kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۰۱۰۸
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۶
در دولت شهید رئیسی صورت گرفت

افتتاح ۴ بیمارستان در 4 استان با استفاده از درآمدهای مالیاتی

 
 
 
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: افتتاح چهار بیمارستان‌ در چهار استان از محل درآمدهای مالیاتی انجام شد که نشان‌دهنده عزم جدی دولت شهید رئیسی برای خدمت به مردم بود.
«نادرقلی ابراهیمی» در گفت‌وگو با ایرنا درخصوص فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در حوزه‌های مختلف به پشتوانه درآمدهای مالیاتی، اظهار کرد: مالیات یکی از منابع پایدار درآمدی دولت‌ها به شمار می‌رود که می‌توانند از آن در راستای افزایش رفاه مردم بهره بگیرند. وی افزود: دولت سیزدهم به ریاست شهید رئیسی، دریافت مالیات حقه از همگان را در دستور کار قرار داد و درآمدهای مالیاتی را در امور زیربنایی همچون بهداشت و درمان، هزینه کرد. تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه درمانی یکی از کارهایی بود که در دولت سیزدهم با استفاده از درآمدهای مالیاتی در دستور کار قرار داشت؛ به طور مثال، در شهر اراک، پروژه بیمارستان حضرت ولی‌عصر‌(عج) ۱۷ سال پیش شروع شده اما به اتمام و بهره‌برداری نرسیده بود.
نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با همت شهید رئیسی و جدیت مدیران استانی، این بیمارستان آماده بهره‌برداری شده و در این ماه یا ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد. این اقدامات بسیار مهم است و به افزایش رفاه مردم کمک زیادی می‌کند.
  اضافه شدن ۱۷ هزار تخت بیمارستانی
 در دولت سیزدهم
ابراهیمی در مجلس شورای اسلامی گفت: اضافه شدن ۱۷ هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت موجود کشور در فرصت بسیار کوتاه ۳۳ ماهه نشان‌دهنده کار جهادی و تلاش شبانه‌روزی است. این نتایج که در دولت سیزدهم شاهد هستیم کم‌کاری برخی مسئولان قبلی را بیشتر نمایان می‌کند.
او افزود: افتتاح بیمارستان تخصصی مادر و کودک حضرت فاطمه الزهرا‌(س) ایرانشهر، افتتاح بیمارستان تخصصی کودکان اکباتان همدان، افتتاح بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور در مشهد و افتتاح بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس که از محل درآمدهای مالیاتی انجام شد نشان‌دهنده عزم جدی دولت شهید رئیسی برای خدمت به مردم بود.
  ضرورت پیگیری ترک فعل در دولت‌های قبلی
نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به عملکردی که دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف داشت، باید ترک فعل برخی مدیران در دولت‌های قبلی را زیر سؤال ببریم و پیگیری کنیم که چرا این کم‌کاری رخ داده است که در آینده صورت نگیرد. نباید با غفلت و کم‌کاری زمینه نارضایتی مردم را فراهم کنیم. باید عملکرد شهید رئیسی و دولت سیزدهم الگویی برای همه دولت‌های آینده باشد. اگر در مدت زمان اندک سه ساله توانستیم چنین دستاوردهای بزرگی کسب کنیم، می‌توانیم دوباره هم این طور نتایج را تکرار کنیم.
ابراهیمی تأکید کرد: دولت شهید رئیسی عملکرد مناسبی در زمینه هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی در حوزه بهداشت و درمان و افزایش ارائه خدمات به مردم داشت. امیدواریم این روندها در دولت بعدی ادامه پیدا کند و شاهد افزایش سطح رفاه و آسایش مردم باشیم. درآمدهای مالیاتی باید در راستای افزایش خدمات به مردم به کار گرفته شود و این امر به درستی در دولت سیزدهم محقق شد.