kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۲۴۹
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۹

کیهان و خوانندگان

 

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
سامانه پیام کوتاه 30002323

* آزادی آقای حمید نوری که از سال ۹۸ در سوئد در بازداشت غیر قانونی به سر می‌برد، را به خانواده و ملت تبریک عرض می‌کنیم. و از وزارت امور خارجه قوه قضائیه و وزارت اطلاعات، تقدیر و تشکر می‌کنیم. قطعا تلاش‌های شخص رئیسی شهید و نیز شهید امیرعبداللهیان، نقش اول را داشته است.
بیگ‌زاده و مؤمنی
* برنامه‌ریزی برای اجماع بر کاندیدای واحد و تقویت همه جریانات و کاندیدای انقلابی و ارائه راهکارهای امیدبخش و سازنده باید در دستور کار کاندیداهای جریان انقلاب قرار گیرد. مبادا برای هوای نفس مرتکب خبطی شوند که ماجرای 92 تکرار شود.
مُشرف
*حضور و مشارکت پرشور ملت ایران می‌تواند توطئه‌های آشکار و پنهان دشمنان قسم خورده ما را خنثی و باعث افزایش همبستگی اجتماعی و تقویت وحدت ملی باشد. ان‌شاءالله حماسه تشییع شهدای خدمت را با خلق حماسه حضور در پای صندوق‌ها تکمیل کنیم.
بابادی
* توجه امت شهید‌پرور را به توصیه شهید سردار دل‌ها حاج قاسم عزیز جلب می‌کنم که برای این روزها لازم است تا در رأی دادن دقت کنیم: برادران، خواهران! جامعه‌ای صالح می‌شود که افراد صالح بر آن حاکم شوند، افراد منزّه، جامعه را منظم می‌کنند.
عبدالله‌زاده
* مردم هوشیار باید ببینند آن‌هایی که موفقیت‌ها و دستاوردهای رئیس‌جمهورشهیدمان را می‌دیدند اما حاضر نبودند ذره‌ای به آن اعتراف و اشاره کنند و حتی باعث رنجش و آزار او می‌شدند، این روزها در دسته‌بندی‌های انتخاباتی درکجا ایستاده‌اند؟
 رشیدیان
*چند روز پیش اتفاقی برای پسرم افتاد که الحمدلله به خیر گذشت ولی به همین خاطر دو روز بیمارستان بستری بود که یک شبش را هم در بخش مراقبت‌های ویژه بود. اگر قرار بود برای همه این‌ها، هزینه‌ای پرداخت کنم، باید حداقل چیزی حدود ده تا پانزده میلیون تومان پرداخت می‌کردم. ولی با قانونی که در زمان حیات شهید رئیسی مصوب شد و تقریباً جزء آخرین اقدامات زمان حیات ایشان بود، درمان کودکان زیر ۷ سال را در بیمارستان‌های دولتی رایگان کردند. فقط 12390تومان پرداخت کردم. روحت شاد ‌ای شهید جمهور.
محمدی‌کهنی
*‌ کسانی که در فتنه‌ها با فتنه‌گران همراه شده و در راستای حرکت شوم بدخواهان علیه نظام شوریدند و یا موضع خصمانه‌ای در پیش گرفتند، شایستگی حضور در جایگاه رئیس‌جمهور شهید را ندارند.
علیمردانی
* اگر اجماع نهائی صورت نگیرد و با هم اختلاف کنیم، مستحق این هستیم که کسانی سکان ریاست جمهوری اسلامی را به دست بگیرند که سنخیتی با آیت‌الله شهید رئیسی ندارند و ما را از ادامه راه شهید جمهور، باز بدارند.
خوشبویی
*کسانی که علیه طرح نور به سیاه‌نمایی روی آورده‌اند به دنبال جمع کردن رأی افراد خاکستری هستند. واقعا باید تأسف خورد. آیا اینها می‌خواهند مجری قانون اساسی باشند که برای به قدرت رسیدن‌، این طور به رخ قانون پنجه می‌کشند؟ 
فیضی
*اتخاذ مواضع خلاف مبانی اسلام و سیاست‌های قطعی نظام، صلاحیت کاندیدای احراز صلاحیت شده را سلب می‌کند و شورای محترم نگهبان نباید به سادگی از کنار چنین نامزدی عبور کند.
توکلی‌فرد
* ‏آن فتنه‌گری که انتخابات را تحریم می‌کرد چطور این دوره به ملاقات یکی از نامزدها رفته و به عنوان یک شهروند طالب خیر و صلاح ملت و اصلاح امور، اعلام کرده به فلانی رأی می‌دهد؟!
کریمی
*دوقطبی کردن رقابت‌ها و رویکردهای غیراخلاقی، برچسب‌زنی‌ها، بدگویی و خدای‌ناکرده دروغ‌گویی هیچ مشکلی از مشکلات جامعه را حل نمی‌کند. البته نامزدها اینچنین نیستند ولی باید به ستادهای خود متذکر شوند که یک رقابت صادقانه و اخلاقی را مدیریت کنند و از نیش و کنایه و اتهام‌زنی بپرهیزند.
شجاعی
* کشور در حوزه اقتصادی با هفت چالش بزرگ تورم، بیکاری، کاهش ارزش پول ملی، نحوه خصوصی‌سازی، مالیات عمومی، ناترازی آب و انرژی رو‌به‌رو است. دولتی باید سر کار بیاید که بتواند پس از چهار دهه به این نابسامانی‌ها و چالش‌ها سر و سامان دهد.
رامش‌خواه
* ملت به یک مدیر اجرائی با کارنامه و سابقه کار در سطح ملی نیاز دارد که خوشبختانه نامزدهای حاضر در صحنه انتخابات در این زمینه کارنامه‌های خوب و قابل ‌قبول دارند ولی قطعا برخی از دیگری کارآمدترند. و این مردمند که باید انتخاب کنند.
مشتاقی
* در انتخابات ۸ تیر وظیفه بسیار مهم مردم عبارت است از خلق حماسه حضور حداکثری و رأی آگاهانه به فردی شایسته، پرکار، خستگی‌ناپذیر و مؤمن به انقلاب که بتواند با الگوگیری از شهید مظلوم رئیسی راه نیمه‌تمام این شهید عزیز و خستگی‌ناپذیر را با قوت پیش ببرد و سفره مردم را بازتر و دشمنان و بدخواهان این مرز و بوم را ناامید سازد.
فرخیانی
* خداوند را شاکریم که تمام نامزدهای احراز صلاحیت شده رزمنده دفاع مقدس بوده و سرد و گرم انقلاب را چشیده‌اند و برخی برادر شهیدند. ان‌شاءالله بر آرمان شهدا پای بفشارند و به آرمان آن‌ها تحت هیچ شرایطی پشت نکنند.
کاروانی
* دنبال رئیس‌جمهوری باشیم که: سیاست خارجی و مذاکره با کشورهای دنیا را از موضع عزتمندانه و بهره‌گیری از قدرت ملی پیگیری کند نه التماسی و ذلیلانه، هر نامزدی که مورد حمایت خواص مذبذب و دو چهره و افراد سیاسی خائن و ائتلاف‌های منفعت‌طلبانه قرار گرفتند او را طرد ‌نماییم، شخصیت نامزد و اطرافیان او مورد توجه جدی قرار گرفته و یک فرد انقلابی مخلص و دلسوز انتخاب شود، نامزد ساده‌زیست و بی‌حاشیه و عالم و آگاه به مشکلات کشور انتخاب شود، طرح‌ها و سیاست‌ها و اقدامات ارزشمند شهید رئیسی را به سرانجام برساند و... 
مهریزی
*برخی بانک‌ها چطور و بر اساس کدام قانون وقتی فردی در همان بانکی که حساب دارد و بین حساب‌های خود پول جابه‌جا می‌کند مبلغ 36 تومان از حساب او برداشت می‌کند؟ آیا از نظر بانک مرکزی چنین مجوزی دارند؟
صباغیان
* پدیده بنگاهداری و سوق دادن قابل توجهی از منابع بانک‌ها به شرکت‌های زیرمجموعه آسیبی است که نظام بانکی را دچار مشکل نموده است و باید با تلاش مشترک دولت و مجلس برای شفاف‌سازی نظام بانکی نسبت به اصلاح رویه غلط فعلی بانک‌ها اهتمام جدی شود.
صالح‌نژاد
*در شهر همدان کمبود دستگاه‌های سنگ‌شکن در اکثر بیمارستان‌های دولتی و خصوصی را شاهدیم. از مسئولان وزارت بهداشت درخواست می‌شود نسبت به حل این مشکل شهروندان اهتمام ورزند.
مخاطبی از همدان
* «افرایم سنا»، معاون سابق وزیر جنگ رژیم صهیونیستی می‌گوید؛ [آیت‌الله] خامنه‌ای اسرائیل را محاصره کرده و می‌خواهد ما را نابود کند! به این جنگ‌افروزان وحشی باید گفت تا دیر نشده فرار را بر قرار ترجیح دهند و شر خود را از سرزمین‌های اشغالی کم کنند که فردا دیر است و الا با موشک‌هایی که تصورش را هم نمی‌کنند از سوی جبهه مقاومت رو‌به‌رو می‌شوند و دیگرراه فراری هم برایشان باقی نمی‌ماند.
توکلی‌فرد