kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۱۸۸
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰
سردار پاکپور:

بنگاه‌های پرورش تروریست و خرابکار در برخی کشورهای همجوار شناسایی شده است

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: در برخی کشورهای خارجی، بنگاه‌های پرورش تروریست و خرابکار ایجاد شده و این تروریست‌ها برای اقدامات تروریستی اجاره داده می‌شوند که البته برخی این بنگاه‌ها در بعضی کشورهای همجوار نیز رهگیری و شناسایی شده است.
 
 
 
 
سرتیپ پاسدار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه در همایش سراسری نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه گفت: سلسله اقدامات آشکار و پنهانی در نیروی زمینی سپاه جریان دارد که تاکنون بسیاری از تهدیدات را در نطفه خفه کرده است.
وی به نقش مهم و مؤثر نیروی زمینی سپاه در جغرافیای وسیع کشور برای صیانت از آرامش و امنیت مردم اشاره کرد و افزود: اگرچه بسیاری از دسیسه‌های تروریستی و ضدامنیتی دشمن شناسایی و خنثی شده است اما دشمن پس از هر شکست و ناکامی، نقشه‌های تروریستی تازه‌ای طراحی کرده است.
فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: اگر برخی طراحی‌های تروریستی دشمن شناسایی و منهدم نمی‌شد، آسیب‌های سنگین و گسترده‌ای را متوجه امنیت مردم می‌کرد و تلفات انسانی زیادی به بار می‌آورد.
سردار پاکپور در ادامه به بهره‌گیری سرویس‌های دشمن از ظرفیت گروهک‌های تروریستی، داعشی، سلفی در منطقه گفت: سرویس‌های دشمن تولید و طراحی اقدامات تروریستی و تجهیز و تدارک و هدایت و سازماندهی تروریست‌ها را برعهده ‌دارند.
وی گفت: در برخی کشورهای خارجی، بنگاه‌های پرورش تروریست و خرابکار ایجاد شده و عامل جنایت‌آفرین پرورش داده می‌شود و این تروریست‌ها برای اقدامات تروریستی اجاره داده می‌شوند که البته برخی این بنگاه‌ها در بعضی کشورهای همجوار نیز رهگیری و شناسایی شده است.
فرمانده نیروی زمینی سپاه افزود: در سلسله اقدامات تروریستی که چندی پیش در استان سیستان و بلوچستان انجام شد ۳۰ نفر از عوامل تروریستی به‌کارگیری شده تربیت یافته با افکار و آموزه‌های داعشی و سلفی، هویتی کاملا خارجی داشتند.