kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۱۴۷
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۷

یادگارهایی که شهید رئیسی برای روستاییان و کشاورزان گذاشت

مدیرعامل صندوق بیمه‌ اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: یکی از یادگارهای دولت مردمی آیت‌الله شهید رئیسی این بود که باعث شد پشتیبانی این صندوق ارتقا یابد. ما ۳ کار مهم و اساسی انجام دادیم، گستره چتر بیمه‌ای، رشد بهره‌وری و پایداری مالی صندوق.بیت‌الله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه‌ اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: کارگزاران به ازای هر بیمه شده حق‌الزحمه دریافت می‌کنند، از این رو به ازای هر بیمه شده یا تمدیدی جدید، این‌ها مبلغی دریافت می‌کنند، در نهایت ما به این جمع‌بندی خواهیم رسید که رضایتمندی آنها را به دنبال داشته باشیم و در همین راستا ما آیین‌نامه اصلاح دستمزد کارگزاران در دستور کار قرار داده‌ایم.
 
 
وی به تلاش دولت سیزدهم برای تحت پوشش قرار دادن مناطق محروم از سوی بیمه اجتماعی روستاییان، افزود: در دولت مردمی آیت‌الله شهید رئیسی یک میلیون و ۳۵هزار نفر از روستاییان و عشایر در سه سال اخیر از طریق کارگزاران بیمه شدند که این بی‌نظیر بوده و سابقه نداشته است. پیش از دولت آیت‌الله رئیسی بیمه شده فعال ما یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بود.
برقراری با اشاره به بحث جوانی جمعیت و ماده ۲۱ جمعیت، نیز گفت: قانون جوانی جمعیت قانون خوبی است، با تلاش مجلس و اهتمام دولت سیزدهم، این قانون نهائی و اجرا شد. ماده ۲۱ متعلق به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان و عشایر است که تأکید دارد مادرانی که ۳ فرزند و بیشتر دارند می‌توانند تحت پوشش رایگان این صندوق قرار گیرند. ما سال گذشته این را عملیاتی کردیم، دولت ۷۰۰ میلیارد تومان سال گذشته اختصاص داد و از طریق همین مبلغ توانستیم ۳۱۱هزار نفر مادران سه فرزند و بیشتر در روستا‌ها و عشایر را تحت پوشش قرار دهیم. امسال هم دولت هزار و ۵۰۰ میلیارد در نظر گرفته است که هزار میلیارد آن برای تمدید و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای بیمه شده جدید داشته باشیم که براساس آن حدود ۲۰۰ هزار نفر بیمه شده جدید خواهند بود.
بیمه رایگان برای ۶۰۰ هزار مادر روستایی
مدیرعامل صندوق بیمه‌ اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با اشاره به یادگاری‌های دولت برای روستاییان و عشایر گفت: یکی از یادگاری‌های دولت مردمی حضرت آیت‌الله رئیسی در این صندوق، توجه به این صندوق بود، این نگاه باعث شد تا پشتیبانی این صندوق ارتقا پیدا کند، پشتیبانی این صندوق بسیار مهم است، ما سه کار مهم و اساسی انجام دادیم، نخست افزایش گستره چتر بیمه‌ای، رشد بهره وری و پایداری مالی صندوق بود که این‌ها انجام شده است، ما حدود ۲۰ سال را پیش‌بینی کرده‌ایم که بار مالی و پایداری آن مثبت باشد که این در هیچ صندوقی وجود ندارد.
وی به دیگر یادگاری‌های دولت سیزدهم برای محرومان جامعه، ادامه داد: بیش از ۵۶ درصد از پوشش بیمه شدگان را بانوان و زنان تشکیل می‌دهند، ‌این توجه دولت به زنان و بانوان را می‌رساند. با اجرای قانون جوانی جمعیت بیش از ۶۰۰ هزار نفر را ثبت‌نام کرده‌ایم. افزایش سطوح درآمدی نیز مهم بود، این سطح قبلاً افزایش پیدا نمی‌کرد و یا بسیار کم بود، در این دولت مردمی سیزدهم ۶۰ درصد، ۵۷ درصد افزایش پیدا کرد که بی‌نظیر بود و باعث افزایش مستمری بازنشستگان شد.