kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۲۱۶
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸
تیم‌های فینالیست به برگزاری بازی در قزوین معترض شدند

احتمال برگزاری دیدار پایانی جام حذفی در ورزشگاه آزادی با VAR



فدراسیون فوتبال در تلاش است دیدار فینال جام حذفی بین سپاهان و مس رفسنجان را با سیستم کمک داور ویدیویی و در تهران برگزار کند.
تیم‌های فوتبال سپاهان و مس رفسنجان در حالی به فینال جام حذفی راه یافته‌اند که هر دو تیم نسبت به ورزشگاه انتخاب شده برای برگزاری دیدار پایانی معترض هستند.
تیم‌های فوتبال سپاهان و مس رفسنجان موفق شدند در مرحله نیمه نهائی جام حذفی به ترتیب برابر تیم‌های گل گهر سیرجان و آلومینیوم اراک به پیروزی دست یابند و جواز حضور در فینال این دوره از مسابقات را به دست آوردند. پس از راهیابی سپاهان و مس به دیدار پایانی، سازمان لیگ فوتبال اعلام کرد که دیدار پایانی جام حذفی در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین و در تاریخ ۳۱ خرداد برگزار خواهد شد.
پس از این انتخاب، دو تیم سپاهان و مس رفسنجان نسبت به برگزاری فینال در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین اعتراض کرده‌اند و هر دو تیم معتقدند که شرایط این ورزشگاه مناسب برگزاری این بازی نیست.
با وجود اینکه سازمان لیگ فوتبال، ورزشگاه سردار آزادگان شهر قزوین را به عنوان میزبان دیدار تیم‌های مس رفسنجان و سپاهان انتخاب کرده‌ اما فدراسیون در تلاش است بازی را به ورزشگاه آزادی منتقل کند. علت این موضوع استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی است. ورزشگاه شهر قزوین چنین امکانی را ندارد و به همین دلیل فدراسیون در حال رایزنی با فیفا است تا بتواند مجوز برگزاری دیدار نهائی جام حذفی با VAR را بگیرد.
مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال روز یکشنبه جلسه‌ای با مسئولان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی برگزار کرد تا درباره انتقال بازی به ورزشگاه آزادی صحبت کند. مسئولان این شرکت به دلیل روند تعمیرات موافق این موضوع نبودند کما اینکه پیش‌تر از فدراسیون خواسته بودند بازی هفته گذشته ایران- ازبکستان نیز در ورزشگاهی دیگر انجام شود. با این وجود رایزنی فدراسیون فوتبال سبب شد ملی‌پوشان در آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 در آزادی میزبان باشند.
رئیس فدراسیون فوتبال در جلسه روز یکشنبه با توجه به اهمیت و حساسیت مسابقه فینال تأکید کرد که بهتر است این دیدار با سیستم کمک داور ویدیویی برگزار شود و در نهایت مسئولان شرکت توسعه موافقت خود را اعلام کردند.
فدراسیون فوتبال در همین زمینه نامه‌ای به فیفا ارسال کرده تا مجوز برگزاری دیدار سپاهان- مس رفسنجان با کمک داور ویدیویی را بگیرد. در صورت موافقت فدراسیون جهانی فوتبال، این دو تیم پنجشنبه هفته جاری (31 خرداد) از ساعت 20 در ورزشگاه آزادی و با VAR به مصاف هم می‌روند.