kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۱۶۲
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۴
وزیر کشور در شیراز:

اجرای ۵۴۰۰ پروژه شهری نشان‌دهنده بالندگی و رشد کشور است

احمد وحیدی، وزير كشور در بیست و ششمین مرحله از جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز، افتتاح بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی و بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح شهید امیرعبداللهیان، گفت: رئیس‌جمهور شهید نشان داد که روحانیت در تمام حوزه‌ها به ویژه خدمت‌رسانی به مردم همواره در صحنه است.
 
 
 
شيراز-خبرنگار كيهان:
 
وی با تشکر از مدیران استانی و شهری فارس ادامه داد: این بزرگراه پروژه بسیار ارزشمندی است که با هم‌افزایی و مدیریت قوی و با ۲۲۰ میلیارد تومان تحقق یافته است و این نشان می‌دهد کشور ما به سرعت راه خود را به سمت پیشرفت طی می‌کند.
وزیر کشور با اشاره به اينكه عده‌ای نمی‌خواهند دستاوردهای مدیریت شهری که نمایندگان مردم هستند را ببینند‌ افزود: انجام ۱۸۰ همت و ۵۴۰۰ پروژه در شهر شیراز، نشان‌دهنده بالندگی و رشد کشور است، اینها همه محصول ایستادگی مردم و نمایندگان مردم در شورا، شهرداری، مجلس و... است.
وزیر کشور گفت: امیدواریم ۱۵ کیلومتر مابقی این بزرگراه هم به خوبی تا اتصال به آزادراه شیراز- اصفهان پیش برود، همچنین همه کارهای عمرانی باید با نگاه عالمانه به محیط زیست صورت بگیرد و این پروژه‌ها با همین روند پیش رفته‌اند.
وحیدی در ادامه و در حاشیه برگزاری ستاد ساماندهی اتباع بیگاه و جلسه قرارگاه اجتماعی استان فارس گفت: اهمیت پرداختن به آسیب‌های اجتماعی و کنترل و مهار آن بسیار مهم و از سیاست‌های جدی دولت و شهید جمهور و مطالبات اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
وزیر کشور کنترل آسیب‌های اجتماعی را نیازمند مشارکت مردم دانست و گفت: بخش قابل توجهی از آسیب‌های اجتماعی حاصل فرهنگ منحط غربی است که جامعه را آزار می‌دهد و حل آن به تنهائی از عهده دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی بر نمی‌آید و باید مردم و حلقه‌های میانی برای مهار این معضلات وارد میدان شود.
وي به مسئله ساماندهی اتباع خارجی نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به ملاحظاتی که در کشور وجود دارد نمی‌توانیم اتباع غیرمجاز را بپذیریم و اصولاً سقف پذیرش اتباع عدد مشخصی و براساس نیاز بازار کار و اطلس مشاغل تهیه‌شده در وزارت کار است که برای ساماندهی هرچه بهتر این حوزه باید برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد.