kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۲۷۸
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۳

اخبار کوتاه از فوتبال

 

برگزاری فصل آینده لیگ برتر با VAR
فصل آینده رقابت‌های لیگ برتر با VAR برگزار خواهد شد.
در پی دستور اخیر وزیر ورزش و جوانان به شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی برای تجهیز ورزشگاه‌های میزبان رقابت‌های باشگاهی فوتبال به VAR و خرید هفت دستگاه کمک داور ویدیویی، با پیگیری‌های انجام شده از سوی فدراسیون فوتبال و شرکت توسعه موانع اداری موجود برطرف شده و بدین ترتیب، فصل آتی رقابت‌های لیگ برتر با استفاده از VAR برگزار خواهد شد.
بر اساس این گزارش، دولت به منظور خرید هفت دستگاه VAR مبلغ ١١٠ میلیارد تومان تامین اعتبار کرده است.
۳۰ هزار نفر، تماشاگر دیدار فینال جام حذفی
با اعلام سرپرست ورزشگاه آزادی تنها حدود ۳۰ هزار نفر از تماشاگران دو تیم سپاهان و مس رفسنجان می‌توانند از ظرفیت این ورزشگاه در دیدار فینال جام حذفی استفاده کنند.
مهدی نصیبی، سرپرست ورزشگاه آزادی درباره آخرین وضعیت این ورزشگاه برای برگزاری فینال جام حذفی فوتبال بین سپاهان و مس رفسنجان گفت: بعد از بازی تیم ملی ایران و ازبکستان در ورزشگاه آزادی تصور می‌کردیم که دیگر بازی‌ای در این مجموعه برگزار نمی‌شود، بنابراین کلیه زیرساخت‌ها را تغییر دادیم اما بعد از دستوری که مقام عالی وزارت ورزش و جوانان درخصوص برگزاری فینال جام حذفی بین سپاهان و مس رفسنجان در ورزشگاه آزادی داد و بازدید میدانی که از ورزشگاه داشتند قرار بر این شد که با همکاری تمام دوستان، ورزشگاه آزادی را برای این بازی آماده کنیم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا تمهیدات لازم برای آماده‌سازی سکوها و حضور تماشاگران هر دو تیم صورت گرفته است؟ گفت: مجموعه در حال ترمیم و بازسازی است به طوری که از سکوی ۶ تا ۳۱ در حال ترمیم و بازسازی است، امکان نشستن هوادار روی آنها نیست اما در ضلع شرقی و شمالی ورزشگاه می‌توانیم از تماشاگران هر دو تیم استقبال کنیم. حدود ۳۰ هزار نفر از تماشاگران می‌توانند از ظرفیت ورزشگاه استفاده کنند. امیدوارم شرایط خوبی برای حضور تماشاگران در آزادی فراهم کنیم.
راموس در راه النصر عربستان
طبق اعلام روزنامه آس، باشگاه النصر به دنبال جذب سرخیو راموس در تابستان است.
روز گذشته باشگاه سویا رسما جدایی راموس را اعلام کرد و به این ترتیب این بازیکن سرشناس در تابستان تیم را ترک خواهد کرد. همچنان که پیش‌بینی می‌شد لیگ عربستان یک مقصد احتمالی و بسیار جدی برای راموس است چرا که این بازیکن فعلا قصد خداحافظی از فوتبال را ندارد.
روزنامه آس اسپانیا اعلام کرد که النصر مشتری جدی راموس است و به همین خاطر کریستیانو رونالدو و فرناندو هیرو، مدیر ورزشی باشگاه النصر مسئول راضی کردن این بازیکن شده‌اند. روزنامه سعودی اسپورت عربستان هم خبر روزنامه آس را تایید کرد و از راموس به عنوان جایگزین آمریک لاپورت در النصر یاد کرد. در صورت پیوستن راموس به النصر خط دفاعی تیم تقویت خواهد شد و این مدافع باتجربه این بار در النصر با کریستیانو رونالدو همبازی خواهد شد.
جلسه محرمانه دادستان کرمان 
با 2 عضو فدراسیون فوتبال
دو تن از اعضای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال جلسه‌ای را با دادستانی کرمان درخصوص پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان برگزار کردند.
مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال هفته گذشته با ارسال نامه‌ای به دادستانی استان کرمان آمادگی خود برای هرگونه همکاری با این مرجع قضائی جهت بررسی تمام ابعاد مرتبط با پرونده فساد در فوتبال را عنوان کرد. این پرونده که پیش از این باعث برکناری خداداد افشاریان از ریاست کمیته داوران و همچنین سهیل مهدی از مسئولیت در کمیته مسابقات سازمان لیگ شده بود با جلسه ویژه دادستانی کرمان با دو تن از اعضای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال همراه بوده است. 
این جلسه محرمانه روز شنبه گذشته برگزار شد تا جزئیات مربوط به اتفاقات داخل راهروهای فدراسیون فوتبال با دستور تاج در اختیار دادستانی قرار بگیرد. همچنین آنها اطلاعات لازم درخصوص نحوه فعالیت تنی چند از ارکان اجرائی فدراسیون را دریافت کردند.