمدن دوقطبی یا چندقطبی در انتخابات می‌تواند شور و حال انتخاباتی را افزایش دهد و به تبع آن‌، مشارکت عمومی نیز افزایش یابد. اما باید مراقبت کرد که این دوقطبی‌ها به تضادهای اجتماعی تبدیل نشود یا اینکه دو قطبی‌های کاذب یا غیرواقعی در جامعه شکل نگیرد. چرا که در چنین جامعه‌ای لاجرم انفکاک اجتماعی و ازهم‌گسیختگی جمعی را شاهد خواهیم بود و همه متضرر خواهند شد.
پارسافر
*سؤال می‌شود وقتی می‌دانیم هر فردی رئیس‌جمهور شود نمی‌تواند در کوتاه‌مدت مشکلات را حل کند، پس چرا با این حال باید در انتخابات شرکت کرد؟ در پاسخ باید گفت مهم آن است که نتیجه رأی مردم، روی کار آمدن کسی باشد که هم مشکلات را خوب بشناسد و هم برای حل آنها راه‌حل‌های مقتضی و دقیق اتخاذ کند و فراتر از اینها، با پیگیری و حضور میدانی بتواند روندهای اصلاحی برای حل طیفی از مشکلات و مسائل یافته و به نتیجه برساند.
آیتی
* جریان اصلاح‌طلب یک شعارش این بود که ما به اصلاح‌طلبی جامعه‌محور معتقد هستیم. به این معنا که ما اگر به لایه‌های اجتماع برویم و از قدرت فاصله بگیریم، می‌توانیم نیروسازی داشته باشیم. اما در عمل اجازه عرض‌اندام به جوانان را ندادند و شاهد حاکمیت یک نوع آپارتاید نسلی انحصارگرایانه بر جبهه اصلاحات هستیم. چه بسیار جوانان این مرز و بوم که با شعارهای عوام‌فریبانه این جریان عمرشان به هدر رفت. 
ساعدی
*آمارها نشان می‌دهد، ۳۰۰ ماهواره در جهان، ایران را پوشش می‌دهند. این ماهواره‌ها امکان پشتیبانی ۱۸ هزار شبکه تلویزیونی را فراهم کرده‌اند که بخش عمده آنها مربوط به شبکه‌های فارسی‌زبان ضدایرانی است. حال سؤال این است این کشورها با وجود مشکلات گوناگون اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خود چرا بودجه‌های کلان برای اجرای پروژه شبکه‌های فارسی‌زبان اختصاص می‌دهند؟
باغچه بان
* بر اساس بیانیه سرویس‌های امنیتی یمن یک شبکه جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی از طریق سرویس‌های اطلاعاتی دولت یمن کشف و عوامل آن دستگیر شدند. این شبکه جاسوسی به طور مستقیم به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا وابسته بوده و هدایت این شبکه جاسوسی را افسران اطلاعاتی آمریکایی به عهده داشته‌اند که در نقش دیپلمات در سفارت آمریکا در یمن فعالیت می‌کردند. لانه جاسوسی بودن نمایندگی‌های آمریکا در دیگر کشورها را ابتدا 45 سال قبل ملت ایران کشف و به جهان اعلام کرد‌، ولی برخی حتی در داخل‌، آن را درک نکردند.
هشترودی
*ربات همستر کامبت در تلگرام به ظاهر پروژه‌ای اقتصادی است، اما جنبه‌های متعددی از زندگی بشر مخصوصاً فرهنگ را متأثر می‌کند. این ربات رؤیای پولدار شدن بی‌دلیل و شتابزدگی در رسیدن به ثروت، آن هم بدون تلاش و سخت‌کوشی را در جامعه‌ای که کار و تلاش جزء فرهنگ ملی و دینی آن بوده تبلیغ می‌کند و از این طریق ناهنجاری را در جامعه گسترش می‌دهد.
بذرافشان
*روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال گزارش کرده السنوار از فرماندهان حماس طی ده‌ها نامه‌ای که به میانجی‌گران و مقامات حماس فرستاده با تشبیه نبرد غزه به واقعه کربلا تأکید کرده که اسرائیل در وضعیت بهتری از مقاومت نیست. آمریکایی‌ها در جنگ تحمیلی با استراتژی کربلا خیلی خوب آشنا شده‌اند. کربلا یعنی همان جمله معروفی که حضرت امام خمینی‌(ره) فرمودند؛ اگر دشمن مقابل دین ما بایستد ما با تمام دین خود در مقابل دنیایشان می‌ایستیم. 
رحماندوست
* ارتش رژیم صهیونیستی پس از گذشت بیش از هشت ماه از جنگ ویرانگر غزه و پس از انجام یک عملیات خونین در مرکز نوار غزه که به شهادت بیش از 220 شهروند فلسطینی و مجروحیت بیش از 420 نفر دیگر منجر شد، خبر از بازگرداندن چهار اسیر خود داد. به گفته یک مقام آمریکایی یک تیم از مسئولان آمریکایی مستقر در اسرائیل به ارتش این رژیم برای نجات چهار اسیر با ارائه اطلاعات و سایر پشتیبانی‌ها کمک کرده است. بنابراین آمریکا شانه به شانه صهیونیست‌ها در جنایت این رژیم کودک‌کش 
حضور دارد.
همایونی
*ارتش رژیم صهیونیستی هشت ماه است که با سلاح‌های آمریکایی ـ اروپایی نوار غزه را بمباران می‌کند و تا به الان نزدیک 37 هزار نفر را به شهادت رسانده، با این حال هنوز نتوانسته به پیروزی برسد و البته از این پس هم نخواهد توانست. می‌خواهم عرض بکنم بار دیگر خون بر شمشیر 
پیروز شد.
ضیائی فر