kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۱۹۱
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰
حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز عید قربان:

حضور در انتخابات؛ عزت و انسجام ملی را تقویت می‌کند

خطیب نماز عید قربان گفت: رهبر عالیقدرمان به طور خاص دو مطالبه از همه ما دارند، مطالبه اول مشارکت قوی، جدی و حداکثری است. این مشارکت آبروی ملی ما را ارتقا می‌دهد، عزت ملی و انسجام ملی ما را تقویت می‌کند و دست دولت را برای انجام خدمات بیشتر باز می‌کند.
 
 
 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی‌اکبری، خطیب نماز عید قربان در تهران اظهار داشت: به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی باید یاد و نام مردم مقاوم و مظلوم فلسطین در حج و بعد از آن، همه جا و در همه شرایط گرامی داشته شود.
به گزارش تسنیم، وی با اشاره به مراسم برائت از مشرکین تاکید کرد: به نظر من، مردم یمن در این جهت الگوی بی‌نظیری هستند، ما هم در کشورمان همه هفته در نماز‌های جمعه طبق تقسیمی که شورای هماهنگی دارد اعلام برائت می‌کنیم، اما کافی نیست با این تاکید رهبری ان‌شاءالله چه در شادپیمایی غدیر و چه در برنامه‌های محرم و چه در دیگر برنامه‌ها و جمعه‌ها، همواره باید فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، بلند باشد. ان‌شاءالله به‌زودی شاهد مرگ این رژیم پلید خبیث و این هیولای دیوسیرت خواهیم بود.
ملت ما به فناوری بی‌نظیر تبدیل تهدید‌ها
 به فرصت‌ها دست پیدا کرده است
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری، با اشاره به شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان در حادثه سقوط بالگرد گفت: مسئله بزرگ ملی و داخلی ما انتخابات است، در شهادت رئیس‌جمهور و همراهان ایشان ابتلای بزرگی برای ملت ما اتفاق افتاد، ولی ملت ما به فناوری بی‌نظیر تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها دست پیدا کرده است؛ آن سوگ بزرگ را به حماسه‌ای بزرگ از اقتدار و عظمت تبدیل کرد، در آن تشییع بیش از 12 میلیون نفر فقط در چند شهر از شهر‌های ما شرکت کردند و اکنون ما در معرض آزمایش و آزمونی دیگر هستیم که آن هم انتخابات ریاست جمهوری است که الحمدلله مقدمات آن با سرعت فراهم شده است.
وی اظهار داشت: از دولت، وزارت کشور، شورای نگهبان و سایر دست‌اندرکاران که بحمدالله به شکلی مناسب و سروقت این کار را تا اینجا پیش برده‌اند تشکر می‌کنیم، الان مسیر تبلیغات در حال طی شدن است و به‌تدریج شور انتخاباتی در جامعه بیشتر و بیشتر می‌شود، به تعبیر مقام معظم رهبری، حماسه حضور ملت در تشییع شهدای خدمت با حضور در انتخابات تکمیل می‌شود. رهبر عالیقدرمان به طور خاص دو مطالبه از همه ما دارند، مطالبه اول مشارکت قوی، جدی و حداکثری است. این مشارکت آبروی ملی ما را ارتقا می‌دهد، عزت ملی و انسجام ملی ما را تقویت می‌کند. دست دولت را برای انجام خدمات بیشتر باز می‌کند.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: حضور جدی، قوی و مشارکت حداکثری در انتخابات اتفاق بسیار بزرگی است. این مسئله اول و اصلی است و همیشه رهبر معظم انقلاب در همه انتخابات‌ها مخصوصاً در این انتخابات بر آن تاکید داشتند.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری، تصریح کرد: رئیس‌جمهور آینده که البته باید به مختصات شخصیت رئیس‌جمهور شهید ما نزدیک باشد یعنی از نظر فکری، ذکری و توسلی قوی باشد هم از نظر عزم و اراده، قدرت تصمیم‌گیری، روحیه و نشاط، تدبیر، اجرا، و جسمی هم قوی باشد، آقای رئیسی از همه این جهات قوی و بعد امین بود، ما رئیس‌جمهور قوی امین می‌خواهیم، اهل تقوا و رعایت احکام الهی باشد، به امامش متعهد باشد و در هماهنگی کامل با امام مسلمین، در رعایت حقوق جامعه و حقوق مسلمین امین باشد، امانت دار بودن در کنار قوی بودن بسیار مهم است، از میان نامزد‌ها با رای بالا هم انتخاب شود. ملت با بصیرت کسی را انتخاب می‌کند که بتواند ما را در مسیر ایران قوی با سرعت بیشتری تحت هدایت رهبری و امام مسلمین پیش ببرد. بالا بودن رای رئیس‌جمهور اهمیت زیادی دارد.
وی با اشاره به سفر معنوی حج اظهار داشت: حجاج بیت‌الله الحرام اعمال‌شان به نقطه مهم و حساسی رسیده است و حالا حاجی شده‌اند و امید است بر همه آنها مبارک باشد، همچنین عید سعید قربان بر حجاج و امت اسلامی و رهبر معظم انقلاب مبارک باشد و از امام زمان (عج) صاحب امروز و تمام روز‌ها ضمن عرض تبریک، توقع عیدی داریم.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه نمازگزاران را توصیه به خواندن دعای
48 صحیفه سجادیه کرد و گفت: جامعه اسلامی باید از نظر اخلاقی، سیاسی و اجتماعی خود را به اخلاق علوی نزدیک کند. ما تازه عید عرفه را پشت سرگذاشتیم که عید معرفت‌الله است و به عید قربان پای گذاشتیم که به قول امام راحل عید لقاءالله است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری، با اشاره به داستان حضرت ابراهیم(ع) و امتحان الهی برای ذبح کردن پسر خود، بیان داشت: البته ما هم امسال یک ابراهیم به پیشگاه خداوند هدیه دادیم، آقای رئیسی مقید به فضائل نماز جمعه و عید قربان بود و امید است خداوند بر درجات این شهید و همراهانشان بیفزاید و بهترین پاداش‌ها را بر آنها واصل کند.