kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۲۳۳
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۲
پس از حدود 9 ماه

کابینه جنگ اسرائیل حریف مقاومت نشد از هم فروپاشید

 

سرویس خارجی-
چند روز پس از استعفای سه عضو اصلی کابینه جنگ نتانیاهو، دیروز اعلام شد کابینه جنگ از سوی نخست‌وزیر این رژیم منحل، و از هم فروپاشید. هدف از راه‌اندازی این کابینه، شکست حماس در جنگ بود!
نشانه‌های شکست رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، هر روز بیش از پیش خود را به نمایش عموم می‌گذارد. یعنی فقط این طور نیست که، رهبران سیاسی و کارشناسان یا رسانه‌های این رژیم یا متحدانش زبانی اعلام کنند، در این جنگ شکست خورده‌اند. اتفاقاتی که در این سرزمین اشغال شده به صورت «هر روزه» رخ می‌دهد، در واقع ظهور و بروز همین شکست‌هایی است که به زبان رانده می‌شوند. حدود 9 ماه پیش و پس از آن که صهیونیست‌ها با عملیات تاریخی «طوفان‌الاقصی» غافلگیر شدند، ضمن تشکیل «کابینه جنگ»، و تعریف سه هدف عمده برای خود یعنی ریشه‌کنی حماس، اشغال کامل غزه و آزادی تمام اُسرای صهیونیست، وارد این نبرد شدند؛ بی‌آنکه به هشدارهای کارشناسان زبده درباره خطرات این حماقت، توجه کنند. حالا همین دیروز خبر رسید که «کابینه جنگی» که با هدف رسیدن به آن سه هدفِ اعلامی تشکیل شده بود، فروپاشید. این فروپاشی چند روز پس از استعفای بنی گانتز، عضو برجسته این کابینه به همراه دو ژنرال برجسته دیگر این رژیم از کابینه فوق رخ می‌دهد. آن طور که سایت «یورو نیوز» نوشته است بنیامین نتانیاهو، روز دوشنبه ۱۷ ژوئن -دیروز- کابینه جنگ شش نفره این رژیم را که «از آغاز جنگ غزه نقش محوری در گرفتن تصمیم‌های جنگی داشت، منحل کرد... نخست‌وزیر اسرائیل به وزیران دولت خود اعلام کرد که با انحلال کابینه جنگ، از این پس تصمیم‌های حساس را پس از مشورت با یک گروه محدود از وزیران خواهد گرفت... نتانیاهو گفته است که برای گرفتن تصمیمات حساس و مهم در ارتباط با جنگ از مشورت افرادی مانند خاخام آریه درعی، دبیرکل حزب مذهبی شاس استفاده خواهد کرد.»
تلفات جدید صهیونیست‌ها
همزمان با انتشار اخبار، گزارش و تحلیل راجع به فروپاشی کابینه جنگ نتانیاهو، گزارش‌هایی نیز از میادین جنگی غزه منتشر شده است که نشان می‌دهد، نظامیان صهیونیست- که صرفا در این مدت تنها هنرشان، نوزادکشی و بمباران خانه‌ها و بیمارستان‌ها بوده است- در مواجهه با جوانان مسلح فلسطینی، همچنان تلفات می‌دهند. روز شنبه گذشته بود که اعلام شد، یکی از خودروهای زرهی رژیم صهیونیستی بر اثر حمله جوانان مسلح فلسطینی در رفح، منهدم و دست‌کم 10 نظامی آن در آتش سوختند و کشته شدند. حالا دیروز یعنی روز یکشنبه اعلام شد، 12 نظامی دیگر رژیم صهیونیستی طی 24ساعتی که گذشت، به دست نیروهای مسلح فلسطینی به هلاکت رسیده‌اند. در این مدت 16 نظامی صهیونیست نیز زخمی شده‌اند. سخنگوی ارتش صهیونیستی دیروز تاکید کرد که از آغاز جنگ در غزه 3 هزارو 848 نظامی و از آغاز حمله زمینی به غزه نیز یک هزار و 942 نظامی این رژیم زخمی شده‌اند. طبق اعلام رسانه‌های صهیونیست، چیزی نزدیک به 1000 نظامی این رژیم نیز در این مدت به هلاکت رسیده‌اند. اما تقریبا همه کارشناسان متفق‌القولند که، صهیونیست‌ها آمار واقعی خود از تلفات و خسارات را نمی‌گویند و آنچه رسانه‌ای می‌شود، یک‌سوم آمار واقعی است! ارتش اشغالگر صهیونیستی نیز خود، به کشته شدن 662 نظامی‌اش از آغاز جنگ در غزه نیز اعتراف کرده است.
اینجا جهنم واقعی است
درباره این که «چرا صهیونیست‌ها در پاسخ به تلفاتی که در میادین جنگ می‌دهند، دست به کشتار غیرنظامیان می‌زنند؟» گزارش‌های تحقیقی و تحلیلی زیادی منتشر شده است. انتقام، نژادپرستی، ایدئولوژی‌های شیطانی و یا شکستن مقاومت جوانان مسلح فلسطینی، از جمله دلایلی است که در توضیح چرایی «کودک‌کشی» صهیونیست‌ها گفته شده است. دلیل هر چه هست، این رژیم با حمایت‌هایی که از سوی آمریکا، برخی خائنین عرب و کشورهای اروپایی دارد، همچنان در حال کشتار غیرنظامیان به وحشیانه‌ترین شکل ممکن است.
دیروز کانال تلگرامی «فلسطین نیوز» در این باره به نقل از سازمان ملل به جنایات این رژیم در غزه پرداخت. بر اساس این گزارش «معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه تاکید کرد که بمباران‌ غزه پس از هفتم اکتبر این باریکه محاصره شده را به جهنمی روی زمین تبدیل کرده است. مارتین‌گریفیتس اظهار داشت که ارسال کمک‌های بشردوستانه برای ساکنان نوار غزه که در آستانه قحطی قرار دارند، تقریبا غیرممکن است.» ‌گریفیتس تصریح کرد که «تعداد غیرمعقولی از فعالان در زمینه امور بشردوستانه و کارکنان سازمان ملل در غزه کشته شده‌اند... رهبران جهان ما را نا امید کردند و برخی از آن‌ها علی‌رغم شواهد و ادله‌ای مبنی بر نقض قوانین بین‌المللی توسط اسرائیل، همچنان حمایت‌هایی بی‌قید و شرط از آن به عمل می‌آورند.»‌ گریفیتس حتی عنوان کرد که علی‌رغم اثرات وحشتناک جنگ علیه غیرنظامیان در غزه، تسلیحات همچنان از واشنگتن و دیگر کشورها به «اسرائیل» سرازیر می‌شود...غیرنظامیان و زیرساخت‌های غزه آسیب زیادی دیده‌اند و در سایه انتشار گرسنگی و بیماری، کمک‌رسانی به غزه سیاسی شده است.» وقتی رسانه‌ها مشغول پوشش اظهارات «گریفیتس» بودند خبر رسید، صهیونیست‌ها 151 اُمین خبرنگار را هم در غزه کُشتند. 
افزایش شمار شهدا
وزارت بهداشت در نوار غزه اما دیروز اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در 24 ساعت گذشته دو جنایت دیگر را در حق فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است که در این حملات 10 فلسطینی به شهادت رسیده و 73 نفر دیگر هم زخمی شده‌اند. بدین ترتیب، شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته به 37 هزارو 347 نفر و شمار مجروحان نیز به 85 هزارو 372 نفر افزایش یافته است. گفته می‌شود بیش از 10 هزار نفر نیز مفقود و زیر آوار هستند! که قطعا همه آنها به شهادت رسیده‌اند!
سرکوب خشن معترضان در آلمان
یکی از گروه‌هایی که طی 9 ماه گذشته، حتی یک روز هم فلسطینی‌های مظلوم ساکن غزه را تنها نگذاشته‌اند، مردم سراسر دنیا هستند. آنها هر روز با برگزاری تظاهرات، تجمع یا تحصن، اعتراض خود به کشتار زنان و کودکان در غزه به دست صهیونیست‌ها را نشان داده‌اند. تشکیل بزرگ‌ترین جنبش دانشجویی تاریخ آمریکا علیه رژیم صهیونیستی از دل همین اعتراض‌ها صورت گرفته است. با این که اساتید و دانشجویان معترض، اخراج، تعلیق، جریمه و حتی زندانی و بعضا شکنجه می‌شوند اما هنوز این اعتراض‌ها ادامه دارد. دیروز تصاویری از شهر «برلین» آلمان منتشر شد که نشان می‌داد، پلیس این کشور به صورت خشن دانشجویان معترض را دستگیر کرده و با خود می‌برد. در مراکش نیز مردم پس از برگزاری نماز عید قربان، در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و غزه راهپیمایی کردند. «تل‌آویو» نیز دیروز شاهد یکی از بزرگ‌ترین تظاهرات‌های ضد دولتی این رژیم بود. صهیونیست‌ها می‌گویند، سیاست‌های دولت نتانیاهو آنها را وارد چنین وضع فلاکت باری کرده است. آنها می‌گویند نتانیاهو باید با مذاکره، هم جنگ را متوقف کند و هم اُسرا را آزاد نماید. آنها قویا معتقدند، مهم‌ترین دلیل ادامه این جنگ، شخص نتانیاهو است چرا که می‌داند در صورت توقف آن، به دلیل پرونده‌های فساد و موفقیت عملیات طوفان‌الاقصی، محاکمه می‌شود و به زندان خواهد رفت. آنها حتی می‌گویند، نتانیاهو به دنبال کشته شدن تمام اُسرای صهیونیست است چرا که بدین وسیله، می‌تواند عمر سیاسی و آزادی خودش را طولانی کند، چون جنگ طولانی خواهد شد.درباره طرح صلح پیشنهادی «بایدن» -که طی روزهای گذشته شکست این طرح اعلام شد-نیز خبر رسیده است که، «اسماعیل هنیه» از رهبران برجسته حماس گفت: «تا زمانی که چهار خواسته ما (آتش بس دائمی در نوار غزه، عقب‌نشینی کامل صهیونیست‌ها، بازسازی مناطق و زیرساخت‌های تخریب شده و تبادل اسراء بین طرفین) محقق نشود، هیچ‌گونه توافقی را امضاء نخواهیم کرد.»
آمریکایی‌ها اگر چه در ظاهر، برای صلح، طرح و بیانیه می‌دهند اما عمل آنها با اظهاراتشان در تضاد کامل است. همه می‌دانند آمریکا اراده اگر کند، همین امروز این جنگ پایان می‌یابد. تحلیل‌هایی وجود دارند که می‌گویند، صهیونیست‌ها مدتهاست خواهان پایان این جنگ هستند اما آمریکا اجازه آن را نمی‌دهد، و چنانکه می‌بینیم دم از طرح صلح می‌زند، به دلیل انتخاباتی است که 
پیش رو دارد! دولت روی کار در آمریکا، به دلیل همراهی با جنایت‌های هولناک رژیم صهیونیستی در غزه، حتی در میان مردم آمریکا نیز منفور است.