kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۲۳۶
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲
دریای سرخ به باتلاق آمریکا تبدیل شده است

یمن یک ناو آمریکا و دوکشتی دیگر را هدف قرار داد

همزمان با آنکه سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای از حمله ارتش این کشور به یک ناو آمریکایی و دو کشتی دیگر در دریای سرخ و خلیج عدن خبر داد، بیزنس اینسایدر در گزارشی نوشت: «انصارالله یمن دریای سرخ را به باتلاق آمریکا بدل کرده است.»



سرویس خارجی-

در سال ۲۰۱۵ انقلابی در یمن رخ داد و پس از تحولات متعدد، یک دولت نجات ملی در صنعا به رهبری انصارالله تشکیل شد. رژیم سعودی، امارات، آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در بهار ۲۰۱۵ به یمن حمله کردند. اما یمنی‌ها مقاومت کردند و حالا کار به جایی رسیده است که برخی از تحلیلگران مسائل منطقه غرب آسیا به بسته شدن برخی مسیرهای انتقال سوخت و کالا به سرزمین‌های اشغالی در نتیجه حملات دریایی ارتش یمن اشاره می‌کنند و باور دارند که تاکنون بزرگ‌ترین ضربه را انصارالله به اسرائیل زده و این نخستین بار در تاریخ ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی است که کشوری توانسته چنین ضربه‌ای به آن بزند.
حالا سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، یکشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش یمن علیه یک ناو دیگر آمریکایی و دو کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ و خلیج عدن عملیات انجام داده‌ است. یحیی سریع در بیانیه خود تأکید کرد ناو آمریکایی را در دریای سرخ مورد حمله موشک‌های بالستیک قرار داده است. وی در ادامه از حمله موشکی نیروهای یمن به یک کشتی با نام (CAPTAIN PARIS) در دریای سرخ خبر داد. سخنگوی نیروهای مسلح یمن این را هم گفت که هدف سوم، کشتی با نام (Happy  Condor) بود که با تعدادی پهپاد مورد هدف قرار گرفت. آن طور که ایسنا نوشته است، یحیی سریع در پایان تاکید کرد هر دو کشتی به دلیل خودداری شرکت‌های مالک آن‌ها از قطع همکاری با رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار گرفته‌اند.
بیزینس اینسایدر: حوثی‌ها نیرومند هستند
همزمان با استمرار عملیات انصارلله، نشریه اینترنتی آمریکایی «بیزینس اینسایدر»، با اشاره به ناتوانی آمریکا در دفع حملات انصارالله یمن، نوشت: «حوثی‌ها ثابت کرده‌اند که دشمنی مکار و نیرومند هستند. پنج ماه پس از حملات هوائی ائتلاف به رهبری ایالات متحده برای برهم زدن و تضعیف توانایی‌های آنها، انصارالله یمن همچنان به حملات خود ادامه می‌دهند. آنها به طور معمول گروه ضربت تحت رهبری آمریکا را مجبور می‌کنند تا موشک‌ها، قایق‌های بمب‌گذاری شده و پهپادها و شپهادهای آنها را که خطوط کشتیرانی در دریای سرخ و خلیج عدن را به یک دالان خطرناک- و مرگبار- تبدیل کرده است، رهگیری کند. حوثی‌ها در هفته گذشته چندین کشتی را مورد حمله قرار داده‌اند و مقامات آمریکایی می‌گویند بعید است که این حملات به این زودی پایان یابد، و این نگرانی‌ها را برانگیخته است که ایالات متحده در بن بست پرهزینه و ناپایداری گیر کرده است. حوثی‌ها توانسته‌اند واشنگتن را به یک درگیری طولانی‌مدت، پرهزینه و کاهش‌دهنده منابع بکشانند و هزینه‌های حمل‌ونقل را به مراتب بالاتر ببرند... ایالات متحده باید هزینه‌های مالی فزاینده و فرسودگی کشتی‌های جنگی خود را متحمل شود.»
حزب‌الله چند موشک و پهپاد شلیک کرده است؟
همچنین روزنامه‌ هاآرتص با اشاره به اینکه حزب‌الله تاکنون حدود 6000 موشک و پهپاد به سمت الجلیل شلیک کرده است، نوشت: «اکثر شهرک‌ها و کیبوتص‌ها در مرز شمالی از المطله تا روش‌هنیکرا متحمل خسارت شده و به روستاهای ارواح تبدیل شده است.» رسانه‌های اسرائیلی روز یکشنبه با تاکید بر اینکه پیشرفت حزب‌الله بیشتر از پیشرفت اسرائیل در عرصه اطلاعاتی و عملیاتی است، اعلام کردند خطر وقوع جنگ سوم لبنان در حال افزایش است. روزنامه عبری‌زبان ‌هاآرتص نوشت: «ارتش و کابینه اسرائیل در دو جبهه اصلی- در شمال و غزه- جنگ را از دست می‌دهند و اکنون در حال درگیر شدن در جبهه سوم و فرعی در کرانه باختری هستند.» تقریباً همزمان با این گزارش «دنیل‌هاگاری»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، درجریان گفت‌وگوی مطبوعاتی تاکید کرد که حزب‌الله لبنان از هفتم اکتبر (15 مهر) بیش از ۵ هزار موشک ضد‌تانک و پهپاد به سمت اراضی اشغالی شلیک کرده است. همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اعتراف کردند که از زمان آغاز جنگ ۵۲ هزار دونم (هر دونم حدود هزار متر مربع است) از اراضی اشغالی در الجلیل و الجولان در نتیجه حملات حزب‌الله لبنان دچار حریق شده و بازسازی این مناطق سال‌ها زمان خواهد برد.
حمله گسترده به حزب‌الله یعنی نابودی اسرائیل
رسانه‌های صهیونیستی نوشتند مسئول شکایات سربازان و سرلشکر سابق در نیروهای ذخیره ارتش اشغالگر گفت هر تصمیمی از جانب «بنیامین نتانیاهو» برای حمله به حزب‌الله «هولوکاست» را برای این رژیم به همراه خواهد داشت. این رسانه‌ها به نقل از «اسحاق بریک» نوشتند جنگ در غزه نافرجام است و تنها به دلیل منافع و مصلحت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر ادامه دارد. این رسانه‌ها به نقل از او افزودند: «قدرت ارتش را در طول ۲۰ سال گذشته کاهش دادیم به طوری‌که نمی‌تواند بر حماس پیروز شود.»
وحشت آمریکا و غرب
بعد از تشدید عملیات‌های موشکی حزب‌الله علیه مواضع صهیونیست‌ها در جبهه شمالی فلسطین اشغالی که خسارات گسترده‌ای به اشغالگران وارد کرده و بخش عمده‌ای از شهرک‌های شمالی دچار آتش‌سوزی‌های بزرگ شده‌اند، در چهارچوب تداوم تلاش‌های غرب و آمریکا برای نجات رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی و در حالی که واشنگتن و پایتخت‌های غربی به شدت نگران تاثیر حملات حزب‌الله هستند، منابع خبری گزارش دادند که «آموس هوکشتاین» فرستاده ویژه «جو بایدن» روز دوشنبه در سفری برنامه‌ریزی نشده عازم اراضی اشغالی و بیروت شده است. «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم در همین رابطه نوشت: «عجله آمریکا برای فرستادن آموس هوکشتاین به فلسطین اشغالی و بیروت به معنای نگرانی درباره احتمال وقوع یک جنگ گسترده در جبهه شمالی اراضی اشغالی است.»
از طرف دیگر، مقام‌های سازمان ملل در لبنان هشدار دادند این خطر وجود دارد که هرگونه ارزیابی بد در مرزهای جنوبی لبنان منجر به بروز درگیری گسترده‌تر بین حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی شود. «جنین پلاسخارت» هماهنگ‌کننده سازمان ملل در لبنان و «ارولدو لازارو» رئیس نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان گفتند بسیار در مورد تحولات اخیر در مرزهای این کشور نگرانند.
تروری دیگر!
«ترور» یکی از روش‌های محبوب صهیونیست‌ها در هر جنگی بوده است! منابع خبری روز دوشنبه به نقل از «سازمان دفاع مدنی» در جنوب لبنان نوشتند ارتش رژیم صهیونیستی خودرویی را در شهرک «سلعا» واقع در شهرستان «صور» در جنوب لبنان هدف حمله پهپادی قرار داد که طی آن یک نفر به شهادت رسید. شبکه صهیونیستی «کان» اعلام کرد در این حمله، یک فرمانده میدانی حزب‌الله را ترور کرده‌اند. منابع خبری همچنین اعلام کردند شهرک «میس الجبل» در جنوب لبنان نیز توسط ارتش رژیم صهیونیستی هدف گرفته شده است. خبرگزاری رسمی لبنان نیز گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی «سهل المرجعیون» و منطقه «هورا» در «کفرکلا» واقع در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.
موشک مقاومت عراق
همچنین منابع رسانه‌ای رژیم صهیونیستی از احتمال شکستی دیگر برای سامانه‌های پدافند هوائی ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که بیم آن می‌رود یک پهپادِ شلیک‌شده از سمت عراق بدون به صدا درآمدن آژیر هشدار به شهرک صهیونیست‌نشین «یفنه» واقع در مرکز سرزمین‌های اشغالی برخورد کرده باشد. این رسانه‌ها اعلام کردند که مقامات رژیم صهیونیستی در حال تحقیق درخصوص این حادثه هستند. از طرف دیگر،‌، رسانه‌های عبری گزارش دادند صدای انفجارهایی در «اشدود» شنیده شد و به نظر می‌رسد یک موشک در دریا سقوط کرده باشد. به گفته این رسانه‌ها یک موشک به مقابل سواحل اشدود اصابت کرد و صدای انفجار به گوش رسید، بدون اینکه آژیرهای هشدار به صدا درآید.