kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۱۱۹
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۹

اخبار کوتاه از فوتبال

 
 
امیر قلعه‌نویی مسافر مالزی شد
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مراسم قرعه‌کشی دور نهائی مقدماتی جام جهانی شرکت خواهد کرد.
تیم ملی ایران یکی از 18 تیم حاضر در رقابت‌های دور نهائی انتخابی 
جام جهانی 2026 است؛ مراسم قرعه‌کشی این رقابت‌ها قرار است روز 7 تیرماه در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شود تا تیم‌های مختلف حریفان خود را بشناسند. از این رو کنفدراسیون فوتبال آسیا از سرمربیان و مدیران 18 تیم ملی حاضر در تورنمنت دعوت به عمل آورده تا در مراسم حاضر باشند و 
امیر قلعه‌نویی هم یکی از مدعوین است.
بر این اساس امیر قلعه‌نویی سرمربی به همراه مهدی محمدنبی مدیر تیم ملی فوتبال ایران به مراسم قرعه‌کشی دعوت شده‌اند و به زودی راهی مالزی خواهند شد.
گفتنی است مرحله نهائی انتخابی جام جهانی در 3 گروه 6 تیمی برگزار می‌شود؛ تیم ایران در سید اول قرعه‌کشی قرار گرفته و منتظر مشخص شدن حریفان خود برای مرحله بعدی است. 
مسی هم به رکورد گلزنی علی دایی رسید
لیونل مسی با دبل در دیدار برابر گواتمالا به رکورد گلزنی علی دایی در بازی‌های ملی رسید.
تیم ملی فوتبال آرژانتین که خود را آماده حضور در کوپا آمه‌ریکا می‌کند در دیداری دوستانه به مصاف گواتمالا رفت. آرژانتین در این بازی دوستانه با نتیجه ۴ بر ۱ به پیروزی رسید.ستاره این بازی لیونل مسی بود که توانست دو گل به ثمر برساند و یک پاس گل هم به لائوتارو مارتینس بدهد.
لیونل مسی با دو گلی که در این بازی به ثمر رساند شمار گل‌های ملی خود را به عدد ۱۰۸ رساند تا با رکورد گلزنی علی دایی ستاره اسبق فوتبال ایران برابری کند. اکنون مسی تنها کریستیانو رونالدو را به عنوان بهترین گلزن تاریخ فوتبال جهان در گل‌های ملی پیش رو دارد. این ستاره پرتغالی ۱۲۳ گل ملی دارد و بعید است که مسی بتواند به این رکورد برسد.
مسی ۵۱ گل از این تعداد گل‌های خود را در دیدارهای دوستانه برابر تیم‌های آمریکای جنوبی به ثمر رسانده است تا با رکورد پله اسطوره برزیل برابری کند.
زارعی: تصمیم فدراسیون ایران مورد تأیید AFC بود
مدیر صدور مجوز حرفه‌ای درباره اعلام اسامی تیم‌های دارای مجوز از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا توضیح داد.
مصطفی زارعی، مدیر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال گفت: فرآیند صدور مجوز به این صورت است که ابتدا هیئت‌های تصمیم‌گیر مجوز باشگاهی هر کشوری به بررسی مدارک و مستندات هر باشگاه می‌پردازند و تصمیم نهائی خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام می‌کنند. در مرحله بعد مدیریت مجوز AFC به بررسی صحت تصمیمات اعلام شده از سوی هر کشور می‌پردازد و در نهایت باشگاه‌هایی که توانستند بر اساس استانداردهای کنفدراسیون فوتبال آسیا مجوز دریافت کنند اعلام می‌شود.
وی افزود: خوشبختانه امسال برای دومین سال متوالی تمام تصمیمات دپارتمان مجوز باشگاهی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا تأیید شد و در نهایت ۷ باشگاه پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور، آلومینیوم، فولاد و گل‌گهر که تأیید کرده‌ایم در لیست منتشره از سوی این مرجع وجود دارد. این در حالی است که متاسفانه پیش از این به دلیل عدم اتخاذ تصمیمات صحیح در حیطه مجوز، فدراسیون فوتبال جرایم سنگینی پرداخت کرده بود.
امتناع رونالدینیو از تماشای بازی‌های تیم ملی برزیل
رونالدینیو گفت که حاضر به تماشای دیدارهای تیم ملی فوتبال برزیل در کوپا آمریکا نیست.
رونالدینیو بازیکن پیشین پاری‌سن‌ژرمن فرانسه، بارسلونای اسپانیا و تیم ملی برزیل گفت، بازی‌های تیم ملی کشورش در جام ملت‌های آمریکا را تماشا نمی‌کند. رونالدینیو اظهار داشت: من حتی یک مسابقه را هم تماشا نمی‌کنم، زیرا تیم ملی فوتبال برزیل فاقد انرژی و شادی است و ضعیف بازی می‌کند. من از تماشای بازی‌های برزیل امتناع می‌کنم. مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال برزیل خاطر نشان کرد: اوضاع خوب پیش نمی‌رود و انرژی و فداکاری کافی در تیم ملی برزیل وجود ندارد.
تیم ملی فوتبال برزیل در مرحله گروهی کوپا آمریکا با تیم‌های ملی کاستاریکا، پاراگوئه و کلمبیا بازی خواهند کرد.
مرگ غیرمنتظره ۲ چهره فوتبالی در انگلیس
درگذشت یکی از ستاره‌های پیشین آرسنال و مرگ ناگهانی یک بازیکن جوان در لیگ دسته اول فوتبال انگلیس، جزیره را در شوک فرو برد.
کوین کمپبل ستاره پیشین تیم‌های فوتبال آرسنال و اورتون پس از مبارزه‌ای کوتاه با بیماری، در سن 54 سالگی درگذشت. کمپل یکشنبه هفته گذشته پس از تشدید علائم بیماری‌ مزمن‌اش به بیمارستان انتقال داده شد و کمتر از یک هفته بعد از آن در مبارزه با بیماری‌اش تسلیم شد.
او در فاصله سال‌های 1988 تا 1995 برای آرسنال 213 بازی انجام داد و 59 گل به ثمر رساند؛ پس از آن به اورتون پیوست و 6 سال در گودیسون پارک بازی کرد که در بخشی از آن با وین رونی نیز هم‌تیمی بود. او پس از آویزان کردن کفش‌هایش به عنوان کارشناس و مفسر فوتبال مشغول به کار بود.
علاوه‌بر کمپبل، انگلیسی‌ها امروز خبر درگذشت یکی دیگر از چهره‌‌های فوتبال این کشور را شنیدند. ماتیا سارکیچ دروازه‌بان مونته‌نگرویی تیم فوتبال میلوال در دسته اول فوتبال انگلیس که برای حضور در اردوی تیم ملی کشورش به مونته‌نگرو برگشته بود، در آپارتمان خود در شهر بودوا جان سپرد. طبق اعلام دوستان سارکیچ 26 ساله، آنها به همراه دروازه‌بان میلوال شب گذشته (جمعه) برای صرف شام به یک رستوران رفته‌اند و سپس هر یک به منازل خود برگشته‌اند. ظاهراً سارکیچ در ساعات اولیه صبح امروز احساس ناخوشی می‌کند و موضوع را به دوستانش اطلاع می‌دهد. آنها نیز به اورژانس خبر می‌دهند اما پیش از رسیدن آمبولانس، سارکیچ جان می‌سپارد.
سارکیچ در بازی اخیر تیم ملی مونته‌نگرو برابر بلژیک، با وجود دریافت 2 گل به عنوان بهترین بازیکن میدان معرفی شد چرا که با 9 واکنش تأثیرگذار از سنگین‌تر شدن شکست تیم ملی کشورش جلوگیری کرد.
دعوت از ۱۷ بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال ساحلی
اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال ساحلی از یکم الی پنجم تیرماه در مرکز ملی فوتبال برگزار می‌گردد و علی نادری ۱۷ بازیکن را به این اردو دعوت کرد.
اردوی انتخابی تیم ملی فوتبال ساحلی از یکم تا پنجم تیرماه در مرکز ملی فوتبال برگزار می‌گردد. علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی پس از بررسی عملکرد بازیکنان جوان در چند هفته‌ ابتدایی لیگ برتر فوتبال ساحلی، ۱۷ نفر را به اردوی انتخابی تیم ملی دعوت کرد.
اسامی دعوت شدگان به شرح زیر است:مهیار بهارلویی، علی‌اکبر سلجوقی، مهران خسروی، ابوالفضل سلیمی، فیض‌الله جعفری چاکانی، امیرحسین دهقانی، سروش نادری، محمدطه میرشمسی، عبدالعظیم پزشک، امیرمحمد موسوی نسب، داود شکری، روح‌الله صفا، امیرحسین عاشوری، احمد جزایری، شایان جمشیدی، امیرحسین حمزه‌پور و سیدمهدی یوسفی.