kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۲۰۵
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸
رئیس جمعیت هلال‌احمر:

7 حاجی ایرانی از ابتدای حج جان باختند

 
 
 
رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور، شمار زائر فوت‌شده از ابتدای حج تا روز یکشنبه را ۷ نفر اعلام کرد و گفت: تعدادی از این زائران در اثر گرمازدگی جان‌باخته‌اند.
پیرحسین کولیوند در گفت‌وگو با ایسنا تعداد زائران فوت‌شده در حج امسال را نصف درگذشتگان حج سال گذشته اعلام کرد و افزود: از ابتدای عملیات حج تا یکشنبه ۲۷ خرداد، ۷ زائر ایرانی جان‌باخته‌اند. تعدادی از این زائران بیماری زمینه‌ای داشتند، ولی تعدادی دیگر در اثر گرمازدگی جان‌باخته‌اند.
کولیوند ادامه داد: فقط در نخستین روز حضور زائران در منا، که در عربستان عید قربان بود و زائران گرم‌ترین روز این کشور را پشت‌سر گذاشتند و اعمال زیادی را انجام دادند، سه زائر ایرانی جان‌باختند. حدود پنج‌هزار زائر ایرانی نیز به بیمارستان‌های صحرایی و موکب‌های ۹گانه در عرفات مراجعه کردند که با توجه به اینکه در ۹ منطقه پزشک مستقر شده بود، ازدحامی پیش نیامد.
وی بیان داشت: در هماهنگی با هلال‌احمر و مقامات بهداشت و درمان مکه، یک فروند بالگرد فقط به ایران برای روز عرفه اختصاص داده شده بود، که البته نیازی نشد. هماهنگی خوبی با سعودی‌ها از نظر پزشکی و سلامت ایجاد شده و تجهیزات و امکانات بیمارستانی در اختیارمان قرار دارد.
رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: بیمارستان‌های صحرایی بخش ویژه آزمایشگاه، سونوگرافی، مددکاری و کمک به گمشدگان و بخش به‌ویژه زنان دارد و امسال از محلول‌های پیشگیری از گرمازدگی استفاده شد که توانستیم خیلی از مراجعان را سرپایی درمان کنیم.