kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۱۵۷
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳
ژنرال بازنشسته صهیونیست هشدار داد

نتانیاهو، اسرائیل را به جهنم می‌برد

به گفته ژنرال«گادی شامنی»، فرمانده بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی، «خسارت‌ها زیاد است و سال‌ها طول می‌کشد این خسارات جبران شوند» و «نتانیاهو اسرائیل را به ورطه دوزخ می‌کشاند.»
 
 
 
سرویس خارجی-
 
طی 9 ماهی که از جنگ غزه می‌گذرد، رسانه‌ها بیشتر به جنایات این رژیم علیه غیرنظامیان در غزه پرداخته و آن طور که باید، به ضرباتی بی‌سابقه و تاریخی که این رژیم در همین جنگ از جوانان مسلح فلسطینی و سایر محورهای مقاومت خورده‌اند، نپرداخته‌اند. مرور رسانه‌ها و مواضع خود صهیونیست‌ها نشان می‌دهد، صهیونیست‌ها در میادین جنگ واقعا ضربات سنگین و بی‌سابقه‌ای خورده‌اند و چه بسا عامل حملاتشان به بیمارستان‌ها، مدارس و کودکان فلسطینی، نوعی تلاش ذهنی برای جبران تحقیرشدگی و شکستشان در میادین جنگ باشد. حالا دلیل هر چه هست، ضعیف شدن اسرائیل از ضربات پی‌در‌پی مقاومت در میادین جنگ، مسئله‌ای جدی است و این را می‌توان از اعتراف‌هایی که هر روز می‌کنند، فهمید. 
به عنون مثال دیروز تصاویر گفت‌و‌گوی ژنرال بازنشسته «گادی شامنی» با شبکه 12 رژیم صهیونیستی منتشر شد که اعتراف‌های مهمی می‌کرد. او گفت: «صدمات فوق‌العاده‌ای به امنیت اسرائیل در طول سال‌های دولت نتانیاهو وارد شده است. نتانیاهو ارتش و کشور را ضعیف کرد... ارتش اسرائیل و وزیر دفاع مقصرند اما در نهایت یک نفر مسئول است و این فرد نتانیاهو است [که] همچنان اسرائیل را به ورطه دوزخ می‌کشاند. ما باید اول این موضوع را درک کنیم تا بتوانیم تغییر ایجاد کنیم... معتقدم تمام فرماندهان عالی‌رتبه زمان هفتم اکتبر باید به خانه‌هایشان بروند(استعفا کنند) و...»
«یاریو اوپنهایمر»، کارشناس و خبرنگار شناخته شده صهیونیست نیز دیروز اظهارات مشابهی را در تلویزیون این رژیم مطرح کرد. او گفت «هم در ارتش، هم در سیاست، هم در رسانه‌ها ما به آستانه فروپاشی رسیده‌ایم... هنگامی که نتانیاهو متعهد شد که مجوز جایگزین شدن یک حکومت دیگر به‌جای حماس را ندهد، واضح بود که هرگونه دستاورد ظاهری در این حوزه، به سرعت از بین رفته و بی‌اثر خواهد شد...» 
ایهود باراک، نخست‌وزیر اسبق این رژیم نیز به شکست این رژیم در نبرد با محورهای مقاومت اذعان کرد آنجا که گفت: «جنگ باید همین الان متوقف شود و باید دنبال توافقی برای بازگرداندن اسرای اسرائیلی و تغییر دولت بود.» او راه رسیدن به این هدف، یعنی توقف جنگ را هم این طور بیان کرد: «دولت نتانیاهو باید فلج شود و یک میلیون نفر دست به تظاهرات زده و 50 هزار نفر هم مقابل کنست تحصن کنند.»
«ایلان پاپه»، مورخ مشهور صهیونیست هم اذعان کرد مشروعیتی برای رژیم صهیونیستی در دنیا باقی نمانده است و دلیل این امر نیز، توطئه‌ای است که غربی‌ها به بهانه حل مشکل یهودیان کرده‌اند. به اعتقاد «پایه»، «توطئه ساخت دولت صهیونیست حاصل تفکر غربی است؛ برای اینکه مشکل یهودیان در غرب را حل کنند فلسطین را استعمار کردند و فلسطینیان را مجبور به هزینه دادن کردند... چگونه می‌توانیم به دفاع از این ایده وحشتناک و غیرانسانی ادامه دهیم؟!»
هلاکت 10 نظامی صهیونیست با یک شلیک! 
دیروز خبر هلاکت 10 نظامی صهیونیست در غزه نیز بازتاب زیادی در رسانه‌های این رژیم داشت و خشم صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو رو دو چندان کرد. خبرگزاری فارس در این باره به نقل از، منابع عبری‌زبان از جمله وبگاه «حدشوت بزمان» نوشت که در پی انفجار یک نفربر در جنوب غزه (رفح) تمامی 8 سرنشین آن درون شعله‌های آتش کشته شده‌اند. منابع دیگر عبری اما شمار تلفات را 10 نفر اعلام کرده‌اند. به گفته این منابع، در پی انفجار مین ضد‌تانک در مسیر این نفربر تمامی سرنشینان آن که در خواب بودند، کشته شده‌اند. برخی منابع نیز از اصابت موشک ضد زره به این نفربر خبر می‌دهند. گفته می‌شود چند افسر در میان این نظامیان حضور داشتند که همه آنها در آتش سوخته‌اند.
شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی ساعاتی بعد اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی پس از دو ساعت موفق شده است خود را به این نفربر منهدم شده برساند.
آن طور که فارس نوشته است، این شبکه گزارش داد که «ارتش اسرائیل همچنان در محل این حمله حضور دارد و در حال بررسی این موضوع است.» «یوسی یهوشع» خبرنگار نظامی روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز خبر داد که این نظامیان، بر اثر انفجار یک بسته انفجاری جان خود را از دست داده‌اند. ظاهرا این نفربر در نزدیکی اردوگاه آوارگان «تل السلطان» منهدم شده است.
اختلافات داخلی
فروپاشی و شکست صهیونیست‌ها فقط در میادین جنگ و افکار عمومی و رسانه نیست. آنها در درون خودشان نیز به جان هم افتاده‌اند و آن طور که نشریه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» می‌گوید، این اختلافات باعث کلافگی رئیس ستاد کل ارتش این رژیم شده است. به گزارش کانال تلگرامی «مطالعات فلسطین»، در گزارش این نشریه عبری زبان آمده است: «رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل از فشارها برای استعفایش کلافه شده و می‌داند که بسیاری از این فشارها با انگیزه سیاسی صورت می‌گیرد... او معتقد است که بعضی از این درخواست‌ها از سوی نتانیاهو صورت می‌گیرد تا تقصیر شکست در هفتم اکتبر را به گردن رئیس ستاد ارتش بیندازد.»
سر پسر سفیر اسرائیل را بُریدند!
دیروز خبر عجیب دیگری راجع به صهیونیست‌ها منتشر شد. خبر این بود: «در یک تسویه حساب شخصی بین تبهکاران، پسر سفیر اسرائیل در نروژ سر بریده شد.» به گزارش تسنیم، یک رسانه اسرائیلی اعلام کرد، سر بریده شده فرزند سفیر سابق اسرائیل در نروژ در شمال (فلسطین اشغالی) کشف شده است... پایگاه خبری «تایمز آو اسرائیل» به نقل از پلیس این کشور نوشت، بعد از آنکه سر بریده شده فرد مذکر در روستای طبعون در شمال کشف شد، پلیس تحقیقات خود را در این رابطه آغاز کرد. به گفته پلیس سر در یک منطقه و جسد پس از آن در منطقه دیگری کشف شده است و بعد از تحقیقات مشخص شد، که جسد متعلق به فرزند نعیم عریضی، سفیر سابق اسرائیل در نروژ است که بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ در آنجا مشغول انجام ماموریت بود. پلیس رژیم اسرائیل همچنین مدعی شد، این قتل در چارچوب تسویه حساب بین باندهای تبهکار رخ داده و فرد قربانی خود عضو یکی از سازمان‌های تبهکار این منطقه بود.
انتقام از غیرنظامیان
اما این شکست‌ها و رسوایی‌ها باعث توقف کودک‌کشی صهیونیست‌ها نشده است. دلیل این امر نیز چیزی نیست جز، حمایت وسیع و همه‌جانبه‌ای که غرب و برخی کشورهای مرتجع عربی از این رژیم می‌کنند. وزارت بهداشت فلسطین در غزه دیروز اعلام کرد که رژیم اسرائیل طی 24 ساعت اخیر مرتکب 3 جنایت جدید شد و طی آن 30 نفر شهید و 95 نفر نیز مجروح شدند. بر اساس این گزارش، شماری از قربانیان فلسطینی هنوز در زیر آوار هستند و امکان امدادرسانی به آنها وجود ندارد. به این ترتیب شمار شهدای جنگ غزه طی 253 روز و تا لحظه تنظیم این گزارش به 
37 هزار و 296 نفر و شمار مجروحان به 85 هزار و 197 نفر رسید. به گزارش فارس، این در حالی است که بمباران رفح و شرق غزه همچنان ادامه دارد و نیروهای مقاومت نیز طی عملیات‌های متعدد اشغالگران صهیونیست و جنگ‌افزارهای آنها را هدف قرار می‌دهند. 
همین جنایت‌ها باعث شده حمایت از این رژیم از سوی بسیاری از متحدانش هم، به سخت‌ترین کار بدل شود. دیروز اعلام شد دانمارک تحت فشار افکار عمومی کشورش مجبور شد سرمایه‌های خود را از شرکت‌های مرتبط با شهرک‌های صهیونیستی خارج کند. خبرگزاری دانمارک اعلام کرد که شهرداری کپنهاگ پایتخت دانمارک تصمیم گرفته سرمایه‌های خود را از شرکت‌های مرتبط با شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اراضی اشغالی فلسطین خارج کند.
در سوئد نیز صدها دانشجو با آمدن به محوطه دانشگاه‌ها، علیه جنایات رژیم صهیونیستی شعار دهند اما بر اساس تصاویری که منتشر شده است، پلیس سوئد تظاهرات دانشجویی در حمایت از غزه را سرکوب کرد. در هلند نیز تصاویر اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه «آیندهوون» در فضای مجازی منتشر شده است. جوانان و دانشجویان غربی طی هفته‌های گذشته در جریان اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی به شدت سرکوب، بازداشت و بعضا اخراج یا تعلیق شده‌اند لذا، دانشجویان با تغییر روش اعتراض، تلاش می‌کنند شناسایی نشوند. اهتزاز پرچم فلسطین در محوطه‌های دانشگاه و کلاس‌های درس، یکی از این روش‌هاست.